UTP crossover NIC - router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik ben momenteel bezig met een boek aan het lezen voor het Cisco ICND1-examen. Hier staat letterlijk dit in:
In short, devices on opposite ends of a cable that use the same pair of pins to transmit need a crossover cable. Devices that use an opposite pair of pins to transmit need a straight-through cable.
Daaronder staat een tabel waarin zowel NIC's als routers dezelfde "pair of pins" gebruiken om data te zenden/ontvangen. Dit wil dus zeggen dat voor het verbinden van een PC naar een router een crossover kabel nodig is.

Maar klopt deze informatie wel? Ik geloof dat ik hier toch echt een straight-through kabel gebruik. Ik heb niet lang geleden zo'n UTP kabeltjes moeten maken (ook voor router-PC) en toen gebruikte ik ook gewoon een straight-through kabel.

Denk ik hier verkeerd of is dit een fout van het boek? Of is dit slechts in enkele gevallen op deze manier?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

in theorie zou je crossover moeten gebruiken, in de praktijk zijn beide of vaak iig 1 van de 2 autosensing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Bedankt voor de reacties :)

Ik had misschien beter iets verder gelezen, want op de volgende bladzijde stond inderdaad een stukje over Auto-MDIX. Dit weet ik dan ook weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

decramy

root@birdie:~#

autosensing zit vooral in switches. is het niet zo dat jouw 'router' een ingebouwde switch heeft?
Een echte router heeft meestal geen autosensing :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
autosensing heeft volgens mij aleen te maken met 10Mbit 100Mbit full of half duplex.
http://compnetworking.abo...net/g/bldef_autosense.htm
Nagenoeg alles is al autosensing.... zelfs die onboard realtek dingen..

Router Switch/ Repeater Hub hmz zoek het eens op decramy.

Auto-MDIX kom je bijna aleen op de wat profi switches tegen.
Denk dat ze het nier verkeerd hebben
"NIC's als routers dezelfde "pair of pins" volgens mij zijn die niet het zelfde.
Crossover gebruik je aleen voor het verbinden van 2 Netwerk kaartjes met elkaar.

Dus TX op mijn switch is RX op mijn netwerk kaartje.
Als ik een crossover kabeltje gebruik gaat MDI aan en draait hij tx rx om.

Oh en mijn router/switch is van Cisco zelf hebben ze m zeker verkeert gesoldeerd :P

[ Voor 30% gewijzigd door r.stanneveld op 25-03-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
mwah.... Auto-MDIX is onderdeel van de 1000Base-T standaard (implementatie volgens mij optioneel) en steeds meer switches en zelfs al NICs ondersteunen dit.

Crossover gebruik je tussen apparatuur die dezelfde MDI (Medium Dependant Interface) heeft. Dus tussen twee NIC's of tussen een NIC en een (echte!) router, maar formeel dus ook tussen twee switches! Aangezien switches en tegenwoordig vaak ook routers, firewalls, etc. Auto-MDIX doen is dit dus vaak niet meer nodig.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik zou gewoon voor een Straight kabel gaan, om de verbinding tussen een computer en een router te leggen >,<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:55
Als je het wilt aansluiten en het werkt, prima. Maar TS is bezig met z'n ICND-1 en moet dus wel weten hoe het zit!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1