SSD volgens indilinx op 98% Health.

Pagina: 1
Acties:

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-01 12:04
Hallo,

Sinds kort heb ik een Nova 64GB van Corsair in bezit.
Als ik indilinx opstart geeft hij aan Health: 98%, is het mogelijk je Health weer op 100% te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/25/1269540626-480.png

Corsair heeft het wel over "Restore Corsair SSD performance WITHOUT using HDDErase"
Maar snap het niet zo, het kan toch wel makkelijker??
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=81492

O ja, nieuwe instal van OS 7 had geen zin, tot twee keer toe. :(

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Verwijderd

Nee, je health zal langzaam naar 0% gaan en dan kan de SSD niet meer beschreven worden. Herinstallaties maakt het alleen maar erger (meer schrijfacties). Ik vraag me wel af of "cell wearing" een gemiddelde of voor de slechtste cel, want 246 cycles voor ruwweg 600GB op een 60GB lijkt me een beetje veel (bij een gemiddelde waarde zou dat een write amplification van 25 betekenen).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 22:14 ]

Verwijderd

Je weet dit toch voordat je zo'n SSD koopt? Je hebt bepaalde voordelen (snel, stil), bepaalde nadelen (prijs, kortere levensduur bij intensief gebruik).

• isman
Ik vraag me wel af of "cell wearing" een gemiddelde of voor de slechtste cel, want 246 cycles voor ruwweg 600GB op een 60GB lijkt me een beetje veel (bij een gemiddelde waarde zou dat een write amplification van 25 betekenen).
[/quote]

Dit hierboven gaat ik even na vragen aan corsair.

Toppie

• isman
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:23:
Je weet dit toch voordat je zo'n SSD koopt? Je hebt bepaalde voordelen (snel, stil), bepaalde nadelen (prijs, kortere levensduur bij intensief gebruik).
Yep, ik wist dat er een korte levensduur aan vast zat. Maar dat het zo snel zou gaan |:(

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 09:28
Noteer deze getallen, en kijk over een week of zo nog eens. Een enkele momentopname, zeker na zo'n korte tijd, zegt vrij weinig.

Whatever

Verwijderd

De ssd schijnt veel te doen. De cijfers betekenen continue schrijfacties van 5,08 GB per uur. En er zou voortdurend 3,40 GB per uur weggeschreven zijn.

Een optie is om het testprogramma te verwijderen, opnieuw te downloaden en te installeren en een nieuwe test uit te voeren. Een andere optie is om te kijken welke acties er op de achtergrond draaien.

Als de ssd een maand oud is betekenen deze cijfers een levensduur van 4 jaar. Voor een verdere analyse is informatie nodig over het besturingsprogramma en andere software, de specificaties van de computer en de leeftijd van de ssd.

Misschien draait de trim-functie op een schema van 1x per dag. Intel raadt een schema aan van 1x per week.

In een andere test heeft een Crucial van 64 GB 5,18 GB per uur gelezen en 2,8 GB per uur weggeschreven. Misschien zijn dit gebruikelijke cijfers voor een ssd.

Uit de testresultaten op de website van de link valt op te maken dat de resultaten soms niet kloppen of dat de conditie kan herstellen naar 100%.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 09:30 ]

Pagina: 1