Wireless opvangen en via UTP doorsturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Sinds kort hebben we twee wireless routers in huis, omdat we overgestapt zijn naar een andere internetprovider. Eerst hadden we glasvezel, nu zijn we naar het goedkopere ADSL overgestapt.

Alle laptops in huis maken nu gebruik van de wireless zender van ADSL, alleen er is nog een pc in huis die nog op de oude router is verbonden via UTP (geen internet meer). Het is een heel gedoe om de kabels te verleggen om die pc weer aan te sluiten op ADSL.

Het zou mooi zijn als ik het wireless ADSL-signaal op zou kunnen vangen met de oude router, die het dan via UTP weer doorstuurt naar de pc. Is zoiets mogelijk? Als ik de instellingen bekijk, zie ik wel soortgelijke mogelijkheden van doorsturen enzo. Maar hoe werkt dat dan? Ik kom er niet uit. :?

Afbeelding van de router (Asus WL500g):

Asus WL 500g wireless instellingen

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:23

LegacyCode

De crack van de division

Je moet eens kijken of je die oude router kan configureren als Wireless Client van de nieuwe.
Dan fungeert die gewoon gelijk het draadloos netwerkkaartje van een laptop.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43
Volgens mij kan je op die WL500g wel DD-WRT zetten, en met DD-WRT heb je volgens mij wel de mogelijkheid om hem in Client mode te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Er zijn ook custom-firmware voor de WL500g, de laatste is versie 1.9.2.7-9.

Dan zou je ook gewoon moeten kunnen bridgen als de instellingen juist zijn natuurlijk. Er is genoeg informatie te vinden over WDS en bridgen al dan niet in combinatie met de WL500g. Zie bijvoorbeeld ook hier.

Deze link legt alles misschien wel wat beter uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Nivk op 25-03-2010 16:41 ]