Laptop traag aan adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:22
Hallo. Ik zit met een groot probleem. Het moment dat ik mijn laptop aan de adapter leg wordt hij heel traag. CPU gebruik schiet ook omhoog naar een constante 100% terwijl processen niet zulke waardes aangeven.

Het betreft een HP Compaq 8510w met windows 7 proffessional.

Gezien mijn accu maximaal 30 minuten mee gaat is het erg onhandig dat de laptop zo traag wordt aan de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Gebruik je niet toevallig een verkeerd ingesteld energieschema wanneer de laptop op de adapter is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Doet 'ie hetzelfde als je de accu eruit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou best een probleem kunnen zijn met je onboard chip die checked je battery ik zou kijken of er een firmware update voor is misschien dat powermanagent uitzetten in W7 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:22
Het lijk tme sterk dat het een verkeerde energieschema is. Ik gebruik al jaren dit schema en nooit problemen mee gehad.

Ik heb de laptop al opgestart met en zonder accu en zowel aan als los van de netstroom
Hoe kan ik dat powermanagement uitzetten? Op goggle vind ik niet veel meer dan de computer instellen op hoge prestaties :(

Edit:
Ik heb mijn laptop moeten verplaatsen en op het moment dat ik de stekker uit het stopcontact trek is het probleem verholpen. Eerder ontkoppelde ik de adapter door de stekker achter mijn laptop los te trekken. Maar ik heb nu nergens meer last van.

[ Voor 27% gewijzigd door D.oomah op 25-03-2010 16:12 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?

Als dat niet gebeurt is het toch wel aan te bevelen om de computer uit te zetten voordat de stekker uit het stopcontact gehaald wordt en voordat de adapter afgekoppeld wordt.

Het energiebeheerschema kan bij Windows 7 gevonden worden door met de rechterknop van de muis op het icoontje van de accu rechts onderin het scherm te klikken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:22
D.oomah schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:49:
Het lijk tme sterk dat het een verkeerde energieschema is. Ik gebruik al jaren dit schema en nooit problemen mee gehad.

Ik heb de laptop al opgestart met en zonder accu en zowel aan als los van de netstroom
Hoe kan ik dat powermanagement uitzetten? Op goggle vind ik niet veel meer dan de computer instellen op hoge prestaties :(

Edit:
Ik heb mijn laptop moeten verplaatsen en op het moment dat ik de stekker uit het stopcontact trek is het probleem verholpen. Eerder ontkoppelde ik de adapter door de stekker achter mijn laptop los te trekken. Maar ik heb nu nergens meer last van.
Probleem met HP Compaq adapters (deze willen nog wel is kapot gaan) waardoor ze niet opladen en je laptop zo langzaam zo niet langzamer als een slak wordt. Probeer is in een computerzaak hem aan een vergelijkbare adapter te hangen en te kijken of de laptop nog steeds hetzelfde probleem heeft.

Op mijn werk hadden we ook een Compaq nx7400 laptop met dit zelfde probleem wat opgelost was nadat we een andere bijbehorende adapter hadden aangesloten.

Dat het probleem nu weg is wil niet zeggen dat het niet terugkomt en/of erger word bij ons had de gebruiker van deze laptop het probleem af en toe en telkens als wij de laptop nakeken dan was dit probleem niet te vinden. Todat de gebruiker de laptop had teruggegeven en dit probleem er toen constant was.

[ Voor 41% gewijzigd door Starke op 26-03-2010 10:33 . Reden: verkeerde quote en extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Wat je ook even kan proberen is je batterij eruit te halen, en alleen de adapter aan te sluiten aan het lichtnet
Ik heb een keer een defecte accupack gehad, en toen ik de batterij eruit haalde bleek het opgelost.
Hoe het uiteindelijk kwam ben ik nog niet achter maar heb toen een nieuwe accupack aangeschaft en het probleem was verholpen.
Pagina: 1