VPN connectie drops na 10-tal minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een (oude) USR 9106 ADSL modem die in principe nog heel goed zijn werk doet (we zitten hier toch nog op gewoon ADSL, dus geen noodzaak om te upgraden).
Echter, voor mijn werk moet ik een VPN tunnel openleggen om aan de folders te komen daar. Nu wordt deze tunnel telkens om de 10 minuten gestopt. De SSLVPN connectie die ik eerst moet maken om daarna de tunnel te leggen blijft wel actief. Het gaat om Firepass F5 SSLVPN.
Nu heb ik even een Philips ADSL Modem Multiservices PSTN blue mogen proberen om na te gaan of het probleem zich daarbij ook stelt en over een volledige dag heb ik geen enkele keer gehad dat de tunnel werd afgesloten.

Kunnen jullie me op de goede weg helpen om dit probleem op te lossen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

decramy

root@birdie:~#

Is dat na 10 minuten niets doen? Ik heb wel eens gehad met een kabelmodem dat mijn SSH connectie afgebroken werd na 10 minuten niets doen. SSH heeft de optie keep_alive, waarmee er af en toe een loos pakket over de lijn gezet wordt. Probeer eens een ping van jouw machine naar een machine aan de andere kant (dus over de VPN connectie!!) op de achtergrond actief te houden. Werkt het dan wel?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet na 10 minuten inactiviteit. Het gebeurt ook gewoon wanneer ik bezig ben op de server dat de connectie ineens wegvalt.
Met de Philips modem heb ik geen enkele keer dit probleem gehad. Zelfs niet na langere periodes van inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

Reptile209

- gers -

Sja, beetje een open deur, maar dan toch tijd voor een nieuw modem? Je kunt ook nog even kijken of je een nieuwere firmware in je oude modem kunt zetten, wellicht zijn daar nog problemen in gefixed.

Zo scherp als een voetbal!