Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rare fontgrootte in programma

Pagina: 1
Acties:

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Op het werk gebruik ik een softwarepakket welke zorgt voor dataverwerking van analyses. De software draait op Vista.

Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van de local admin login omdat de PC nog niet in het netwerk hing. Dat is onlangs geregeld en vol vertrouwen ingelogd via het netwerk. Logischerwijs is dat dan een ander Vista profiel. Alles werkt prima zoals het moet, behalve dat een onderdeel van de software compleet de weg kwijt is met een fontgrootte. Echter, ik kan totaal niet vinden waar 'm dit in zit. Ik gebruik dezelfde theme en appearance instellingen en heb alle fontinstellingen gecontroleerd (die zijn dus hetzelfde).

De leverancier van de software heeft dit nog niet eerder gezien helaas. Ik denk niet dat het aan die software ligt maar aan iets in het netwerkprofiel van Vista, alleen heb ik geen idee waar en waarom. Kent iemand dit soort verschijnselen en weet waar ik het zoeken moet? Helaas kan ik m.b.t. zoiets ook niets op Google vinden.

De tekst staat in een soort rekenbladopmaak, allemaal rijen en kolommen.

Linkjes naar screenshots:
de foute
de goede (beetje klein maar geeft wel een idee hoe het hoort te zijn)

[ Voor 0% gewijzigd door Bastien op 25-03-2010 21:30 . Reden: 2e link aangepast naar de goede lokatie ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat gebeurd er als je met een andere user inlogd op die pc? heb je het probleem dan ook? Als dat zo is zou ik het niet zoeken in je profiel maar eerder in de windows font folder op de C schijf. Zelf werk ik dagelijks met een pakket dat zo nu en dan de vreemste resultaten geeft doordat fonts in de windows font folder op pc1 en pc2 niet helemaal hetzelfde zijn (ook al zijn ze exact hetzelfde als je ze hex bekijkt...)

Desktop | Server | Laptop

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Het netwerkaccount wordt alleen op die ene pc gebruikt en niet op andere. Het lijkt mij dat zowel het netwerkaccount als het lokale account gebruik maakt van dezelfde font dir op de pc. Maar ik zal er eens naar kijken en anders de fonts eens opnieuw installeren via het netwerkaccount.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doe eens control +wieletje naar beneden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Rupie
okay, maar je m.i. een beter beeld kunnen hebben of je het op de pc moet zoeken of in je profiel als je zeker weet dat het met een ander profiel op dezelfde pc wel of niet werkt ;)

je zegt trouwens dat je in het programma de fonts en dergelijke in kunt stellen. wat gebeurt er als je een compleet ander font instelt? Blijft hij dit dan ook doen?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:40:
okay, maar je m.i. een beter beeld kunnen hebben of je het op de pc moet zoeken of in je profiel als je zeker weet dat het met een ander profiel op dezelfde pc wel of niet werkt ;)

je zegt trouwens dat je in het programma de fonts en dergelijke in kunt stellen. wat gebeurt er als je een compleet ander font instelt? Blijft hij dit dan ook doen?
Dat laatste is niet zo, ik kan in het programma geen fonts instellen. Ik bedoelde dat ik in Vista opnieuw de fonts kan installeren vanuit het netwerkaccount.

Heb 'helaas' vandaag vrij van het werk dus zal maandag eens eea proberen :)

• Rupie
Bastien schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:31:
[...]
Heb 'helaas' vandaag vrij van het werk dus zal maandag eens eea proberen :)
Nou, dan vind ik stiekem dat je gewoon aan het werk moet gaan vandaag om het op te gaan lossen anders moet je dat maandag in de baas zijn tijd doen :9

Pagina: 1