Vodafone laat abo langer duren dan afgesproken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Een vraag aan jullie:

Op 5 aug 2008 verlengde ik mijn eenjarig SIMonly abo vaqn 150 min voor 16.50 met een jaar (tot 5 aug 2009). Ik had er Web Blox (à 9.50) bij dus totaal 26 euro per maand. Klopte dus.
Op 14 mei 2009 heb ik mijn abo verlengd met een abo *met* toestel een 5800, 150 min + Web Blox 150 min 37 euro per maand waarvan eerste halfjaar 32 euro.
Zag ik dat de hogere abo kosten echter *meteen* (ingaande 15 mei) werden afgeschreven. Ik dus VF gebeld en die vertelden mij dat het abo ook tot 15 mei 2010 duurt ipv 5 aug.
Dus laten zitten zo is het ook eerder afgelopen.
Nu bel ik ze hoe ik kan verlengen maar nu met een simonly 170 min Bel+SMS+Web voor 22 euro per maand. Zeggen ze 'uw abo loopt tot 5 augustus'
Ik: 'Nee tot 15 mei dan is het verlengd'
VF: 'Maar dat is de *verleng*datum* het gaat echter 5 aug in en loopt dus tot 5 aug 2010.
Ik: 'Maar waarom zijn de meerkosten van het abo wat ik op 15 mei heb afgesloten dan al vanaf 15 mei afgeboekt ?'
VF: 'Ja meneer dan geldt het contract dan 1 jaar en een paar maanden.'
Ik: Nee zo werkt dat niet een jaar is een jaar. Of 15 mei laten ingaan tegen de hogere prijs en dan ook op 15 mei 2010 laten eindigen OF op 5 aug laten ingaan en het teveel betaalde van 15 mei tot 5 aug 2009 verrekeken.'
VF: 'Nee zo kan dat niet'

Ik begrijp hieruit dat ze gewoon even 3 maanden extra willen meepikken omdat ik ipv 5 aug 2009 op 15 mei heb verlengd en dus die drie maanden extra hogere abokosten willen meepikken.
Kortom je wordt gewoon genaaid :(

Wat kan ik hier het beste mee doen ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Afschrift van 15 mei 2009 kopieren/afdrukken en laten zien dat je vanaf toen al meer betaalde! Of nog makkelijker een rekeningoverzicht van vodafone aan ze laten zien en zeggen dat je toen al meer betaalde.
Papierwerk opsturen/meenemen is altijd handig, je kan dit namelijk laten zien als 'bewijs'.

En in je contract staat vast ook wel iets over de precieze duur van het contract, neem ik aan? Als daar staat 1 jaar met stilzwijgend verlengen. Dan is het ook 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag bij Vodafone voortijdig verlengen. Vanaf zes maanden voor de einddatum. Alle wijzigingen in je abonnement worden direct doorgevoerd. Ook de eventuele promoties. De oorspronkelijke einddatum blijft wel ongewijzigd. Nu werkt dat inderdaad in je nadeel, omdat je niet een jaar maar een jaar en drie maanden dit nieuwe abonnement hebt. Maar stel dat het andersom zou zijn, je hebt een abonnement van 35 euro en je verlengt dat vier maanden voor de einddatum naar een sim-only van 16 euro per maand. Je betaalt dan geen 24 maanden 35 euro, maar 20 maanden. Dan is het dus juist weer in je voordeel dat de wijzigingen in je abo per direct doorgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
Ik werk zelf in de telecom en standaard is het zo dat de wijzigingen van Vodafone en T-Mobile standaard niet doorgevoerd worden bij een verlenging (die gaan pas in op de einddatum), KPN doet dit wel (die verlengt dus voor 2 jaar en 3 maanden bijv.). Als je bijv. de iPhone hebt en je huidige abonnement verlengt, moet je er rekening mee houden dat het iPhone abonnement standaard niet in gaat. Bij Vodafone geldt hetzelfde, het zou kunnen dat wanneer je telefonisch bestelt zij deze wijziging wel automatisch voor je doorvoeren maar bij een telecomwinkel zal dit normaal gesproken niet gebeuren (wij hebben deze mogelijkheid in ieder geval niet).

Heb je geen contract thuisgekregen waar de ingangsdatum op staat? Het gesprek kun je officieel gezien wel rechten aan ontlenen maar het is jouw woord tegen dat van hun: dat ga je waarschijnlijk niet winnen...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik verplaats dit topic naar Shopping Forum, daar is het beter op zijn plaats. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Mad_Demon

de dokter

Je hebt je contract met 1 jaar verlengd, die verlening komt bovenop het huidige contract. Je hebt gelijk, een jaar is een jaar. En zo geld dat dus ook voor je oude contract, die had ook een termijn van een jaar.

In feite heb je het aan jezelf te danken dat je tot augustus 2010 met het contract zit. Je heb eerder verlengd, je krijgt meteen je nieuwe toestel met het daarbij horende contract. Vodafone laat het contract dus niet langer duren maar houdt zich gewoon aan de afspraken die gemaakt zijn. Daar heb je immers je handtekening voor gezet. De termijn is echter zoals hij is en ik geef je weinig kans dat te kunnen veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mad_Demon op 02-04-2010 10:58 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Mad_Demon schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:55:
Vodafone laat het contract dus niet langer duren maar houdt zich gewoon aan de afspraken die gemaakt zijn.
Niet helemaal, er is een jaarcontract met abonnementskosten A en een jaarcontract met hogere abonnementskosten B. Vodafone verkort echter de periode voor A en rekt die van B op.

Heb je al in de AV gekeken en je contract nagekeken wat er daar vermeld wordt over vroegere verlenging?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Mad_Demon

de dokter

Thanatoss schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:49:
[...]

Niet helemaal, er is een jaarcontract met abonnementskosten A en een jaarcontract met hogere abonnementskosten B. Vodafone verkort echter de periode voor A en rekt die van B op.

Heb je al in de AV gekeken en je contract nagekeken wat er daar vermeld wordt over vroegere verlenging?
Er is een verschil tussen de contractsvorm en contractsduur. De contractsduur is conform de afspraken van de termijnen. De contractsvorm is per direct omgezet tegelijk met de uitgifte telefoon. Had de TS dat niet gewild had hij moeten wachten tot het einde van het contract en niet vervroegd al z'n abonnement moeten verlengen.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1