Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen last dat me computer mijn usb stick wel herkend en ook kan openen (het automatische menu) maar als ik via deze computer erin probeer te komen lukt het niet.
Dit probleem doet zich alleen voor op windows XP, op mijn laptop waar Vista opstaat is het geen enkel probleem.
Weet iemand waar dit aan kan liggen want het is wel zo lekker als ie weer gewoon normaal werkt aangezien ik hem elke dag voor school gebruik.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Welke foutmelding krijg je onder XP als je 'm probeert te openen? Hoe staat 'ie dan in de device manager? Is het soms een U3-stickie dat niet voldoende rechten heeft om de software aan te spreken? Heeft het eerder wel gewerkt? Wat heb je sindsdien veranderd?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via verkenner lukt het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerder deed de stick het gewoon normaal. Ik heb, zover ik weet, niks verandert. Zal natuurlijk wel anders deed ie het nu gewoon, maar weet dus niet wat.
Ik weet niet wat een U3-stickie is dus dat kan ik niet zeggen :?
En waar kan ik de device manager vinden dan kan ik even kijken
Hij vraagt waarmee ik hem wil openen en dan krijg ik een lijst waar bijvoorbeeld WMP, Photoshop, Kladblok, Firefox etc.
Als ik hem met verkenner open krijg ik ook 'Openen met' en dus weer die hele lijst.

EDIT:
Waar ik net achter kom is dat als ik E: in die balk typ dan gaat ie er wel gewoon heen. Ik weet dus echt niet waar t aan ligt :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 19:00
Bij een u3 stick zie je 2 partities.
1 voor software die opstart, bij inpluggen.
2 de partitie waar jij je gegevens wilt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik dat niet, ook nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
AVG virus? heb het ook een keer gehad, deed het op een pc met AVG niet wel met mn norton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel handig om het merk en het modelnummer en de grootte van de usb-stick te vermelden. En plaatjes van Computer, apparatenbeheer en schijfbeheer kunnen ook helpen. Misschien helpt het om de bestanden op te slaan op de laptop en de usb-drivers op de computer met Windows XP weg te halen en Windows XP de drivers opnieuw te laten laden na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:26:
Het is wel handig om het merk en het modelnummer en de grootte van de usb-stick te vermelden. En plaatjes van Computer, apparatenbeheer en schijfbeheer kunnen ook helpen. Misschien helpt het om de bestanden op te slaan op de laptop en de usb-drivers op de computer met Windows XP weg te halen en Windows XP de drivers opnieuw te laten laden na een herstart.
De stick is een Transcend JetFlash v15 8gb.
Er is weinig anders dan als je er normaal een stick in steekt dus plaatjes hebben denk ik weinig zin.
En dat laatste wat je zei begrijp ik niet echt.

Nee heb geen AVG antivirus, heb nu Avast maar zou raar zijn als het daar aan ligt want deze heb ik ook op mijn laptop

EDIT:
Net in een andere XP machine gedaan en precies t zelfde. Ik denk dat ik perongeluk een soort besturingsprogramma heb verwijdert. Nu kijk ik op de site en zie ik daar niks bij staan (drivers).
Iemand van jullie een idee of dit het is en hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:11
ik ben wel benieuwd hoe hij in het apparaatbeheer en in het schijfbeheer staat.

Apparaatbeheer kom je in via: Start -> Run -> devmgmt.msc -> OK
schijfbeheer kom je in via computerbeheer: Start -> Run -> compmgmt.msc -> OK

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 19:00
Heb je de stick geformateerd in vista?
Dan zou het kunnen zijn dat xp dit niet herkent, al vaker gezien op forums.

Formateer met xp, dan zou stick op alle pc moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de bestanden, die op de usb-stick staan, bewaard moeten blijven, is het handig om die bestanden voor het formatteren op een harde schijf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Zit er een Autorun bestandje op ? Zo ja verwijder dat eens
Pagina: 1