Toon posts:

[Wireless] Een computer plotseling traag, connectie uitst.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd is één computer relatief behoorlijk traag op internet. Deze computer haalt bijvoorbeeld +/- 400 KB/ps, terwijl andere computers +/- 2200 KB/s halen. Een behoorlijk verschil dus. Ziggo lijkt mij in dit geval niet de boosdoener. Ik heb dit probleem met alle tools, met Opera, Firefox, FTP, etc. het ligt dus niet aan de browser.

Het precieze moment dat het trager werd weet ik niet 100% zeker. Volgens mij was het ergens in de buurt dat de computer tijdens het booten verbinding maakte met een onbeveiligd netwerk van een buurtbewoner ipv mijn eigen draadloze netwerk. Ik merkte dit omdat alles ineens zeer traag ging (ik vermoed dat deze persoon een traag internet abbo heeft) en heb toen ingesteld dat er alleen verbinding met mijn eigen netwerk gemaakt mocht worden.

Enkele kenmerken:
- Q6700, 4GB, Asus Mobo en gpu.
- Belkin N Router
- ASUS WL-138G V2 PCI
- WinXP Pro SP 3
- Netwerk bereik altijd uitstekend. Alle staafjes zijn dan ook in elk programma altijd groen.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Scannen voor virussen, malware, spyware, etc. met diverse tools. Niets gevonden.
- Register nagelopen met oa CCleaner en Hijackthis.
- Netwerk gedisabled en ge-enabled.
- Draadloze instellingen allemaal verwijdert en weer aangemaakt.
- Ipv de standaard Windows instellingen, de Asus tool gebruikt om te connecten.
- Drivers vervangen, gedowngrade en geupgrade.
- TCP Optimizer.
- Firewall uitgezet.
- Router en computer van positie verplaatsen. Alsmede met de antennes draaien.

Bovenstaande had exact 0,0 effect.

Ik heb geen idee meer wat te doen, behalve WinXP er opnieuw opzetten of een andere kaart aan te schaffen. Dat eerste vind ik zonde van de tijd, want alles werkt verder perfect en dat laatste vind ik zonde van het geld omdat de kaart nooit mankementen vertoond.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Probeer eens direct op de kabel en bekabeld via de router. Kijk of dat verschil maakt, kijk ook eens wat de linkspeed is wanneer je wireless connected bent. (Windows status schermpje van je wireless verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 17:12
Ik heb exact het zelfde, verbinding met draadloos netwerk zou normaal 1mb moeten halen is nu rond de 50kb.. Me macbook die gebruikt maakt van de zelfde verbinding werkt zonder problemen.. Ik snap gewoon niet waar het probleem in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 22:39

decramy

root@birdie:~#

En als de 'trage' pc aan staat... Is de andere PC dan ook traag, of is daar niets aan te merken?
Probeer ook eens op de trage PC een ander OS, een live CD van ubuntu, dan kun je achterhalen of het aan de installatie van Windows ligt, of aan de hardware...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivk > Dat zou ik inderdaad nog moeten proberen. Windows geeft bij de wireless wisselend 36Mbps tot 54 Mbps (en alles daar tussen) aan.

Decramy > Nee de andere PC is dan niet traag. Van de ene naar de andere PC is draadloos overigens wel heel traag. Wederom loopt de max dan tegen de 400KB/s met als bottleneck de verbinding op de trage computer.

Waar kan ik iets dergelijks downloaden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 17:12
Als beide aanstaan werkt de de laptop prima maar de pc blijft traag, snap niet waar het probleem zit.. heb steeds het idee dat er in de achtergrond wat draait wat download maar dan zou me laptop ook trager moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Probeer eens met inSSIDer je wifi 'landschap' te bekijken.

Zie : Use inSSIDer! <= Vimeo filmpje

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een alternatief zonder .net framework?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot: http://i40.tinypic.com/25ajfk0.jpg

Geel is mijn netwerk, volgens mij stoort er niet echt iets.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ga eens op kanaal 4 zitten.
Dat lijkt mij voor nu de meest geschikte.

Verder check je antenne setting nogmaals.
Alledrie (je had zo'n N ding dacht ik) je antennes parallel aan elkaar, en op zo'n manier gericht dat je vanaf je "probleem" machine er recht opkijkt. (als je ze zou kunnen zien).

Je machine moet in een loodrechte lijn op je antennes staan. (voor de zekerheid maar ff, zie mensen te vaak die dingen op de pc mikken).

Test desnoods eens met een WinPE of andere live cd.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ingesteld of kanaal 4. Heb de router en kast verplaatst en alles nogmaals op elkaar gericht. Helaas nog geen verschil.

Volgens mij rest mij niets anders dan:

- Een lange UTP kabel te kopen en te kijken of het direct werkt.
- Andere wireless adapter proberen.
- Windows opnieuw installeren.

Andere suggesties zijn nog welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
WinPE of andere live cd ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Gebruik eens WPA(2)-AES encryptie, is sowieso beter/veiliger en wellicht kan een apparaat niet overweg met WEP encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Out of the blue lijkt het ineens redelijk te werken. Op deze computer haal ik nu 1400KB/s, op andere computers draadloos ongeveer 2200 KB/s. Nog steeds niet ideaal, maar wel stukken beter. Er is niets verandert, dus ik snap het eigenlijk niet.

WPA(2) en WinPE ga ik overigens nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Je kunt niet zien of er iets veranderd is.

Welkom in de wereld van wifi ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuw modem gekregen en geinstalleerd. Verder niets gewijzigd. Vervolgens kon ik geen wireless verbinding meer krijgen met deze comp, wel met alle anderen. Ik heb dus als laatste WPA(2) nog geprobeerd en krijg weer wel verbinding. Alles staat op uitstekend, alles is op elkaar gericht en ik haal nu 100 KB/s..

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw netwerk kaartje.

* Ik kreeg overigens een modem van Ziggo omdat "mijn internetsnelheid was verhoogd" en ik met de nieuwe modem "veel snelheidswinst" zou maken. Op alle computers getest en nergens is er ook maar een KB bijgekomen.. Ach ja..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Kanaal 4 lijkt me hier een hele slechte keuze, je hebt dan overlap van twee andere zenders.
Partial overlap is nog veel slechter voor je signaal dan wanneer je op precies hetzelfde kanaal zit als een andere zender (zolang jouw zender het sterkste signaal heeft, tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op kanaal 11 gezet, maakt helaas geen verschil.
Pagina: 1