Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
hoi,

sinds kort heeft mijn latop een vreemd toetsenbordprobleem: soms (ong 50% van de gevallen) reageert ie vreemd op de shift-toetsen. ipv de normalse shiftfunctie zet ie dan capslock aan en geeft een vreemde toetsencombinatie op. de exacte combinatie lijkt soms te verschillen, maar bevat volgens mij in ieder geval een backspace (als ik op web een form invul dan gaat ie naar de vorige pagina als ik shift gebruik, en ben ik mijn getypte text twijt grrr), in andere apps opent ie een zoekvenster met daarin een tekst als {}^ oid.

toetsenbord staat ingesteld als us-international, wat volgens mij correct is, en ik heb maar 1 taal/tobo ingesteld. Daarnaast heb ik de toetsencombo shift+ctrl (wisselen van taal) uitgezet, omdat ik dacht dat het daarmee te maken kon hebben.

het probleem treedt bij beide shift-toetsen op en ik word er helemaal gek van. help!

ps excuus voor het gemis aan hoofdletters for obvious reasons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 11:43
ik zou eerst eens proberen uit te sluiten of het in je windows installatie zit of dat het tobo wellicht kapot is. Kijk eens met een linux live cd of het in linux wel werkt. Als het daar wel werkt zou ik een herinstallatie van je OS gaan doen. Als het daar niet werkt is het probleem waarschijnlijk hardwarematig.

Desktop | Server | Laptop