[Exchange2010]membership distribution group

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Met volgende commando's in powershell zou het moeten werken om een gebruiker dusdanig rechten te geven dat "pietje" rechten krijgt om leden toe te voegen / verwijderen van een distributiegroep.
Add-ADPermission –identity Distributiegroep –User domain\Pietje –AccessRights WriteProperty –Properties “Member”
Het managemen wat er keurig bij komt te staan doe ik met onderstaand commando.
Set-distributiongroep –identity Distributiegroep –managedby Pietje

Echter als ik inlog met Pietje en dan de leden in Distributiegroep wil wijzigen krijg ik de melding
" Kan de wijzigingen in de samenstelling van de distributielijst niet opslaan. U hebt niet de machtigingen die nodig zijn om deze bewerking op dit object uit te voeren"

Het vreemde is echter als je op bovenstaande foutmelding in google zoekt je de add-adpermission commando als oplossing terug krijgt.

Iemand een suggestie welk powershell commando wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde issue.. client is outlook 2007. Heb al nieuwe groepen gemaakt, universal of global maakt ook niet uit, expansion server gezet op de DG, helpt allemaal niets. Ik dacht nog even aan RBAC, maar dit zit in de standaard set die een user krijgt dus dat is het ook niet denk ik dan..
Als je in AD kijkt staan de permissies er gewoon, "write members" dus, echt vreemd..

Deze hebben we wel gevonden hier; You receive an error message when you modify a distribution list in Outlook
maar is niet echt het issue aangezien dit meer over multidomain gaat en wij hier single hebben. Misschien wel voor jouw van toepassing?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Foutmelding slaat helaas niet op de situatie waar ik mee worstel. Het is 1 domain en alle clients zitten netjes in het domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gevonden door m'n collega. Het is dus toch RBAC en ik had niet goed gekeken met de rollen daar. Zit er standaard toch niet in dus.

Zie: http://msexchangeteam.com/archive/2009/11/18/453251.aspx

Bij ons uitgevoerd en het werkt nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
zoals al gemeld per mail ga het deze week ook uit testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook even getest in een testomgeving en de link van Fewture werkt bij mij ook :) in eerste instantie kreeg ik dezelfde foutmelding als mutsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Heb het geimplementeerd en ben er erg tevreden over inderdaad. Mijn testuser kan nu wel ee distributielijst managen zonder de hele boel open te zetten dat een user ook distributielijsten kan aanmaken of erger verwijderen.
Pagina: 1