Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Topicstarter
Hallo Tweakers leden,

Ik had voorheen altijd met mijn MSI P31 NEO moederbord dat, als ik een headset aansluiten achterin in 1 van de 5 audiojacks (1 al bezet door mijn speakers) dat ik dan een lijstje krijg met de keus uit bijv. microfoon, lijningang, hoofdspeaker, zijspeakers etc.

Nu heb ik een nieuw moederbord: Asrock P43Twins1600, en nu krijg ik niet meer een lijstje met de keus.

Nu moet ik dus de headset aansluiten aan de zijkant, wat een beetje irritant is ivm met de ligging van mijn kast.'

Weet iemand hoe het komt dat ik niet meer zo'n lijstje krijg met enkele opties'?

Drivers zijn btw up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Is de front-audio wel aangesloten op het nieuwe moederbord? Juiste stekker gebruikt? AC97 of Azalia?

[ Voor 23% gewijzigd door Plakjekaas op 25-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijstje staat nu in de handleiding op pagina 13.

De audioingangen achterop de computer worden bij dit moederbord niet gedeeld door verschillende functies. Daarom verschijnt er geen venster met een keus. Elke ingang heeft een vaste functie.

1 PS/2 Mouse Port (Green)
2 IEEE 1394 Port
3 LAN RJ-45 Port
4 Side Speaker (Gray)
5 Rear Speaker (Black)
6 Central / Bass (Orange)
7 Line In (Light Blue)
8 Front Speaker (Lime)
9 Microphone (Pink)
10 USB 2.0 Ports (USB01)
11 USB 2.0 Ports (USB23)
12 USB 2.0 Ports (USB89)
13 eSATAII Port
14 Optical SPDIF Out Port
15 Coaxial SPDIF Out Port
16 PS/2 Keyboard Port (Purple)

Wat zijn de fabrikant van de computerkast en het modelnummer van de kast? Met die informatie is na te gaan of er audioaansluitingen aan de voorkant van de kast zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/P43Twins1600-io.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/P43Twins1600.jpg

Bij een slechte bereikbaarheid van de audioingangen zijn verlengsnoertjes van 2 meter voor de snoertjes voor de microfoon en de hoofdtelefoon aan te raden.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

De front-audio doet het wel gewoon hoor. Die heb ik wel goed aangesloten. Alleen ik heb liever niet om steeds mijn headset erin te pluggen en als ik klaar met ben luisteren/praten dan weer eruit te halen. Me kast staan zeg maar tegen mijn muur kan (de zijkant) en daar zitten die audiojacks en usbjacks ook.

Dus ik kan ze niet voor een andere functie laten opdraaien? En dat kon wel met mijn P31 Neo moederbord?
Ligt het niet gewoon aan de drivers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Dit is misschien wel handig voor je:

Met een druk op de knop schakel je het signaal zo van je headset naar je speakerset.

http://www.headsetshop.nl...tronics-audio-switch.html