Hoe vinden jullie deze cheapass kast?

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ik had 150 piek te besteden, en ga nu denk ik deze kast bestellen.. hij is voor 'n server.. 19" rack komt later als ik hem ga co-locaten, deze gaat dan naar mijn workstation.

Goede keus voor zo weinig geld?

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/cases/7001front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/cases/7001inside.jpg

Codegen Wave 7001 BigTower 300W

Specifications
Big Tower ATX model
2 x 3.5" and 5 x 5.25" drive bay
2 x 3.5" hidden bay
300 Watt PSU
Reset switch
Power, HDD and Turbo LED on front
Built-in speaker
Supports ATX, MicroATX and FlexATX form factor
Suitable for Pentium I / II / III, Celeron and AMD K6 series
Also suitable for AMD Athlon
Easily accessible mounting plate
Mounting material for mainboard
Beige colour
Product size ( h x w x d): 620 x 190 x 430 mm
Gross weight: 12.3 kg

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
voor 150,- lijkt me dat geen gekke kast

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Ik heb niet zon goede ervaringen met Codegen kasten.

1. Het paneel aan de niet-gat kant zat muurvast. We kregen er absoluut geen beweging in. Gevolg; alle drives zitten maar aan 1 kant van. En de kabel zijn niet netjes weg gewerkt.

2. Het metaal is erg dun en erg buigzaam. Niet erg stevig dus.

Zo'n Codegen kast heb ik voor een vriend van me gekocht (ik heb zijn pc asembled).

Verwijderd

let ff op of de randen niet scherp zijn(dat hebben die goedkope kasten nog al eens :()

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

gohhh,

die heb ik ook... airflow die was beroerd maar nu zit vol met gaten B-) *D, om precies te zijn 6 gaten.....

ps.

De strips aan de achterkant waar je de pci-kaarten en je agp-kaart instopt moet je afbreken. Je houdt dan scherpe randen over. Ook is er te weinig ruimte als je 6 pci-kaarten wilt installeren.

• jep
ik was op zoek naar een hele goedkope kast om mijn server tijdelijk in de hangen, dus ik denk dat ik het toch doe ok?:P

Verwijderd

Hum, voor het uiterlijk moet je het niet doen, is mijn bescheiden mening. Neem dan liever 1 van deze gevallen :
Afbeeldingslocatie: http://www.simplex-computer.com/images/mask_2000_all.gif

300 Watt super low noise voeding
3 inbouwframes extern voor 5,25" breedte
2 inbouwframes extern voor 3,5" breedte
zijpanelen afzonderlijk afneembaar
Power schakelaar en resetknop verwerkt in design

Voor 129,95. Die vindt ik persoonlijk iets mooier, en ze zijn keurig afgewerkt. (ik heb er zelf ook 1)

Te koop bij www.simplex-computer.com/prijzen.htm

Verwijderd

Oh, pardon. Ik was even vergeten dat je op zoek was naar een server kast. Nou ja, dan voor andere belangstellenden.

Verwijderd

EY dat zijn wel een brute kassies

hmmmzz

ga bijna twijfelen over m'n HQ08

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
heb ook een goedkoope kast. bah wat een zooi. Die hele kast is brak. ik heb soms probleemen met de powerknop en de resetknop heeft echt nog nooit gewerkt!!!

Advanced sheep-counting strategies

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Case ziet er wel aardig uit.

Maar voor 6 tientjes meer koop je een Inwin. Ik weet wel dat je niet op dat soort adviezen zit te wachten, maar een Inwin is wel een middle/top class case.

(al miste ik wel de powerkabel die ik op je plaatje zie liggen in de kast ;) )

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik heb ook 2 van die kasten.
Draaien mijn fileserver en gateay in.
Op zich wel leuk ding maar echt wel goedkoop.. scherpe randen en afwerking is kut..
Maar zit de pc er eenmaal in is alles wel oke

• jep
Op donderdag 08 maart 2001 20:41 schreef Dromer het volgende:
Ik heb ook 2 van die kasten.
Draaien mijn fileserver en gateay in.
Op zich wel leuk ding maar echt wel goedkoop.. scherpe randen en afwerking is kut..
Maar zit de pc er eenmaal in is alles wel oke
Mja daarom, hij gaat erin.. hij gaat aan.. onder mijn bureau en nooit meer uit.. wordt tevens een tafeltje:P

Verwijderd

Target MAXi Tower met 300Watt voeding . Kost 2500 BEF . staat bij mij en draait erg lekker en is zeer toegankelijk .

Verwijderd

Niets mis mee.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ga voor Inwin, ook mijn bescheiden mening...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN wil graag een kast VOELEN....
Waar ik op let:
* wel/geen scherpe randjes? Ik heb namelijk een bloedhekel een snee in m'n vinger door een slecht afgewerkte kast met scherpe randen
* hoe dik is het plaatwerk? Ik wil geen blikkerig geval hebben...
* Rammelt er wat aan? Oftewel, zijn de verschillende delen goed aan elkaar gelast, of rammelen de losse onderdelen niet tov elkaar...
* Nieuw punt voor mij: Apart verwijderbare zijkanten en bovenkant (heeft m'n huidige kast niet... lastig met modden van de zijkant... een fannetje erin bouwen gaat dan nogal rot ivm kabels... (als je het aan de binnenkant wilt wegwerken uiteraard)
* Extra openingen voor extra ventilatoren (voor meer airflow)

Kweet niet of je hier wat aan hebt... maar dit zijn belangrijke punten voor mij

• jep
nou ik zeg, het is een server die eens aangaat en nooit uit, alleen mem upgrades krijgt en verder onder mijn bureau staat..

ik heb hem besteld nu :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik vind mijn Addtronics 7896a Server Tower met 330 Watt Enermax PSU zwaar relaxt...Genoeg blowholes in ieder geval :P

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Dan zou ik dus geen bigtower van 150 piek inclusief 300 watt voeding nemen. Daar zit dus een kutvoeding in, en is je server dus ook niet echt stabiel.. Bovendien is een bigtower wel nodig voor wat jij met je server doet?? Alleen als je echt 3 of meer 10k rpm SCSI HDD's in je kast zou willen zou ik wel een bigtower nemen, anders zou ik zeggen dat het een beetje overkill is..

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

prima kassie heb um ook, zeker wel tevreden mee :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Ik heb de bovenste kast en ik heb hem zwart met geel gespoten en er in gezaagd , ik ben er wel tevreden mee.

• jep
Op donderdag 08 maart 2001 21:49 schreef Metten het volgende:
Dan zou ik dus geen bigtower van 150 piek inclusief 300 watt voeding nemen. Daar zit dus een kutvoeding in, en is je server dus ook niet echt stabiel.. Bovendien is een bigtower wel nodig voor wat jij met je server doet?? Alleen als je echt 3 of meer 10k rpm SCSI HDD's in je kast zou willen zou ik wel een bigtower nemen, anders zou ik zeggen dat het een beetje overkill is..
joah.. en geen cdrom en flop :) maar overkill heerst.. en voor dat geld heb ik meteen een tafeltje extra om mijn cd'tjes op te leggen :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Leuk ding voor die prijs.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Heee, die heb ik ook. Powerline kastje van 2 jaar terug :)
De voeding is een beetje erg lawaaierig, maar dat zal ondertussen wel een andere zijn. Er zitten hier en daar scherpe randen maar het is wel een stevig kassie. De zijpanelen schuiven makkelijk in en uit, maar dat is tegenwoordig standaard op dit soort kassies. Het mobo is uitschuifbaar, echt soepel verloopt dat niet.
Ik heb het HD Rackje los gemaakt, die zat maar met 1 schroef vast en trilde behoorlijk met m'n HD mee. Tevens is er een slecht airflow op die plek dus je disks worden daar aardig warm. Ik heb m'n disk achter bovenin vast geschroeft, met daar achter een ventilatortje op 7V.
Ik ben er redelijk tevreden mee.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Ik heb uhm opzich og liggen ... voor mij is ie te groot ... heb slechts een 5 1/4" nodig ... 5 is wat teveel dan ... lekker veel ruimte als je het nodig hebt ...

I think therefor I am ... I think

• E-Vix
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk dat je voor Fl 150,- wel iets beters of goedkopers moet kunnen vinden. Als je echt een cheap-ass kastje wilt hebben, dan zijn ze er al vanaf ongeveer Fl 70,-

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• jep
Wat je zegt .. van die airflow.. heb ik daar last van met mijn seagate 6gig? heb niet echt het idee dat die warm wordt, en de load is verdeeld.. zal wel 0.00 blijven ivm veel backgrounds en weinig pieken.

Koeling van de proc is altijd goed geweest.. niet overclocked..

komt een p3 450 in met 512 meg..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ìk heb zelf een of ander noname kasje op de beurs gekocht voor 89,- (miditower) is echt geen verkeerd kasje, best dik metaal, alles goed uitneembaar, zijpanelen afzonderlijk afneembaar
Pagina: 1