Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Sinds een paar maanden start mijn pc niet of na 30keer CTRL+ALT+DEL te drukken. Ik draai alleen Windows 7 dus geen dual boot. Ik heb 2 harde schijven. 1 IDE en 1 SATA. De IDE is opgedeeld in 2 schijven. De SATA is een Back-Up.

Hij geeft de melding:

BOOTMGR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om te restarten. (Eerst ging hij na een paar keer wel verder maar sinds nu niet meer)

Dit doe ik dan een paar keer. Na een tijdje komt er een ander bericht.

Maar het komt allemaal op hetzelfde neer. De PC wilt niet opstarten.

Ik heb al een keer met de opstart DVD van windows 7 proberen te herstellen. Dit lijkt te lukken maar na het opnieuw opstarten zit ik met hetzelfde probleem. Ik heb ook alle HDD's al een keer compleet geformateerd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt. \

BTW: Ik ben nieuw bij tweakers dus ik weet niet of dit topic goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, SATA is ook IDE. Ik neem aan dat je een PATAschijf bedoelt met de IDEschijf.

Verder, op welke schijf staat je bootsector? Als je installeert met enkel die disk erin, start het systeem dan wel?
Sowieso lijkt het me verstandig om de schijven eens te controlleren of ze nog wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Volgens mij heeft Windows 7 een kleine partitie aangemaakt met de naam X:/ die is zon 100mb groot en daar zou de bootsector opstaan heb ik me laten vertellen.

En op die backup schijf staat niets dan data. Geen installaties van windows ofzo. Ik heb de orginele DVD gebruikt van windows 7 daarmee heb ik het repareervenster geopened

[ Voor 37% gewijzigd door Bielie993 op 25-03-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het is geen schijf die aangemaakt wordt, maar enkel een partitie op die schijf. In dat geval zou je die backupschijf er gewoon uit moeten kunnen halen.
Aan te raden is gewoon een verse installatie te doen ipv een repair als deze problemen blijft geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
dat is dus het probleem heb ik al 2-3 keer gedaan. Ik heb er een beetje genoeg van als je begrijpt wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een partitie en installeer linux erop. Linux installeert dan een eigen versie van BOOTMGR. Mocht je linux verwijderen dan blijft de versie van BOOTMGR gewoon erop. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mvg,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Daarom, trek de andere schijf eruit zodat die niet dwars kan zitten, probeer een verse install (met Win7 is dat nog geen half uurtje werk) en als je dan nog tegen problemen aanloopt eerst eens beginnen met het checken van de schijf waarop je hebt geïnstalleerd.

Over wat voor specs hebben we het hier eigenlijk?

@BarteZz, waarom Linux installeren? Dat maakt je schijfbeheer er niet bepaald makkelijker op en is alleen maar omslachtig.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 25-03-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Dus bij schijfbeheer een partitie van 5gb aanmaken en daar Linux opknallen. Vervolgens als hij klaar is en het werkt LINUX deleten. Kan ik dan die 5gb partitie weer deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
@terw_dan

Ik heb dit allemaal al geprobeerd. Ik heb van de producent van mijn HDD een checktool gedownload en laten checken. Alles was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bielie993 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:
@terw_dan

Ik heb dit allemaal al geprobeerd. Ik heb van de producent van mijn HDD een checktool gedownload en laten checken. Alles was goed.
Wat zijn de specs van je systeem?

Verder, als die goed zijn, dan moet je verder gaan zoeken. vervang de kabels eens, vervang je voeding eens, hang die dingen eens aan een andere controller als je die mogelijkheid hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Ik kan je mijn specs wel vertellen.

M3A78 PRO Asus moederbord -- Moederbord (Geflashed naar de laatste update voor de processor)
6gb Kingston DDR2 Geheugen -- Geheugen
Socket AM3 - AMD Phenom II X4 965 -- Processor
Dark Knight Powercooling -- Processorkoeler
NVIDEA Galaxy 9800GT (PhysX + 3D View) -- Videokaart
Recom Powerstation MID -- Behuizing
Western Digital 500GB & Maxtor 250GB -- Opslag (Beide HDD)
Labelflash DVD RW & Optiarch DVD RW -- DVD Spelers/Branders
Draadloze netwerkkaart van Linksys -- Netwerkkaart (Draadloos)

[ Voor 5% gewijzigd door Bielie993 op 25-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beginpost is nogal warrig en er ontbreekt veel informatie over wat er al gedaan is. En de adviezen worden genegeerd met de reactie, dat de aanbevolen actie al uitgevoerd is. Het lijkt erop, dat er een reden ontbreekt om advies te vragen. Want als de wil om een advies uit te voeren ontbreekt heeft een topic weinig zin.

Terw_dan adviseert om de harde schijf met sata-aansluiting los te koppelen en daarna Windows 7 opnieuw te installeren. Het is niet duidelijk, dat dit al eerder gedaan is.

Een ata-schijf met een sata-harde schijf levert vaker conflicten op. Het is misschien tijd om een nieuwe harde schijf met sata-aansluiting te kopen als opstartschijf om de conflicten tussen ata en sata uit te schakelen.

Het lijkt eop alsof er twee dvd-schrijvers in de computer zitten. De reden hiervoor is onduidelijk.

Een backup op een harde schijf, die in dezelfde computer zit, loopt gevaar bij storingen van de computer. Een backup op een externe harde schijf is iets veiliger.

Vragen:
Welke versie van Windows 7 wordt gebruikt?
Welke versie van bios is geïnstalleerd?
Wat zijn de modelnummers van de harde schijven? De kans bestaat, dat door het gebruik van de ata-harde schijf in plaats van de sata-harde schijf als opstartschijf snelheid verloren gaat.
Als de hernieuwde complete installatie van Windows 7 met afgekoppelde tweede harde schijf en afgekoppelde tweede dvd-schrijver geen resultaat oplevert kan verder gekeken worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Zoals ik al zei: Dit is de eerste keer dat ik post op tweakers.net dus :p

Maar ik zal je vragen even beantwoorden,

1. Windows 7 x64 Proffesional
2. 1404
3. Seagate Barracuda 7200.11 & Maxtor DiamondMax 10 (Model Nr: 6l250s0)
4. Heb het geprobeerd. Werkt nog steeds niet. (enige reden voor het veranderen van de foutmeldingen? <Bootmgr ontbreekt, unable to read device, OS not found>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je een 'unable to read device' krijgt, zie je de schijf dan wel in de bios? Het lijkt namelijk op een schijf die onbereikbaar wordt (om wat voor reden dan ook).

Installeer het anders eens op die SATAschijf ipv de PATAschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Het is opgelost de BackUP schijf is kapot.

Deze heb ik verwijdert en heb ff de CLRTC op men mobo reset. Nu is alles opgelost en loopt hij als een zonnetje. Bedankt voor de moeite allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:28:
Daarom, trek de andere schijf eruit zodat die niet dwars kan zitten,
Aha.
Hoera voor Terw_Dan. Na 3 maanden lost Terw-Dan het probleem op in 3 seconden.
*O* *O* *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Niet zo bijdehand johh :P

Wat jij net quote werkte niet eens. Ik moest de clrtc resetten waarschijnlijk omdat hij anders nog steeds denkt dat hij erin zit.

btw terw_dan bedankt voor je plaatje :)

\\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een asus N71V series laptop met win 7 (eigenlijk geen idee welke versie want ik heb nooit een install cd gekregen, heb ook zelf nog mijn eerste backup moeten maken)

Gisteren werkte alles nog mooi, geen problemen maar deze morgen kreeg ik "BOOT MGR missing press ctrl alt del to restart"

doe ik, dan krijg ik het Asus opstartscherm en hij doet niks meer, buiten een monotoon gepiep, vrij irritant.

Ik geraak niet in de bios, ik heb al een ubuntu live cd en een win xp install cd ingestoken om te kijken of hij opstart van de cd maar dit doet niets :s

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? aangezien ik geen meldingen krijg hoe in de bios te geraken ram ik maar wat keys maar dit doet niets.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Bios is meestal ergens tussen F1 en F12, ik zou ze gewoon allemaal langs gaan. Of even kijken op de site van asus of je een manual kunt vinden o.i.d.

als je boot met een cd erin vraagt hij ook niet om op te starten van cd? Wellicht dat je eens kunt proberen om te booten zonder je HDD er in.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

ik ben in de bios geraakt :p
na 4 of 5 keer alle F keys te gebruiken (had ik al gedaan maar omdat je het zei heb ik het nog eens 2 keer geprobeerd)

Nu alleen nog aan de correcte win 7 64bit geraken :p

iemand een idee waar ik deze kan vinden? het moet een win 7 premium 64bit zijn, en ik wil niet zomaar ergens beginnen downloaden want wie weet wat krijg je dan binnen... Iemand een idee waar ik deze het best kan vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door Dorgaldir op 23-04-2010 10:14 ]

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Asus levert toch zeker wel iets van een recovery partitie of iets dergelijks? Staat er niets in de manual?

hoe dan ook, je kunt de bootmgr volgens mij ook fixen met algemene recovery cd's zoals die van NeoSmart

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 23-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

ik was net nog even in mijn bios aan het kijken en toen merkte ik iets vreemd op, als ik me niet vergis heb ik 2 HD's van 500Gb, en de bios ziet er volgens mij maar 1 :s

Dat kan niet positief zijn

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Er kunnen idd 2 HDD's in dat type laptop. Vaak zijn de HDD's redelijk eenvoudig te bereiken via de onderkant van de laptop, als je het zeker wilt weten kijk je even. Als de HDD met daarop de installatie het begeven heeft zou je inderdaad een missing bootmgr error krijgen. In dat geval zou ik de HDD vast uit je laptop houden in de hoop dat je je data er nog af kunt krijgen (in het onwaarschijnlijke geval dat je vergeten bent een backup te maken van je belagrijke data ;))

[ Voor 27% gewijzigd door Rupie op 23-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

ik had meerdere partities, die er standaard op ingesteld waren, mijn data staat sowieso op een andere partietie maar geen flauw idee of dat ook effectief een andere hdd was of niet :s

Just me

Pagina: 1