[Win 7 x64] Disable video thumbnails

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Thumbnails zijn fijn. Maar voor het produceren van video-thumbs doet mijn computer altijd lang (als er veel video's in een map staan). Daarom wil ik graag alleen thumbnails voor video's uitschakelen.

Nu heb ik flink gezocht en hier iets goeds gevonden:
Howto Disable Video Thumbnailing
Helaas biedt dit bij mij geen uitkomst.

Ook heb ik hier op GoT in het grote 'windows 7 ervaringen en discussies' topic iets gevonden, maar ik begrijp niet helemaal wat daar bedoelt wordt.
reactie door TomWij

Dus ik heb het programma ShellExView gedownload, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet doen.

Kan iemand mij helpen de video-thumbnails helpen uitzetten, zonder dat andere thumnails uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
per map gewoon een andere view type gebruiken? Dus voor die specifieke map "list" of "tiles" oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Tomino schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:01:
per map gewoon een andere view type gebruiken? Dus voor die specifieke map "list" of "tiles" oid?
Of de hoofdmap waar alle(veel) video's en foto's in staan en dit dan aanpassen naar lijst(incl voor supmappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Nou, eigenlijk wilde ik graag in een map waar video's en foto's staan, wel de thumbs van de foto's zien, niet van de video's.
Eigenlijk hoef ik nooit thumbnails van video's te zien en wel van foto's. Dus ik wil dat meteen voor mijn hele pc instellen, wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Nog maar een kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Heeft niemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Simpel, de thumbnails worden aangemaakt aan de hand van het bestandstype, dus als windows .avi tegenkomt herkent hij dit als video en maakt een video-thumbnail. Oftewel als je jou video bestanden renamed, naar een andere extentie, of de desbetreffende extentie uit het registery verwijderd, maakt hij geen thumbnails meer aan voor dat bestand.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Maar ik kan toch niet zomaar de extentie uit het register verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
hier al gekeken? klik

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Double J schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:59:
Nu heb ik flink gezocht en hier iets goeds gevonden:
Howto Disable Video Thumbnailing
Helaas biedt dit bij mij geen uitkomst.

Ook heb ik hier op GoT in het grote 'windows 7 ervaringen en discussies' topic iets gevonden, maar ik begrijp niet helemaal wat daar bedoelt wordt.
reactie door TomWij

Dus ik heb het programma ShellExView gedownload, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet doen.
Allereerst moet je nog eens deze link proberen:
SuperUser Question: Disable Thumbnails In Windows XP

ShellExView is inderdaad het aangewezen programma daarvoor, daar kijk je best eerst naar de kolom Type en dan lijkt het me dat het tussen Icon Handler of Thumbnali wel zal staan op het eerste zicht.

Een alternatief is in het programma AutoRuns
op de tab Explorer onderaan te kijken maar normaal gezien zou je het in ShellExView ook moeten vinden.
Pagina: 1