Hier op mijn stage heb ik een machine met Windows Server 2003 draaien.
Één van de dingen die deze machine doet is terminal services aanbieden aan een aantal gebruikers.
Alle partities zijn NTFS.
Alles functioneert ook naar behoren, op één submap na.
Wanneer ik de Eigenschappen van deze map bekijk zie ik het volgende:

Het tabje security is weg.
De inhoud van de map is gewoon toegankelijk.
De map renamen is echter niet mogelijk, deleten ook niet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Chkdsk:
Wanneer ik een chkdsk doe geeft deze aan dat er geen problemen zijn. Dit is echter zonder de /F functie aangezien dit een productiesysteem is die niet zomaar even kan rebooten.
Simple File Sharing checken:
Het is een server, dit staat niet aan.
Ik heb met cacls geprobeerd te kijken of ik de permissies via de commandline kan uitlezen, hierbij geeft hij aan dat hij de map niet kan vinden...
Verder heb ik met google nog een aantal vergelijkbare problemen gevonden, de oplossingen werken bij mij echter niet (oplossingen zijn: een registry hack en group policy uitzetten, deze zijn bij mij sowieso niet aanwezig).
Deze persoon heeft zo te lezen exact hetzelfde probleem. Als oplossing wordt er gevraagd of de persoon owner kan worden van de map. Nu kan dit bij mij niet omdat het gehele security tabje mist..
Zouden jullie me misschien verder kunnen helpen ??
Alvast bedankt!
Één van de dingen die deze machine doet is terminal services aanbieden aan een aantal gebruikers.
Alle partities zijn NTFS.
Alles functioneert ook naar behoren, op één submap na.
Wanneer ik de Eigenschappen van deze map bekijk zie ik het volgende:

Het tabje security is weg.
De inhoud van de map is gewoon toegankelijk.
De map renamen is echter niet mogelijk, deleten ook niet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Chkdsk:
Wanneer ik een chkdsk doe geeft deze aan dat er geen problemen zijn. Dit is echter zonder de /F functie aangezien dit een productiesysteem is die niet zomaar even kan rebooten.
Simple File Sharing checken:
Het is een server, dit staat niet aan.
Ik heb met cacls geprobeerd te kijken of ik de permissies via de commandline kan uitlezen, hierbij geeft hij aan dat hij de map niet kan vinden...
Verder heb ik met google nog een aantal vergelijkbare problemen gevonden, de oplossingen werken bij mij echter niet (oplossingen zijn: een registry hack en group policy uitzetten, deze zijn bij mij sowieso niet aanwezig).
Deze persoon heeft zo te lezen exact hetzelfde probleem. Als oplossing wordt er gevraagd of de persoon owner kan worden van de map. Nu kan dit bij mij niet omdat het gehele security tabje mist..
Zouden jullie me misschien verder kunnen helpen ??
Alvast bedankt!