[Snow Leopard] Desktop refresht niet meer vanzelf

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is me opgevallen dat sinds een aantal dagen mijn desktop niet meer automatisch refresht. Als ik bijvoorbeeld iets download vanuit Safari of Firefox dan verschijnt het bestand niet vanzelf als deze klaar is. Ik moet echt handmatig naar het bureaublad navigeren en erop klikken.

Bij meerdere bestanden gewoon hetzelfde probleem. Ik download 5 bestanden van verschillende websites. Op de desktop is niets te zien totdat ik deze aanklik. Daarna komt er een soort refresh en verschijnt alles pas.

Ik heb gezocht maar ik kom allerlei vage programma's tegen en handmatige refresh snelkoppelingen. Dat wil ik allemaal niet. Het moet gewoon normaal werken als hoe het eerst deed.

Met Onyx heb ik al het een en ander geleegd aan cache bestanden. Ook de permissions etc gecheckt en hersteld.

Edit: Systeem draait gewoon met alle updates en voor de rest helemaal geen problemen (Mac OS X 10.6.2).

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 25-03-2010 17:35 ]

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Open Terminal en tik in "killall Finder" en daarna "killall Dock", zonder quotes. Misschien werkt het.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
t1mmy schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:35:
Open Terminal en tik in "killall Finder" en daarna "killall Dock", zonder quotes. Misschien werkt het.
Een reboot heeft toch ook hetzelfde effect?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
Jep, waarschijnlijk doet die nog wel meer. Die reboot.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59
Toevallig Pathfinder geinstalleerd? Die heeft zijn eigen desktop