Toon posts:

Nummering voor administratiepakket

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klanten/leveranciersbestand waar ik alle telefoonnummers goed wil invoeren. Bedoeling is dat ik ooit VOIP ga installeren en dat ik vanaf mijn administratiepakket kan bellen etc.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste telefoonnummers/faxnummers en mobiele nummers nummeren?

Op dit moment staan mijn nummers als volgt:

Binnenland
070-1111111

Buitenland
+32 080-1111111

Mobiel
06-1111111

1. Moet ik de streepjes houden of moet ik hier spaatsies voor in de plaats zetten? Hoe gaat de meeste software hiermee overweg?
2. Als ik een binnenland nummer wilt bellen van een vaste lijn kan ik er geen land nummer voor zetten, maar als ik daarna de contacten synchroniseer met mijn mobiel, moet er weer wel een internationaal nummer voor staan als ik in het buitenland ben.

Hoe ga ik hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gaat dit over access ofzo? :? Ik zou gewoon een tekstveld gebruiken, en als notatie is +31 011-1111111 inderdaad wel mooi. Dit kun je eventueel zelfs hard afdringen (met een conditie als like "+[0-9]enz"). Als je dan een ander formaat wil hebben kun je bijvoorbeeld simpelweg een replace("+31 ","0",telnr) doen in een query. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 15:11
Nederland kent al een poosje 10-cijferige telefoonnummers. Netnummers bestaan officieel dus niet meer, en ik zou daarom ook geen scheiding meer opslaan.

Waarom denk je geen land nummer voor binnenlandse nummers te kunnen plaatsen? Is dat een beperking van jouw hardware? Het normale telefoonnetwerk heeft hier namelijk geen enkel probleem mee. Gebruik alleen in plaats van het plusje 2 nullen; 0031701111111

Na het opzoeken van wat bronnen zie ik dat ik het fout heb :p

Nederlandse telefoonnummers bestaan sinds "Operatie Decibel" dan wel altijd uit 10 cijfers, maar netnummers bestaan nog steeds; ook al hangen die niet meer vast aan een fysieke locaties sinds je kunt verhuizen met nummer behoud.
En het vaste telefonienetwerk lijkt de interlokale toegangscode inderdaad niet prettig te vinden wanneer je nationaal belt.

Kies er in ieder geval wel voor zowel Nederlandse als buitenlandse nummers gelijk op te slaan.

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 25-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:53:
Nederland kent al een poosje 10-cijferige telefoonnummers. Netnummers bestaan officieel dus niet meer, en ik zou daarom ook geen scheiding meer opslaan.
Wikipedia: Lijst van Nederlandse netnummers ? Volgens mij kun je toch nog gewoon een nummer van minder dan 10 cijfers bellen? :?
Waarom denk je geen land nummer voor binnenlandse nummers te kunnen plaatsen? Is dat een beperking van jouw hardware?
Vaak zijn op het werk buitenlandse telefoonnummers (beginnend met "00") geblokt, enkel dat zou dan meestal in combinatie zijn met een extra '0' voor een externe lijn. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:37

Kettrick

Rantmeister!

frickY schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:53:
maar netnummers bestaan nog steeds; ook al hangen die niet meer vast aan een fysieke locaties sinds je kunt verhuizen met nummer behoud.
Helaas, ook dit gaat niet op ;). Je kan alleen je nummer meenemen als je binnen de regio blijft. Hoewel het technische uiteraard geen probleem is om een 010 nummer in Lutjebroek te regelen verbiedt de OPTA dit.

Er zijn een aantal uitzonderingen op deze regels, maar alle regiogebonden nummers blijven binnen de regio.