Parental Control

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma voor Parental Control. Het gaat hier in eerste instantie om een programma wat er voor zorgt dat er niet zomaar internet opgestart kan worden, dus dat er bijvoorbeeld ingelogd moet worden voordat het mogelijk is te browsen. Het liefst zou ik dit willen combineren met een virusscanner.

De Norman security suite biedt hiervoor een oplossing, maar qua detectieniveau van virussen valt deze eigenlijk af. Een mogelijk zou dan nog zijn, om een losse virusscanner (AVG Free bijvoorbeeld) en het losse pakket Parental Control van Norman te installeren.

Zijn er programma's die de gewenste mogelijkheden bieden, buiten Norman om? Zoeken op Google levert vooral programma's op die werken op basis van categorieën voor websites, waarvan ik het idee heb dat dit niet goed werkt.

Punten op een rij:

- Geschikt voor Windows XP
- Inloggen voordat er gebrowsed kan worden
- Gecombineerd met een virusscanner.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap de combi met een vscanner niet. Is er geen vscanner nodig op het moment dat je een bepaalde site niet op mag, of wil je juist dat er alleen gescand wordt als het 'slot' actief is? Beide lijken me zwaar onwenselijk, scheid die twee imho gewoon - en zorg er voor dat de vscanner nooit mag worden uitgeschakeld of aangepast zonder password / adminrechten.

Browsen bewaken kan dan (AFAIK) "elke" nanny-tool (als er een blacklist is: *), waarom voldoen die niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
De combi met een virusscanner, hiermee bedoel ik een virusscanner, die óók de parental control optie heeft zoals de Norman Suite. Tuurlijk moet de virusscanner altijd actief zijn.

Verdere "nanny"-pakketten heb ik geen ervaring mee, en vraag me af hoe goed de beveiliging op basis van categorieën werkt. zojuist even gekeken naar Vise, wat op zich een geschikte kandidaat is. Zijn er ook nog gratis alternatieven?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kaspersky kan het :)
Moet je even de trial van 2010 testen, die kan per applicatie per user afaik de settings opgeven.

En bij vista en 7 kan je dan nog de logon goed bepalen :) (kan je volgens mij ook via een lokale policy op xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check this: http://www1.k9webprotection.com/ toevallig heb ik het zelf laatst bij iemand moeten installeren. Je kunt ook een tijdslot erop zetten. Het is gratis voor thuisgebruik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
McAfee heeft deze oplossing ook (genaamd SmartFilter). Wij hebben het op werk en ik moet zeggen, het is verdomd irritant ;). hieruit kan wel geconcludeerd worden dat het goed werkt.
Pagina: 1