Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
All,

Ik heb mijn Nokia 6100 nu zo'n 8 jaar. Duur ontvangen oproepen staat op 166 uur en gekozen oproepen maar liefst op 219 uur. De tel werkt nog prima en kan dus nog wel een tijdje mee. Wat ik me afvraag wat is het gemiddeld aantal beluren voordat hij de geest geeft. Is dat bij de nieuwe toestellen die vol toeters en bellen zitten (veel) minder dan bij de oude zoals die van mij? En welke Nokia reeks die nu verkrijgbaar is een lang leven beschoren?

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:41

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Denk niet dat je daar een antwoord op kan geven. De accu zal het eerste zijn wat de geest geeft en verder hangt het er van af hoe je er zelf mee omgaat. Maarja, het werkt overal hetzelfde, als er meer in zit kan er ook meer kapot gaan.

Zo heb ik nog een werkende Ericsson GA 628 liggen _/-\o_

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wat je wel vaak ziet de laatste tijd is dat 'oude' modellen het toch langer uithouden dan de nieuwere toestellen. Aangezien we toch in een weggooimaatschappij leven vertrouw ik persoonlijk meer een toestel a la de Nokia 6100 dan een 6700c bijvoorbeeld.

Ik heb namelijk momenteel een 6700c in gebruik ivm reparatie van mijn iPhone en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt ofzo maar dat mijn 3310 steviger is. Dit is natuurlijk ook niet zo raar als je naar de behuizingen kijkt, maar de 6700c is na 3/4 dagen leeg en de 3310 na een week pas.

Maar verder moet je naast je accu dan ook een beetje geluk hebben. Echter is mijn persoonlijke ervaring dat zodra de accu niet meer goed is, dat de rest snel volgt. Dit is wellicht niet representatief aan alle situaties maar dit had ik zelf met een 6300.

EDIT: Ik had ineens een flauw grapje toen ik nogmaals je topictitel bekeek, namelijk 'Totdat je beltegoed op is' :P sorry voor de onnodige opmerking xD

[ Voor 8% gewijzigd door N1ckk op 25-03-2010 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha daar kan ik wel om lachen :P

Dat zijn een beetje dezelfde ideeën die ik ook had...

Verwijderd

De accu van elk toestel kan maar een x aantal keer opgeladen en ontlaad worden. Dit maakt niet uit of het een nieuw of een oud toestel is. Het is echter wel zo dat veel mensen het toestel aan de lader leggen voordat het toestel echt leeg is. Hier wordt het laatste gedeelte van de batterij lui waardoor bijvoorbeeld de laatste 2 streepjes veel sneller leeg zijn de eerste 3.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:41

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:24:
De accu van elk toestel kan maar een x aantal keer opgeladen en ontlaad worden. Dit maakt niet uit of het een nieuw of een oud toestel is. Het is echter wel zo dat veel mensen het toestel aan de lader leggen voordat het toestel echt leeg is. Hier wordt het laatste gedeelte van de batterij lui waardoor bijvoorbeeld de laatste 2 streepjes veel sneller leeg zijn de eerste 3.
Geld dat ook voor de nieuwere lipo batterijen? Ik dacht namelijk dat lipo's het niet leuk vinden om volledig ontladen te worden en dat bij-laden juist geen probleem is.

Verwijderd

ocdaan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Geld dat ook voor de nieuwere lipo batterijen? Ik dacht namelijk dat lipo's het niet leuk vinden om volledig ontladen te worden en dat bij-laden juist geen probleem is.
Dit klopt. Daalt de spanning van de cellen onder de 3V, dan moeten deze in ieder geval worden bijgeladen (10-20%). Diepe ontlading en het bewaren in ontladen toestand (celspanning <3V) maken de accu onbruikbaar.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij een degelijke telefoon zal de accu als eerste stoppen. Maar ook knoppen kunnen er mee ophouden (meestal wel op de nieuwer e toestellen idd) door vet en vuil van je vingers en stof. Bij mij zijn telefoons na twee jaar meestal wel ver op bij intensief gebruik (altijd in broekzak wat ook extra slijtage oplevert)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ocdaan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Bij-laden is al sinds we van de NiCd afgestapt zijn geen probleem meer voor zover ik weet. Diepontladen is inderdaad niet fijn, dat vonden Li-Ion accu's ook al niet fijn, daarom hebben dergelijke accu's ook een stukje elektronica aan boord om zichzelf voor die tijd uit te schakelen.

Li-Ion accu's verslechteren gewoon over tijd, ook als je ze op de plank laat liggen. Hoe warmer ze zijn, hoe sneller de max. capaciteit terugloopt (dus niet leeglopen, maar dat als je ze oplaad dat ze daarna sneller weer leeg zijn dan toen de accu nieuw was).

Het is geloof ik wel goed om de accu regelmatig echt "leeg" te maken en weer eens helemaal op te laden, maar echt een geheugeneffect zoals NiCd dat vroeger had hebben moderne accu's voor zover ik weet niet meer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1