Mijn oude laptop is een AMD Athlon 1800+ met 512mb ram met 120GB HDD. Momenteel draait er XP Professional erop, maar die is vrij traag.
Ik gebruik het voornamelijk voor torrents en uploaden van bestanden, zowel zakelijk als prive. Bijvoorbeeld het uploaden van een 2GB zip bestand met afbeeldingen voor een klant en soms zelfs 5GB bestanden. Een brochure van 150 pagina’s keer 4 talen met veel afbeeldingen kan erg groot zijn, dan is torrent of een oude computer de hele dag aanzetten een snellere oplossing dan per post opsturen! Prive gebruik hoef ik niet uit te leggen
Xubuntu heb ik geprobeerd, maar na een week eraf gehaald. Het voelde trager aan dan Windows XP pro SP3 en het viel mij tegen.
Ik wil er geen geld in investeren en heb nog licenties van Windows ME en Windows XP. Dus dacht ik aan een aantal opties:
Ik gebruik het voornamelijk voor torrents en uploaden van bestanden, zowel zakelijk als prive. Bijvoorbeeld het uploaden van een 2GB zip bestand met afbeeldingen voor een klant en soms zelfs 5GB bestanden. Een brochure van 150 pagina’s keer 4 talen met veel afbeeldingen kan erg groot zijn, dan is torrent of een oude computer de hele dag aanzetten een snellere oplossing dan per post opsturen! Prive gebruik hoef ik niet uit te leggen
Xubuntu heb ik geprobeerd, maar na een week eraf gehaald. Het voelde trager aan dan Windows XP pro SP3 en het viel mij tegen.
Ik wil er geen geld in investeren en heb nog licenties van Windows ME en Windows XP. Dus dacht ik aan een aantal opties:
- Windows ME erop installeren, die is niet super stabiel, maar heeft wel lage systeem eisen, waardoor het vrij snel kan gaan op een AMD Athlon 1800+ met 512mb ram.
- XP Black edition, performance edition of 1 van die andere door users aangepaste edition erop zetten. Geen idee welke, maar hoe kaler hoe beter. Suggesties?
- Een andere Linux proberen die veel sneller is dan Xubuntu, maar wel utorrent, ftp server mogelijkheden enz aankan. Maar welke? Er zijn zoveel verschillende dat ik het niet meer kan volgen.
- Andere suggesties?
GoT, You have to love it!