ADSL/ISP vraag (multi-abbo op 1 lijn)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Heren, ik heb hier iets bij de hand wat volgens mij niet kan. Echter strekt mijn kennis niet ver genoeg en diverse google queries leveren te weinig bruikbare info op. Wellicht dat jullie wat helderheid kunnen scheppen.

Het volgende is aan de hand:
Persoon a heeft een ADSL abbo op telefoonnummer 1 bij provider X.
Persoon b wordt gevraagd om een nieuw abbo aan te vragen voor persoon a, deze persoon denkt dat provider X al opgezegd is en doet dus een NIEUW-aanvraag bij provider Y op telefoonnummer 1.

Provider Y, handelt de aanvraag netjes af en het modem wordt gestuurd en ge-installeerd. Dit werkt naar behoren. Men is blij met provider Y.

4 maand later besluit provider X de lijnen te upgraden, het resultaat is dat de lijn wegvalt. Persoon A gaat bellen en komt erachter dat provider X een "telco-out" heeft doorgegeven aan provider Y. Nu draait er weer het abbo van X op telefoonnummer 1.

Navraag bij provider X levert als antwoord op: "er is nooit opgezegd en u heeft NOOIT een abbo van Y gehad" (wel waar!, heeft prima gedraaid, met totaal andere instellingen als provider X).

Behalve de aanvraag voor een nieuwe lijn ipv een migratie, WAT is er hier meer misgegaan ?
Naar mijns inziens KAN dit toch helemaal niet ? 2 Actieve ISP's op hetzelfde nummer ? Er had toch een lampje moeten gaan branden bij provider Y, toen de nieuw-aanvraag binnenkwam ? Er zat toch al immers een ISP op die lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Er had een lampje bij de lijn beheerder (KPN) moeten gaan branden.
Of op z'n minst bij provider Y, want die had helemaal geen lijn moeten kunnen aanvragen bij deze beheerder.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
ALs je ADSL had bij X en je wilde naar Y, dan gaat dat hoogstwaarschijnlijk via een telcomigratie. Daar is niks mis mee. Afhankelijk van de betrokken providers kan het zijn dat je X zelf had moeten opzeggen. Als er een doorlopend contract was zou je door moeten betalen.

Wat ik niet helemaal snap aan je verhaal is wat naar de overstap naar Y provider X er nog mee te maken heeft. Als de telcomigratie is afgerond van X->Y dan heeft een upgrade in het netwerk van X niets meer met jouw aansluiting te maken.

En Ja; 1 telefoonnummer is max 1 ADSLlijn (als we het over telefoonnummers hebben en niet aderparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Het netwerk was wel hetzelfde maar de isp dus niet. De oude isp die dus achteraf NIET opgezegd was, claimt wegens een line-upgrade zo maar even de lijn weer terug.
Nu is mijn vraag, had provider Y moeten/kunnen weten dat er al een provider op de lijn zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
KillerAce_NL schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:26:
Nu is mijn vraag, had provider Y moeten/kunnen weten dat er al een provider op de lijn zat ?
Korte antwoord: Ja, dat hadden ze kunnen weten.

Er kan wel gedacht worden dat het om een nieuwe aanvraag gaat, maar ergens tijdens het proces zal blijken dat er al ADSL ligt. Dan krijg je een overstaporder ipv een nieuwe aanleg. Dit zal altijd blijken tijdens de aanvraagprocedure bij provider Y dus dit hadden ze kunnen weten. Als je even vermeld welke ISP's erbij betrokken zijn en hoe het zit met die upgrade, dan kan men eventueel vertellen hoe en wat. Vermeld ook even of je zelf eventueel nog gebeld hebt ofzo met provider X, dat maakt het wat logischer dat er 'opeens' een upgrade werd uitgevoerd. Het klinkt allemaal een beetje raar dat X je opeens weer 'terugkaapt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Dat idee had ik dus ook, provider Y zegt, tja het was een nieuw aanvraag dus ook al ging er iets mis, betalen moet je, de fout ligt bij jullie.
Namen van providers wil ik nog even voor me houden, ik heb nog ergens een lijntje in het water.. ;)
Pagina: 1