Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Hoi,

Ik heb een iPhone 3G, en een dockingstation van DealExtreme

Het 'probleem' is nu alleen, dat m'n iPhone alleen oplaad als ik m'n PC aan heb staan. Ik wil dat hij altijd laadt (ik heb wel een Apple USB oplader, maar dan moet ik weer kabels omswitchen }:| ), dus ook als m'n laptop uit staat.

Is het misschien mogelijk dat ik een iPhone datakabel verknip, en zo 2 uiteinden er aan maak?
  • 1 uiteinde voor in de computer, om te synchroniseren
  • 1 uiteinde voor de USB adapter (of 5V voeding) om te laden
Maar ik zit een beetje met de spanningen. Ik wil natuurlijk niet dat de 5V van de oplader richting de USB poort van m'n laptop gaat.

Nu zat ik wat te denken aan diodes, zodat de stroom alleen maar richting de iPhone kan. Maar dit moet dan niet alleen op de + en - lijn van de USB kabel, maar ook op de datalijnen lijkt mij (signaal word omhoog geduwd door paar weerstandjes zie ik op internet) maar kan de iPhone dan nog wel synchroniseren ? 8)7

Wie denkt even mee? Of is er misschien een handigere oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
ik dacht eerder aan: uw kabel knippen. De 2 datalijnen van de draad (die van het dockingstation komt) naar de usbpoort van de computer en de 2 voeding lijnen naar uw externe voeding.

of koop een powered usb-hub?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is dus het probleem bij een iPhone, je moet iets doen met de datalijnen (aan computer aansluiten, of weerstandjes aan de 5V en GND zoals in m'n linkje).

Anders wil hij namelijk niet laden

Powered USB-hub heb ik ook al geprobeerd, dan gebeurd er dus niks als de PC uit staat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Paar relaisjes (of modernere componenten...) die de datalijnen van de iPod omschakelen tussen lader en laptop? Als er 5V komt van de laptop, schakelt het relais de datalijnen naar de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
waarom niet gewoon een schakelaar maken die schakelt tussen jouw usb oplader en de computer, dan moet je wel alleen elke keer als je je computer uit zet de schakelaar omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Schakelaar zou ook kunnen ja, maar wat ga ik dan schakelen? Alle 4 de polen van de USB connector?

Of alleen de 2 datalijnen, en de 5V hang ik permanent aan de oplader?

Kan ik niet gewoon 2 weerstandjes op de datalijnen solderen, en dan de 5V permanent aan de oplader?
Of kan ik dan niet meer synchroniseren dankzij die weerstandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
(jarig!)
Een klein beetje google magic en je vind dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat met die weerstandjes heb ik allang gezien ;)

Maar ik zit met het aansluiten van 2 bronnen.

Hij moet aan m'n PC om te synchroniseren, en aan de lader om op te laden (ook als de PC uitstaat).

Hoe ik zelf een lader moet klussen is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
als je nou een systeem in elkaar flanst zoals ik hierboven ook al schreef, maar dan zorg je er voor dat die schakelaar (transistor?) geschakelt wordt door de 5V uit je computer, maar dit werkt alleen als er geen 5V op je usb poort staat als je pc uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik wil niet beweren dat ik er verstand van heb, maar als je er schakelaars tussen gaat prutsen, gaat de data-overdracht dan niet helemaal naar de knoppen (vanwege ruis m.n. op hoge frequenties)? Of kom je daar bij USB nog wel mee weg?

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 25-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Wat ik zou proberen:

De 4 usb lijnen:

Ground -> naar adapter en pc
Power -> alleen naar adapter.
Beide datalijnen:
Een 1MOhm weerstand naar aarde en 1 naar 0

Dus in totaal 4 weerstanden, 1MOhm is als het goed is hoog genoeg om usb niet te storen, en hopelijk laag genoeg om de iphone te laten denken dat ie aan een normale lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Ja, alleen kun je dan nog steeds niet syncen als de PC *wel* aan staat (ik neem aan dat dat het punt een beetje was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Wilke schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:13:
Ja, alleen kun je dan nog steeds niet syncen als de PC *wel* aan staat (ik neem aan dat dat het punt een beetje was)
Dan moet je nog eens goed lezen wat ik bedoel, datalijnen zijn gewoon met de pc verbonden, alleen beide met een 1MOhm weerstand naar ground en vcc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hey ThinkPad, als je wilt, ik heb hier nog een stel iPod dock connectors liggen, kun je zelf je mooiste kabeltje solderen :) PM me maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:37

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

eum ik kan zonder mijn pc aan te zetten usb opladen

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
sebastius schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:53:
Hey ThinkPad, als je wilt, ik heb hier nog een stel iPod dock connectors liggen, kun je zelf je mooiste kabeltje solderen :) PM me maar als je interesse hebt.
Dankje, maar ik heb hier zelf nog wel een kabel liggen die wat beschadigd is en die ik kan gebruiken, en anders kan ik ze voor $2 dollar ofzo van Dealextreme bestellen :+
wâldpyk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:59:
eum ik kan zonder mijn pc aan te zetten usb opladen
Ik heb op m'n laptop (ThinkPad T61) ook een optie in de BIOS om in "low-power states" (Standby, hibernate enzo) USB aan te laten, maar dit heb ik al geprobeerd en werkt helaas niet. De laptop moet echt aan staan om te kunnen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
kan het niet met een automatiche usb switsh? een kand aangesloten op de pc, en de andere op het stopcontact. met een handmatige usb switsh moet het denk ik zohiezo kunnen maar dan moet je een knop indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
USB Switch bestaat wel hoor, beetje het idee van een KVM Switch maar dan voor USB Apparaten op meerdere computers aansluiten.

En een USB Hub gaat niet werken, dat heb ik al geprobeerd :) Je moet iets met de datalijnen van een iPod / iPhone doen om hem te laten laden.

Ik kijk nog even wat ik ga doen. Dat van SA007 lijkt me wel wat.
Pagina: 1