USB kabel als audio kabel

Pagina: 1
Acties:

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik wil een audio kabel verlengen van een nokia headset (zie thread)

Nu vroeg ik mij af, zou een USB kabel hier geschikt voor zijn?
Ik heb een hele verzameling aan ongebruikte USB kabels liggen thuis, en aangezien een USB kabel 4 draden heeft en volgens mij wel min of meer geisoleerd is lijkt me dit wel mogelijk...

Anders dacht ik ook aan telefoonkabels of 2 geweven speakerkabels met daarover een mesh...

Zou dit geschikt zijn om een hoofdtelefoon op aan te sluiten, of zou dit te veel storing opleveren?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Meter of 5 zal nog wel te doen zijn denk ik ja. Hoe ver wil je gaan?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:36

CeesKees

I rest my Kees

Luidsprekerkabel heet luidsprekerkabel omdat het gemaakt is om geluid van een versterker naar een luidspreker te versturen.

Electrakabel heet electrakabel omdat er electriciteit doorheen hoort te gaan.

Telefoonkabel heet telefoonkabel..... bla bla bla, je snapt het.

Kijk gewoon op (bijvoorbeeld) kabeltje.com, kies de juiste lengte en dikte en bestel gewoon de kabels die hiervoor gemaakt zijn.

Lees voor de grap (o.a.) deze eens door: http://dvd.nl/forum/showthread.php?p=1685639#post1685639

[ Voor 11% gewijzigd door CeesKees op 25-03-2010 14:55 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@CeesKees
Even heel flauw, maar de naam die het beestje heeft, sluit niet uit dat je het niet voor iets anders kan gebruiken. Een headset blinkt over het algemeen niet echt uit als het gaat om kwaliteit en is niet echt kritisch dat per se het goede kabeltje wordt gebruikt. In het ergste geval pikt het microfoontje iets meer storing op, maar ook dat zal waarschijnlijk wel meevallen.
Het forum waar je aan linkt praat over signaaloverdracht tussen bron en versterker, en dat is hier bijv. al niet aan de orde.

@bitbored
Als je de kabels toch al hebt liggen zou ik het gewoon proberen. Ik weet niet hoe je de kabel precies wilt verlengen, maar als je echt een verlengkabel wilt maken (dus aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtjesplug), dan kan je het gewoon proberen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zou graag eens een dubbelblind luistertest uitvoeren met een paar audiofielen. En dan de luidsprekers aansluiten met diverse kabel, o.a. ook gewone huis-tuin-en keuken elektrakabel. Mijn inschatting is dat ze het niet beter doen dan ze puur op de gok zouden doen.
Maar ja daar lopen hier ook al andere topics over

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 25-03-2010 15:18 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:36

CeesKees

I rest my Kees

@deepbass909 Ik had niet gezien dat het om een nokiaheadset ging (my bad) dan kan ik mij voorstellen dat je een USB kabel durft op te offeren.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

CeesKees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:55:
Luidsprekerkabel heet luidsprekerkabel omdat het gemaakt is om geluid van een versterker naar een luidspreker te versturen.

Telefoonkabel heet telefoonkabel..... bla bla bla, je snapt het.
Dit is complete bullshit. Tweelingsnoer kan je prima gebruiken om luidsprekers aan te sluiten of als netsnoer.

Kabel laat zich grofweg onderscheiden in harde kern en zachte kern, daarna heb je nog materiaal, dikte en de hoeveelheid isolatie.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

CeesKees schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:55:

:
En jij denkt dat er geluidsgolven door die luidspreker kabel gaan :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Hoe lang? Een meter of 2.

Merk wel dat er geen versterking aan te pas komt, het gaat om een HEADSET, niet om boksen, maw een zeer lage spanning.
Er hangen wel vrij deftige oortjes of een deftige hoofdtelefoon aan, maar het geluid dat uit de GSM komt is wel goed, maar niet meteen Hi-Fi.
Zoveel kwaliteit is er dus niet te verliezen.

Ik maak me echter wel zorgen om ruis, wat ik voor heb in slecht geshielde kabels voor m'n hoofdtelefoon van m'n case...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
Voor de koptelefoon maakt het niet uit, voor het hele lage signaal van de microfoon lijken niet-afgeschermde kabels volledig ongeschikt. Het gaat dan niet om wat ruis, maar om het oppikken van radio Moskou (leuk om te experimenteren met korte-golf radio :-) ) Ik weet niet hoe de afscherming van USB-kabels werkt, maar ik gok dat dat een soort twistedpair is?

[ Voor 20% gewijzigd door blissard op 25-03-2010 17:16 ]

Pagina: 1