Sinds enige tijd is één computer relatief behoorlijk traag op internet. Deze computer haalt bijvoorbeeld +/- 400 KB/ps, terwijl andere computers +/- 2200 KB/s halen. Een behoorlijk verschil dus. Ziggo lijkt mij in dit geval niet de boosdoener. Ik heb dit probleem met alle tools, met Opera, Firefox, FTP, etc. het ligt dus niet aan de browser.
Het precieze moment dat het trager werd weet ik niet 100% zeker. Volgens mij was het ergens in de buurt dat de computer tijdens het booten verbinding maakte met een onbeveiligd netwerk van een buurtbewoner ipv mijn eigen draadloze netwerk. Ik merkte dit omdat alles ineens zeer traag ging (ik vermoed dat deze persoon een traag internet abbo heeft) en heb toen ingesteld dat er alleen verbinding met mijn eigen netwerk gemaakt mocht worden.
Enkele kenmerken:
- Q6700, 4GB, Asus Mobo en gpu.
- Belkin N Router
- ASUS WL-138G V2 PCI
- WinXP Pro SP 3
- Netwerk bereik altijd uitstekend. Alle staafjes zijn dan ook in elk programma altijd groen.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Scannen voor virussen, malware, spyware, etc. met diverse tools. Niets gevonden.
- Register nagelopen met oa CCleaner en Hijackthis.
- Netwerk gedisabled en ge-enabled.
- Draadloze instellingen allemaal verwijdert en weer aangemaakt.
- Ipv de standaard Windows instellingen, de Asus tool gebruikt om te connecten.
- Drivers vervangen, gedowngrade en geupgrade.
- TCP Optimizer.
- Firewall uitgezet.
- Router en computer van positie verplaatsen. Alsmede met de antennes draaien.
Bovenstaande had exact 0,0 effect.
Ik heb geen idee meer wat te doen, behalve WinXP er opnieuw opzetten of een andere kaart aan te schaffen. Dat eerste vind ik zonde van de tijd, want alles werkt verder perfect en dat laatste vind ik zonde van het geld omdat de kaart nooit mankementen vertoond.
Het precieze moment dat het trager werd weet ik niet 100% zeker. Volgens mij was het ergens in de buurt dat de computer tijdens het booten verbinding maakte met een onbeveiligd netwerk van een buurtbewoner ipv mijn eigen draadloze netwerk. Ik merkte dit omdat alles ineens zeer traag ging (ik vermoed dat deze persoon een traag internet abbo heeft) en heb toen ingesteld dat er alleen verbinding met mijn eigen netwerk gemaakt mocht worden.
Enkele kenmerken:
- Q6700, 4GB, Asus Mobo en gpu.
- Belkin N Router
- ASUS WL-138G V2 PCI
- WinXP Pro SP 3
- Netwerk bereik altijd uitstekend. Alle staafjes zijn dan ook in elk programma altijd groen.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Scannen voor virussen, malware, spyware, etc. met diverse tools. Niets gevonden.
- Register nagelopen met oa CCleaner en Hijackthis.
- Netwerk gedisabled en ge-enabled.
- Draadloze instellingen allemaal verwijdert en weer aangemaakt.
- Ipv de standaard Windows instellingen, de Asus tool gebruikt om te connecten.
- Drivers vervangen, gedowngrade en geupgrade.
- TCP Optimizer.
- Firewall uitgezet.
- Router en computer van positie verplaatsen. Alsmede met de antennes draaien.
Bovenstaande had exact 0,0 effect.
Ik heb geen idee meer wat te doen, behalve WinXP er opnieuw opzetten of een andere kaart aan te schaffen. Dat eerste vind ik zonde van de tijd, want alles werkt verder perfect en dat laatste vind ik zonde van het geld omdat de kaart nooit mankementen vertoond.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 14:33 ]