Toon posts:

Samengestelde computer keuren aub

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De volgende samenstelling heb ik gemaakt bij alternate voor 980 euro:

Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit

Grafische kaart (PCIe) Asus ENGTS250 DK/DI/1GD3
Moederbord ALTERNATE MSI Bundel P55-GD65 + i7 860
Harddisks (SATA) Samsung HD642JJ
Geheugen GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit
DVD-ROM Samsung SH-D163A
Voeding OCZ StealthXStream 600W

Behuizing MS-TECH CA-0300 RAPTOR
TFT-Monitor Acer V203HCb

Zal graag jullie mening hierover horen wat jullie hiervan vinden of zouden veranderen.

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 15:18
Ik keek eventjes naar de videokaart (ik weet niet zoveel van Nvidia) en wat ik in een review van tweakers las was dit:
" In de review van Hexus wordt duidelijk dat de GTS250 1GB-kaart bijna niet te onderscheiden is van de 9800GTX+. Slechts in enkele games lijkt het extra geheugen behulpzaam te zijn, zelfs al vindt het testen plaats met hoge resoluties en met gebruik van 4x anti-aliasing en maximale anisotropische filtering. Het verschil is soms minder dan twee tot drie frames per seconde, wat eerder te verklaren is uit de hogere kloksnelheden ten opzichte van de 9800GTX+ dan uit het extra geheugen. De GTS250 1GB moet 149 dollar gaan kosten: evenveel als wat de HD 4870 512MB gaat kosten als de nog onbevestigde prijsverlaging van deze kaart doorgaat. De HD4870 is echter riant sneller. Vergelijkbare resultaten werden vastgesteld bij Guru3D, waar een speciale GTS250 met 2GB geheugen wederom dezelfde prestaties neerzette als een 9800GTX+ 512MB."

Ik denk dus dat je beter voor een 4870 of een 5770 kunt gaan. Ik las net dat een 5770 5% langzamer is dan de 4870. Maar hij is dan weer wat toekomstgerichter, dx11 en een lager energieverbruik.
(http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/14)
(http://www.hitechlegion.com/images/stories/s5770/bf.jpg)

Ook zijn er de F3 schijven van Samsung. Deze schijnen weer iets beter te zijn dan de F1 voor nagenoeg dezelfde prijs!

Het is al laat, dus er kunnen wel wat foutjes inzitten. Je moet voor de zekerheid maar even alles nog een keertje checken.

Verders een mooi systeem!
Succes ermee

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
kijk is op Notebookcheck.net bij de class 1 videokaarten en lees de reviews, daar heb je ook de benchmarks van alle videokaarten voor laptops, Succes verder

[ Voor 6% gewijzigd door DannyvdHof op 25-03-2010 09:32 ]

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
DannyvdHof schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:31:
kijk is op Notebookcheck.net bij de class 1 videokaarten en lees de reviews, daar heb je ook de benchmarks van alle videokaarten voor laptops, Succes verder
Zullen we dat maar even niet doen 8)7 Laptopvideokaarten delen vaak als enige overeenkomst de naam, de specificaties lopen namelijk ver uitelkaar (zo is een Mobiele HD 5870 beter te vergelijken met een desktop HD 5770).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica