• ARKO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Heren,

Voor een nieuwe omgeving ben ik bezig een SBS 2008, met o.a. WDS en WSUS systeem op te bouwen. Nu zal hiermee een Windows Vista en Windows 7 installatie gaan automatiseren. Nu wil ik op alle systemen IE8 installeren en automatisch de instellingen van IE8 doorzetten. Zoals de default search engine en nog wat zaken.

Nu dacht ik dat via GPO te kunnen doen maar daar staat het niet tussen. Na wat lezen denk ik dat het moet via IEAK 8. Is dit correct en kan ik deze dan ook installeren op de Windows 7 machines waar al IE8 op staat?

Alvast bedankt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Volgens mij kan dit wel via GPO.
Loop de lijst op http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc985351.aspx maar eens door

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• ARKO
Bedankt. Dat had ik al gezien, maar daar kan je niet Google als standaard search engine instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door ARKO op 25-03-2010 17:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik doe het altijd met registry preferences onder HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search Scopes.

Dan laat je de mogelijkheid voor de user ook nog open om het later te veranderen.

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 25-03-2010 18:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ARKO
Dankje, dat had ik ook al bedacht. Dat werkt dus goed? Laat je deze regkey dan in via het computer gedeelte in de group policy's?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien het user-settings zijn (ik kan een andere search engine willen gebruiken dan jij doet) zou ik het als User preference aanmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 25-03-2010 20:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1