Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn popcorn. Ik ben al diverse handleidingen, fora en natuurlijk ook tweakers langs geweest maar ik zie geen oplossing.

Mijn probleem is als volgt; ik wil graag de videobestanden (ook m2ts en mkv) via mijn netwerk kunnen afspelen op de popcorn vanaf mijn pc. Nu kan ik wel mijn pc zien vanuit het hoofdmenu van mijn pch maar ik kan niet alles zien en van wat ik kan zien kan ik maar een gedeelte afspelen. M2ts en mkv weigert ie af te spelen terwijl ie het wel goed doet als ik het bestand op de interne hd zet op mijn pch.

Via mijn netwerkcentrum (windows Vista 64 bits ultimate) heb ik alles open gezet (behalve printer delen). Ik heb mijn map met hierin de mediabestanden gedeeld, laatste firmware op de pch en ik heb zelfs mijn mediacenter de pc laten scannen op mediabestanden en tot nu toe geen oplossing.. ik kan nog steeds maar een beperkte aantal mappen/bestanden zien en alleen avi-bestanden wil ie afspelen.

Vanuit het hoofdmenu van de pch zie ik mijn interne hd van de pch staan, network browser en de naam
(pc martin) van mijn pc. Interne hd werkt uitstekend. Via mijn pc martin kan ik dus maar beperkte aantal mappen bekijken. Via networkbrowser vindt ie wel mijn pc maar helemaal geen inhoud.

Wie kan me helpen want ik begrijp er niets meer van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je kan ofwel via SAMBA (smb, standaard protocol) ofwel NFS je shares benaderen via je PCH A-110.
Ik gebruik NFS voor mijn PCH A-110.
Op m'n file server (XP PRO SP3 4,5TB) heb ik een piepklein (530KB) NFS-server programmatje draaien (HaneWIN NFS server).
Daarin geef je gewoon welke mappen gedeeld zijn, wat de lees/schrijfrechten zijn en het IP-adres van je PCH.

Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
F:\movies -readonly 192.168.1.101
G:\tv -readonly 192.168.1.101
H:\HD-movies -readonly 192.168.1.101
H:\HD-tv -readonly 192.168.1.101
F:\mp3 -readonly 192.168.1.101
F:\pictures -readonly 192.168.1.101

Ter verduidelijking:

code:
1
H:\HD-movies -readonly 192.168.1.101

H:\HD-movies: dit is het pad van een gedeelde map
-readonly: er zijn enkel leesrechten op die map
192.168.1.101: IP-adres van je PCH

Dat kleine programma draait onzichtbaar op de server/pc waar media op staat.
Via je PCH kan je gewoon naar elk van die mappen surfen via de Network Browser.
Je kan in de PCH ook permanente snelkoppelingen (cfr 'mapped network drive') maken naar die locaties. (via 'Setup' -> 'Network Share')

Dat kan wederom via de Network Browser of je kan onmiddellijk het pad invullen:
bv:
voor NFS:
code:
1
nfs://192.168.1.103: /H/HD-MOVIES

nfs://: nfs protocol pre-fix
192.168.1.103: IP-adres van server/pc waar media op staat
/H/HD-MOVIES: pad van gedeelde map op pc/server

voor SAMBA
code:
1
smb://192.168.1.103: /H/HD-MOVIES

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ik heb hetzelfde probleem, het probleem is nu juist dat je via het browsen geen bestanden meer ziet en je ze dus ook niet direct toe kan voegen.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Hoi TS'er,

Bij mij is dit probleem opgelost.

Er blijkt een conflict te zijn met de nieuwe Windows Live sign in assistant en de beveiligings of netwerkinstellingen van windows 7. Je kunt deze via configuratiescherm>programma's uit de lijst verwijderen en dan werkt alles weer.

Wel alles weer terugzetten naar orgineel, voordat je begon te rommelen 8)

Groet,
Rob.

Mvg, Rob.