Verwijderd

Topicstarter
Op 2 februari 2010 heb ik nieuw in doos (verzegeld met orginele fabrieksplakband) de Philips 40PFL9704H gekocht en voor het eerst aangezet en alles voor het eerst geactiveerd.
Toch was ik vandaag (25 maart) eens nieuwsgierig hoeveel branduren mijn TV nou had gedraait, dus effe het servicemenu ingedoken en naar ''Operation hours'' gekeken. Zag tot mijn verbazing dat de TV al 495 branduren gedraait heeft. Hoe kan dat nou? Ik gebruik de TV gemiddeld 8 uur per dag, verdeeld over de hele dag (soms iets meer) maar dan zou ik volgens mijn berekening op 360 uur moeten uitkomen.

Vraag: worden de branduren ook meegeteld als de TV op stand by staat? Of heeft de TV ook een tijd in de fabriek aangestaan voor bv een test situatie.

Heb ook met Philips gebeld, maar uitteraard heb ik niet met naam en toenaam gezegt dat ik in het servicemenu ben geweest al vonden ze het wel raar dat ik wist hoe je het aantal branduren kunt opvragen in je TV.

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:47:
Op 2 februari 2010 heb ik nieuw in doos (verzegeld met orginele fabrieksplakband) de Philips 40PFL9704H gekocht en voor het eerst aangezet en alles voor het eerst geactiveerd.
Toch was ik vandaag (25 maart) eens nieuwsgierig hoeveel branduren mijn TV nou had gedraait, dus effe het servicemenu ingedoken en naar ''Operation hours'' gekeken. Zag tot mijn verbazing dat de TV al 495 branduren gedraait heeft. Hoe kan dat nou? Ik gebruik de TV gemiddeld 8 uur per dag, verdeeld over de hele dag (soms iets meer) maar dan zou ik volgens mijn berekening op 360 uur moeten uitkomen.

Vraag: worden de branduren ook meegeteld als de TV op stand by staat? Of heeft de TV ook een tijd in de fabriek aangestaan voor bv een test situatie.

Heb ook met Philips gebeld, maar uitteraard heb ik niet met naam en toenaam gezegt dat ik in het servicemenu ben geweest al vonden ze het wel raar dat ik wist hoe je het aantal branduren kunt opvragen in je TV.
Ik heb ook maar even gekeken en ik heb 468 uren, terwijl ik ongeveer 2/3 uur per dag tv kijk. Ik heb hem in januari gekocht. Misschien een softwarefout?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Testen lijkt mij ook logisch, maar heb geen idee of ze dan weer op 0 worden gezet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wellicht telt-ie delen van een uur als heel uur? Dat kan je vrij simpel testen :)

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:00:
Wellicht telt-ie delen van een uur als heel uur? Dat kan je vrij simpel testen :)
Hoe dan, eerst de laatste branduren opvragen, TV uitzetten en dan weer aanzetten. Dan zou theoretisch 1 uur extra zijn toegevoegd, al is de TV maar 5 minuten aangeweest.

@ ThinkPad, dat is ook een mogelijkhied, maar daar ga ik niet vanuit. Het zou wel kunnen, bij veel automerken worden de motoren ook vooraf los getest, maar wel voordat de motor geplaats wordt. Bij plaatsing in de fabriek staat de kilometerteller toch echt op 0.

Verwijderd

hoeveel uur heb je nog te gaan, vraag ik me af.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:16:
hoeveel uur heb je nog te gaan, vraag ik me af.
Dat vragen we ons allemaal wel eens af.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:15:
[...]

Hoe dan, eerst de laatste branduren opvragen, TV uitzetten en dan weer aanzetten. Dan zou theoretisch 1 uur extra zijn toegevoegd, al is de TV maar 5 minuten aangeweest.

@ ThinkPad, dat is ook een mogelijkhied, maar daar ga ik niet vanuit. Het zou wel kunnen, bij veel automerken worden de motoren ook vooraf los getest, maar wel voordat de motor geplaats wordt. Bij plaatsing in de fabriek staat de kilometerteller toch echt op 0.
Met het verschil dat de gemiddelde gebruiker het servicemenu niet kent, en er ook niet hoort te zijn eigenlijk. Soms kan je daar zelfs je TV naar de knoppen helpen. Daar zijn we natuurlijk wel tweakers voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Dat vragen we ons allemaal wel eens af.
Ben gisteren eens bij de Mediamarkt geweest en heb stiekem in het servicemenu gekeken van de grote 21:9 bioscoop breedbeeld TV van Philips en tot mijn schrik had deze al ruim 2700 uur erop zitten (batch 1), had mijn camera niet bij me anders had ik wel een pic geschoten. Dat betekend dat deze TV vrijwel en heel jaar aan heeft gestaan (maar wordt wel verkocht) 8)7

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
Maakt in principe toch niet zo heel veel uit? Als het nou een plasma ofzo is, dan kon hij inbranden, maar bij een LCD heb je daar geen last van.

Het voelt misschien niet fijn als je het aantal uren weet, maar ik denk dat er qua beeld niks aan veranderd hoor.

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2010 19:43 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

Philips rond alles af naar uren, dus als je de tv aan zet en na een minuut al weer uit is dat gewoon een heel uur. Staat de tv 59 minuten aan is dat ook een enkel uur, maar 61 minuten is al weer twee uur. Op die manier kan het snel oplopen met de uren die het menu aan geeft.

Heb het overigens van een monteur van Philips die op verzoek het aantal branduren van mijn tv liet zien :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:18:
Philips rond alles af naar uren, dus als je de tv aan zet en na een minuut al weer uit is dat gewoon een heel uur. Staat de tv 59 minuten aan is dat ook een enkel uur, maar 61 minuten is al weer twee uur. Op die manier kan het snel oplopen met de uren die het menu aan geeft.

Heb het overigens van een monteur van Philips die op verzoek het aantal branduren van mijn tv liet zien :)
Kijk aan, dit is nou een antwoord waar ik mij wel in kan vinden. Er was hier al iets over geschreven, maar dit is dan nu duidelijk. :)
Pagina: 1