Laptop vind externe schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit bericht in het goede topic post, maar het zijn er zo veel allemaal. Anders excuses daarvoor!

Ik heb laatst een laptop gekocht met windows 7 erop. Nu wilde ik gisteren mijn externe schijf aansluiten, maar deze wordt niet gevonden op mn computer. Als ik bij computerbeheer ga kijken, word de schijf wel gevonden! Daar staat dat de schijf "online" is met 931 gb niet toegewezen schijfruimte. Als ik bij deze computer ga kijken staat de schijf niet!! Wie weet wat ik er aan kan doen?

Thx, jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een partitie aanmaken via schijfbeheer (waar je die 931GB niet toegewezen ruimte ziet) en vervolgens formatteren. Zonder partitie en een schijfletter kun je niets met je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Even een partitie aanmaken in Schijbeheer en dan formateren ;)

Edit:
Spuit 11 ofzo 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door amaterasu op 25-03-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het een nieuwe schijf is tenminste. Als er al data op zou moeten staan lijkt me dat geen strak plan. Dan is er schijnbaar iets mis met die schijf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan al wat exports van video materiaal op de harde schijf die ik niet kwijt mag raken. En daarbij dat de schijf het wel doet op een andere computer.. Probleem zit dan in mijn laptop lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Probeer eens of je hem in schijfbeheer een letter kan toekennen? (zelf even uitzoeken hoe)
Weet ef zo uit me hoofd precies hoe en kan het nu niet opzoeken door me stageplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

een schijf-letter toevoegen gaat ongeveer hetzelfde als in xp volgens mij dus:
rechtermuis op 'MyComputer' --> manage --> Disk Management
vervolgens op de schijf (partitie) zonder letter rechts klik en 'change drive letter'

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:04:
Er staan al wat exports van video materiaal op de harde schijf die ik niet kwijt mag raken. En daarbij dat de schijf het wel doet op een andere computer.. Probleem zit dan in mijn laptop lijkt me!
Haal dan eerst de "exports van video materiaal" van de externe schijf via de andere computer!
En probeer dan eens of je via een live-cd van Knoppix of Ubuntu de externe hdd wel kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie over het merk en het modelnummer en het besturingsprogramma van de nieuwe laptop, van de andere computer en van de externe harde schijf is wel handig. Omdat de laptop nieuw is kan het ook handig zijn om de vraag over de aansluiting van de externe harde schijf in de winkel te stellen.

En plaatjes van schijfbeheer, Mijn computer, computerbeheer en apparatenbeheer kunnen ook helpen om het probleem op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:04 ]

Pagina: 1