Toon posts:

mix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn mp3s gaan mixen om ze vervolgens op cd te zetten. Wat voor programma's kan ik daar het beste voor gebruiken? Ik heb geen speciale hardware dus het moet totaal met software.

Thanx,

TheScape :)

Verwijderd

CoolEdit

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Welke manier van mixen? De (real-time) discjockey uithangen of gewoon nummers aan mekaar plakken via idd. bijvoorbeeld Cooledit?? Wees ff duidelijk

Verwijderd

Idd, als je bijv. gewoon mp3's in elkaar wilt laten overgaan ofzo kun je de eerste de beste crossfade-plukin van Winamp pakken... als je wilt gaan MIXEN moet je igv software toch wel erg moeilijk gaan lopen doen (maar ja als het je hobby is...) ;)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon simpel dj-en niet realtime, het is voor cd voor eigen gebruik. Dus dat ze in elkaar over gaan maar dan niet simpel een fade-in fade-out, de beats moeten wel een beetje kloppen, snappie?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Zoals werd gezegd CoolEdit dus

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt , maar ik heb je progje gemaild ,is nu bezig.
Volgens mij bedoel je zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
bedank kiburu ik ga mijn mail nu ff checken :)

Verwijderd

Ik krijg hem terug omdat je mailbox niet genoeg ruimte meer heeft.
Hoe groot is je mailbox , of zit hij vol:?
Progje is 3.1MB.

[edit]
Ik ben er weg van, hoor het wel van je
[edit]

Verwijderd

Topicstarter
Ja kan wel kloppen want ik hbe een hotmail account, zit maar 1 mb op of zo. Je kan hem wel sturen naar rcwegman@casema.net ik ben namelijk best wel benieuwd :9

Verwijderd

Hij is onderweg naar je

Verwijderd

Tja toch te groot.
Ik ken het verder niet maar het heet MJstudio , zal vast wel ergens op t net staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem 4 keer n mijn mailbox gehad dus het paste wel. Wel handig programma, maar het is ook realtime. En ik heb een veel te langzame computer. Maar in ieder geval bedankt :)

Ik heb nu een programma gevonden dat met sporen werk, ik heb alleen nog geen optie gevonden waar je bpm mee kan veranderen. Het heet "internet audio mix". Is heel makkelijk te gebruiken.

TheScape :)

Verwijderd

Bij mij gaf hij elke keer error na het mailen:? Mischien een whistler bug:?
Ik heb gisteren een cool progje gezien, mixvibes pro. Perfect voot jou.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja MJ Studio mixt niet echt lekker vind ik, maar je kunt er wel makkelijk een wav bestand van maken.

Virtual Turntables vind ik het fijnst werken, maar hoe je daar een wav uit krijgt weet ik nu even niet meer, er was een manier voor..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Acid is een goed programma...moet je alleen je files eerst coverteren naar wave en dan weer terug. Maar werkt prettig

Money for nothin' and your chicks for free

• MicHELLo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03-2025

MicHELLo

Mahna mana......tuuu tuu tu tu

De enige lekkere MP3-mixer vind ik BPM Studio. Hier zit tenminste ook regeling voor treble/bass op. B-) En als je een SB Live! hebt kan je je ene uitgang voor monitor en de andere voor de live output gebruiken, dus je hebt dan niet twee geluidskaarten nodig. Ik gebruik het veel als ik me verveel op de computer. :) Btw, hij zal niet op 2 }:O 's staan...

UNOX, the worst operating system

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 15:09 schreef StanTheMan het volgende:
Virtual Turntables vind ik het fijnst werken, maar hoe je daar een wav uit krijgt weet ik nu even niet meer, er was een manier voor..
Als je een beetje goeie soundblaster hebt, kan je met CoolEdit gewoon record doen en dan neemt ie op wat jij afspeelt (dus ook VTT). Moet je bij "Volumeregeling" --> "Opnemen" instellen: "Wat u hoort" of "What you hear".

Verwijderd

VEGAS AUDIO van SONIC FOUNDERY (ook van SOUND FORGE) ... werkt echt beter dan COOL EDIT.... en VIRTUAL TURNTABLES is met die jogshuttle 3x beter te bedienen dan BPMSTUDIO

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ik sluit me geheel aan bij mijn voorganger. VTT is echt HET programma om gewoon live MP3 mee te mixen. Ik heb dr zelfs een 2e soundkaart en mengpaneel voor gekocht, maar het werkt echt subliem!

Voor niet-realtime mixen is inderdaad Sonic Foundry Vegas ideaal, hoewel bijna ideaal. Het enige wat ik daar nog op mis is de mogelijkheid om ook realtime low/mid/high te regelen op een zelfde manier als je daar ook volumes kan aanpassen. Ik heb wel wat coole mixjes in elkaar gezet overigens met Foundy :).

Je kan ze hiervandaan streamen (of zou dat niet mogen ivm copyright op de originele mp3's. Hmm het is wel via een stream)

http://innuedo.student.utwente.nl:8009/Damates/DJ%20HennieB%20Premixed/160%20kbps/

of voor 24 kbit ipv 128 kbit

http://innuedo.student.utwente.nl:8009/Damates/DJ%20HennieB%20Premixed/24%20kbps/

Overigens satat daar ook wel een VTT-mix, kun je een beetje kijken wat daarmee kan:

http://innuedo.student.utwente.nl:8009/Damates/DJ%20HennieB%20VTT-Sessies/

Je kan op deze page gewoom op het nummer klikken en de m3u naar Winamp herleiden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat mixvibes geprobeert, werkt in iedergeval een stuk beter dan MJ. Loopt allemaal erg soepel. Maar ik zoek toch iets voor niet realtime en dat is mixvibes wel.

Ik heb gezocht naar sonic foundry vegas maar dat zijn allemaal demo versies en zijn bijna 30 mb.

• Contagion
  • Laatst online: 09-08 00:54
Toch heeft Sonic FV de relaxte optie dat ie een mp3 kan afspelen op x% van origineel ZONDER TE RESAMPLEN want al die andere k#tprogramma's doen dat wel en dat is dus niet handig.

Mijn Vegas Demo versie is trouwens maar 7,1 mb dus als je die wilt moet je maar even mail sturen.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

kheb laatst eigen mix gemaakt, bpm studio en samplitude. twas wel un TERING werk.. maarjah hijs af dus ik ben blij :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Topicstarter
Als het zoon tering werk is waarom doe je het dan? :)

Waar staat die mix? Ik wil hem wel ffies horen.
Pagina: 1