Met volgende commando's in powershell zou het moeten werken om een gebruiker dusdanig rechten te geven dat "pietje" rechten krijgt om leden toe te voegen / verwijderen van een distributiegroep.
Add-ADPermission –identity Distributiegroep –User domain\Pietje –AccessRights WriteProperty –Properties “Member”
Het managemen wat er keurig bij komt te staan doe ik met onderstaand commando.
Set-distributiongroep –identity Distributiegroep –managedby Pietje
Echter als ik inlog met Pietje en dan de leden in Distributiegroep wil wijzigen krijg ik de melding
" Kan de wijzigingen in de samenstelling van de distributielijst niet opslaan. U hebt niet de machtigingen die nodig zijn om deze bewerking op dit object uit te voeren"
Het vreemde is echter als je op bovenstaande foutmelding in google zoekt je de add-adpermission commando als oplossing terug krijgt.
Iemand een suggestie welk powershell commando wel werkt?
Add-ADPermission –identity Distributiegroep –User domain\Pietje –AccessRights WriteProperty –Properties “Member”
Het managemen wat er keurig bij komt te staan doe ik met onderstaand commando.
Set-distributiongroep –identity Distributiegroep –managedby Pietje
Echter als ik inlog met Pietje en dan de leden in Distributiegroep wil wijzigen krijg ik de melding
" Kan de wijzigingen in de samenstelling van de distributielijst niet opslaan. U hebt niet de machtigingen die nodig zijn om deze bewerking op dit object uit te voeren"
Het vreemde is echter als je op bovenstaande foutmelding in google zoekt je de add-adpermission commando als oplossing terug krijgt.
Iemand een suggestie welk powershell commando wel werkt?