Aangezien ik toch wat meer scherm ruimte wil hebben als ik thuis aan het werk ben, waarbij ik voornamelijk bezig ben met studie gerichte werkzaamheden en programmeer werkzaamheden (o.a. webdesign), wil ik graag een groot extern beeldscherm hebben om aan mijn twee jaar oude MacBook Pro te hangen (model 3.1, 15inch).
Nu is mijn keuze grotendeels gevallen op een keuze tussen de 24inch LED scherm van Apple, die ik zelf toch wel erg mooi vind, omdat het een mooi slank beeldschermpje is, of de oudere 23inch ACD. Het verschil in prijs vind ik niet erg belangrijk (Apple Store geeft 700 euro aan voor 23inch ACD, LED scherm met studenten korting en converter komt neer op zo'n 800 - 850 euro denk ik).
Motivatie voor de 24inch LED scherm:
- Scherm vind ik wat mooier, hij is slanker en oogt nieuwer dan de 23 inch.
- LED backlight
- Glasplaat scherm (steviger scherm en makkelijker schoon te maken)
- Handige power aansluiting voor de MBP + ingebouwde speakers en webcam
- Wat meer op de toekomst gericht (met oog op evnt. een nieuwe MBP in de verre toekomst)
Nadelen van de 24inch scherm:
- Converter nodig om DVI van MBP om te zetten naar Mini displayport
- Glans scherm (?)
Motivatie voor de 23 inch ACD:
- Geen converter nodig, native DVI aansluiting
- Mat scherm
Nadelen van de 23 inch ACD:
- Ouder model, misschien al verouderd
- Geen poweraansluiting MBP
- Iets kleiner scherm
Wat de converters betreft bestaan er twee producten die veelvuldig genoemd worden:
Dr Bott Video Link: http://store.apple.com/nl/product/H0570ZM/A
Atlona AT-DP200: http://www.atlona.com/Atl...rt-Converter-p-17859.html
Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- Heeft een van jullie een dergelijk LED scherm aan een DVI laptop computer hangen via zo'n converter en wat zijn je ervaringen ermee?
- Ik heb geen vergelijkingen tussen de twee converters kunnen vinden, weten jullie wat de verschillen tussen de twee zijn?
- Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. het glanzen van een dergelijk scherm? (Of op een iMac, zelfde soort scherm volgens mij.)
- Zou een mat scherm (MBP) in combinatie met een glanzendscherm (LED) storend zijn?
- Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Kort gezegd zoek ik eigenlijk gewoon mensen die even mee willen denken over deze aanschaf
Nu is mijn keuze grotendeels gevallen op een keuze tussen de 24inch LED scherm van Apple, die ik zelf toch wel erg mooi vind, omdat het een mooi slank beeldschermpje is, of de oudere 23inch ACD. Het verschil in prijs vind ik niet erg belangrijk (Apple Store geeft 700 euro aan voor 23inch ACD, LED scherm met studenten korting en converter komt neer op zo'n 800 - 850 euro denk ik).
Motivatie voor de 24inch LED scherm:
- Scherm vind ik wat mooier, hij is slanker en oogt nieuwer dan de 23 inch.
- LED backlight
- Glasplaat scherm (steviger scherm en makkelijker schoon te maken)
- Handige power aansluiting voor de MBP + ingebouwde speakers en webcam
- Wat meer op de toekomst gericht (met oog op evnt. een nieuwe MBP in de verre toekomst)
Nadelen van de 24inch scherm:
- Converter nodig om DVI van MBP om te zetten naar Mini displayport
- Glans scherm (?)
Motivatie voor de 23 inch ACD:
- Geen converter nodig, native DVI aansluiting
- Mat scherm
Nadelen van de 23 inch ACD:
- Ouder model, misschien al verouderd
- Geen poweraansluiting MBP
- Iets kleiner scherm
Wat de converters betreft bestaan er twee producten die veelvuldig genoemd worden:
Dr Bott Video Link: http://store.apple.com/nl/product/H0570ZM/A
Atlona AT-DP200: http://www.atlona.com/Atl...rt-Converter-p-17859.html
Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- Heeft een van jullie een dergelijk LED scherm aan een DVI laptop computer hangen via zo'n converter en wat zijn je ervaringen ermee?
- Ik heb geen vergelijkingen tussen de twee converters kunnen vinden, weten jullie wat de verschillen tussen de twee zijn?
- Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. het glanzen van een dergelijk scherm? (Of op een iMac, zelfde soort scherm volgens mij.)
- Zou een mat scherm (MBP) in combinatie met een glanzendscherm (LED) storend zijn?
- Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Kort gezegd zoek ik eigenlijk gewoon mensen die even mee willen denken over deze aanschaf
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 10:24 ]