Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb een AD domein met enkele servers en bijhorende GPO`s. Drie GPO`s om precies te zijn: Default Domain, Default Domain Controllers en Terminal Server.

De eerste twee zijn standaard GPO`s en werken zonder problemen. De laatste GPO is voor een TS en is de belangrijkste omdat de gebruiker dit ziet.

Nu werken de eerste twee zonder problemen maar de laatste wordt niet toegepast op de TS. De TS neemt keurig de Default Domain GPO over maar niet de GPO voor de TS.

De TS GPO is gelinkt aan de TS OU met de TS server daarin.Aan beide kanten gpupdate /force uitgevoerd maar dat werkt enkel voor de DD GPO. Wanneer ik een GPResult uitvoer zie ik enkel de DD GPO en niets over de TS GPO.

Ik heb de TS GPO verwijderd en opnieuw aangemaakt, een nieuwe OU gecreëerd met een andere en de TS server daarin geplaatst, verschil in rechten gecontroleerd tussen de TS en de DD GPO en een tiental herstarts maar dit leid niet tot een oplossing.

Het probleem begon nadat ik de group policy systeem weer aan de praat had gekregen (NTFRS_CMD_FILE_MOVE_ROOT aangemaakt). Maar om een of andere reden werkt dit enkel voor standaard GPO`s.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
hoeveel dc's :? nog fouten in de eventlog van de dc :? (ntfrs) dcdiag al even gedraait op de dc :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Powershell schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:01:
hoeveel dc's :? nog fouten in de eventlog van de dc :? (ntfrs) dcdiag al even gedraait op de dc :?
1. een enkele DC, sorry had ik moeten vermelden, meerdere DC zou kunnen betekenen dat de replicatie niet goed werkt.
2. Nadat ik de File Replication Service aan de praat had gekregen zijn er geen meldingen in het event log te vinden die foutmeldingen aangeven.
3. DCDiag.exe doorloopt alle test zonder problemen (passed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
als je de gpmc snapin gebruikt om in de results wizards te kijken welke gpo er applied word op die specifieke machine staat die TS gpo er dus niet bij (op computerniveau!)

[ Voor 32% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Powershell schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:24:
als je de gpmc snapin gebruikt om in de results wizards te kijken welke gpo er applied word op die specifieke machine staat die TS gpo er dus niet bij (op computerniveau!)
Thanks Powershell.

De group policy inheritance laat zien dat twee GPO`s worden toegepast namelijk de Default domain en de Terminal Server.

De Result Wizard geeft een vreemde uitkomst. Het zegt dat de Local Group Policy niet wordt toegepast omdat deze leeg (empty) zou zijn. Geen probleem want dat is ook zo maar het zegt hetzelfde voor de TS GPO terwijl daar wel degelijk instellingen zijn aangepast (version 44).

Enig idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Mentox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:43:
[...]

Thanks Powershell.

De group policy inheritance laat zien dat twee GPO`s worden toegepast namelijk de Default domain en de Terminal Server.

De Result Wizard geeft een vreemde uitkomst. Het zegt dat de Local Group Policy niet wordt toegepast omdat deze leeg (empty) zou zijn. Geen probleem want dat is ook zo maar het zegt hetzelfde voor de TS GPO terwijl daar wel degelijk instellingen zijn aangepast (version 44).

Enig idee wat dit veroorzaakt?
zijn dat settings op computerniveau of op userniveau :? op userniveau dien je wel 'loopback processing' aan te zetten om die settings ook daadwerkelijk toegepast te krijgen. (in je grouppolicy settings op het computergedeelte van de gpo)

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Powershell schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:45:
[...]

zijn dat settings op computerniveau of op userniveau :? op userniveau dien je wel 'loopback processing' aan te zetten om die settings ook daadwerkelijk toegepast te krijgen. (in je grouppolicy settings op het computergedeelte van de gpo)
De TS gpo bevat settings op zowel computer als userniveau dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
wat zegt gpotool.exe (zit in de resourcekit)

http://technet.microsoft....rary/cc784165(WS.10).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Die zegt dat alle group policys OK zijn.

In de gpt.ini van de TS GPO bevat de volgende inhoud:
[General]
Version=196609
displayName=New Group Policy Object

Kan dit ermee te maken hebben?

EDIT
Het lijkt erop...

Ik heb de naam aangepast naar de werkelijke naam (Terminal Server) en het werkt in de Result wizard. Maar op de TS zelf zie ik dat het geen effect heeft en ook gpresult zit de GPO niet :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Mentox op 25-03-2010 14:07 ]

Pagina: 1