Het kleine hoe zit het met ontploffen van iPods topic?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Hallo allemaal,
Laatst hoorde ik in het nieuws weer wat over ontploffende iPods iPhones, of dat ze spontaan in brand vliegen.
Weten jullie er meer over, bij welke generatie(s) en model(len) komt het voor, wat is de kans?
dit heb ik kunnen vinden:

iPod Nano 1st gen.
http://scrapetv.com/News/...e-World-on-your-side.html

iPod touch (gen. niet te zien)
http://www.engadget.com/2...n-fire-melts-his-underwe/

iPhown 3G:
http://www.autoblog.nl/ar...aan-in-de-fik-sloopt-auto

Nou zijn dit artikelen, die pas bij veel media aandacht in het nieuws komen, maar is deze kans nou echt reëel?

Laat het me weten!

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapixx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01-2018
Alle apparaten die een accu bevatten kunnen in brand vliegen of 'ontploffen'. Is het waarschijnlijk dat een apparaat bij normaal gebruik in brand vliegt? Nee, al zou je misschien een iPod in de auto kunnen laten liggen waarbij de auto in kwestie een paar uur in de zon staat. Als het warm genoeg wordt (en ik *neem aan* dat het dan al erg warm moet worden), kan iets dergelijks wel voorkomen.

Reden dat je dit over iPods hoort en niet over een ander willekeurig product? Dat snap je zelf natuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Ja dat snap ik ook. Maar het is dus puur de accu en niet model/type afhankelijk? Want ik neem aan dat er een gemeenschappelijke accu is die bij een aantal modellen wordt gebruikt, bijv. de (denkbeeldige) AP-40 die gebruikt wordt voor de classic 80gb en de nano's 5th gen. Dus puur hitte kan ervoor zorgen dat een iPod ontplofd, maar dan komt dat niet helemaal overeen met het ontbranden in iemands broekzak want dat is toch niet bijzonder heet.

Nee haha, het schijnt dat Apple je het aankoopbedrag terugbetaalt als je het stil houdtXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lapixx schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:30:
Alle apparaten die een accu bevatten kunnen in brand vliegen of 'ontploffen'. Is het waarschijnlijk dat een apparaat bij normaal gebruik in brand vliegt? Nee, al zou je misschien een iPod in de auto kunnen laten liggen waarbij de auto in kwestie een paar uur in de zon staat. Als het warm genoeg wordt (en ik *neem aan* dat het dan al erg warm moet worden), kan iets dergelijks wel voorkomen.

Reden dat je dit over iPods hoort en niet over een ander willekeurig product? Dat snap je zelf natuurlijk wel :)
Klopt, veel is gewoon met opzet gedaan. Zodat ze hun 'geliefde' iPod vergoed krijgen van apple. Zoek maar eens op internet naar de onderzoeken die zijn verricht naar deze onschuldige ontploffingen.

De kans dat dit gebeurt is natuurlijk niet 0. Als je wil weten hoe je ze laat ontploffen, kan je misschien kijken wat er in de batterij zit. Wikipedia: Lithium als ion en metaal? bijvoorbeeld. Zie ook Wikipedia: Lithium-ion battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Ja, dat volk heb je er altijd tussen zitten in Amerika idd.

Nee als je het wil kun je zo'n ding ook wel aan het ontploffen krijgen maar over het algemeen mag je de kans zien als nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

[b][message=33707410,noline]
Nee haha, het schijnt dat Apple je het aankoopbedrag terugbetaalt als je het stil houdtXD
Lijkt me nog niet zo absurd als het klinkt. In de US of A worden de gekste rechtzaken gehouden die, hoe absurd de uitleg ook is, vaak nog gewonnen worden door de aanklager. Remember die gekken vs. de tabaksindustrie? Kan je beter een iPodje van $100 vergoeden dan een rechtzaak te riskeren!

@TS: veel van die verhalen worden volgens mij door de media en de betrokkenen extra overdreven, gewoon omdat het over Apple gaat. Zie je wel vaker met grote populaire bedrijven. Als het echt zo'n groot probleem was deden ze wel een terugroepactie van de mogelijk getroffen toestellen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Ja, in USA maken ze overal een rechtszaak van, maar als het serieus waar is dat Apple verzoekt te zwijgen over je ongeluk, als je het aankoopbedrag terugkijkt is toch niet heel fijne gedachte.

Veel meer kunnen ze ook niet. De kans is te klein om alle modellen terug te roepen, en als je als Apple gaat vermelden dat je je iPod niet in de zon moet leggen omdat hij dan ontploft, heb je al dat volk die dan niet meer met een iPod durven rond te lopen of misbruik van zo'n situatie maken en aanklagen dat hij ontplofte toen hij niet in de hitte lag.

Pagina: 1