maximale prestaties? fomula || ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een paar vragen over mijn warschijnlijk nieuw aan te schaffen moederbord.
Ik ben op het moment in het bezit van de volgende componenten.

Amd phenom || 955 BE
Asus m3a76-CM
6gb corsair dominators ddr2 1066
Asus 5850 voltage tweak

Heb met dit moederbord die ik nu heb dus last van een drop-back. Alles lijkt geremd te worden door het moederbord.

Voor ik overstap op am3 en ddr3 wil ik nog een super goed moederbord die echt alles uit mijn componenten kan halen, dus maximale prestaties.
Ik kwam uit op een : Asus Crosshair II Formula Republic of Gamers Series - Moederbord - ATX - nForce 780a SLI - Socket AM2+ .

Op verschillende site's al wel gelezen dat je me dit moederbord wel SLI kan doen maar geen Crossfire. dit is op zich geen probleem voor mij omdat dat pas gaat gebeuren bij de volgende update.

Alleen wel de vraag , aangezien ik redelijk beginnenling ben hier, en ik er op internet niet veel wijzer uit word.
mijn vraag is dus ook, haal ik met dit moederbord uit alle componenten alle presaties of zullen er toch nog ergns kleine bottleneck's zitten?!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet bas

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 23:06

DefLite

Why so serious?

Heb met dit moederbord die ik nu heb dus last van een drop-back. Alles lijkt geremd te worden door het moederbord.
Hoe bedoel je dat alles lijkt te worden geremd door je moederbord? Heb je lagere scores in benchmarks oid tegen gelijke systemen?
Of andere aanwijzingen waarom je systeem niet optimaal zou presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:48

QinX

Shai-Hulud

Waarom niet gewoon al op AM3 overstappen? Je huidige CPU en videokaart kunnen gewoon mee overgaan dan, alleen het geheugen en uiteraard je moederbord vervangen, en terzijner tijd bij je volgende upgrade alleen je CPU en videokaart(omdat je crossfire wil gaan doen hierna)

En de echte bottleneck is nog altijd de HDD, overgaan op een SSD geeft de meeste performance boost, hoewel die niet qua FPS zal zijn maar qua reactiesnelheid van je OS, apps en laadtijden van games.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Little_captain schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:28:
[...]

Hoe bedoel je dat alles lijkt te worden geremd door je moederbord? Heb je lagere scores in benchmarks oid tegen gelijke systemen?
Of andere aanwijzingen waarom je systeem niet optimaal zou presteren?
Idd...lage sores in bv 3d mark 06 : met mijn huidige set-up een magere 17.000 punten.. terwijl gelijke systemen toch 20.000 scoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
en lopen hun processors net zo hard?
hoeveel processen draaien hun op de achtergrond?

voor een stock phenom met een stock gpu is dat helemaal geen gekke score lijkt mij.

staar je trouwens niet blind op 3dmark06. verouderde nietszeggende bench.

wat doet ie in games, lijkt me sterk dat je daar iets tekort komt...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
nja weet je..ik wil gewoon alles optimaal benut hebben en ik heb het idee dat ik dit niet heb met mijn huidige moederbord.

Aan gezien die formula || gewonn een van de betere moederborden is, reist bij mij ook de vraag of dit een verstandige keuze is/ word voor maximale prestaties of dat ik beter een ander moederbord kan kiezen.

Ik heb nu is een budget voor een high-end moederbord en dit leek mij een verstandige keuze...maar goed, misschien staar ik me wel blind op deze, en is er misschien nog wel een beter bord te verkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ben je nu aan 't geilen op prestaties of wil je gewoon een computer die 't goed doet? Dat ie geen hoge benchscore haalt, boeiend. Als je alle games goed kan draaien en hij is niet traag oid, is er toch geen probleem? Nieuw moederbord die niet noodzakelijk is is weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
hyptonize schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:21:
Ben je nu aan 't geilen op prestaties of wil je gewoon een computer die 't goed doet? Dat ie geen hoge benchscore haalt, boeiend. Als je alle games goed kan draaien en hij is niet traag oid, is er toch geen probleem? Nieuw moederbord die niet noodzakelijk is is weggegooid geld.
voor jou is dat misschien weggegooit geld of jij hoeft niet een extreem produkt.

Ik graag wel en vraag hier dus om advies..

Hoeveel mensen zijn er wel niet die het beste van het beste willen voor net dat ene beetje extra met alles?!?!
Mag toch hopen dat daar geen bezwaar tegen is...en wanneer is iets beters dan je hebt weg gegooid geld..ik ben dus op zoek naar dat beetje extra preformance in me pc..wil alles optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moederbord is sowieso geen bottleneck en een echte vooruit gang is dat mobo zeker niet. Ik zou sowieso eerder kijken naar een mobo met AMD chipset, maar nogmaals een merkbare winst zal je niet krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveel mensen zijn er wel niet die het beste van het beste willen voor net dat ene beetje extra met alles?!?!
Mag toch hopen dat daar geen bezwaar tegen is...en wanneer is iets beters dan je hebt weg gegooid geld..ik ben dus op zoek naar dat beetje extra preformance in me pc..wil alles optimaal...
Begin dan eens met het investeren van iets belangrijkers dan geld, namelijk tijd om de nodige kennis op te doen over hoe je systeem echt werkt :o

Of je dat doet mag je zelf weten, maar hier op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen voor je probleem voordat je hier iets post, en dat je vervolgens ook de moeite neemt om duidelijk aan te geven waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en wat dan exact onduidelijk is.

In dit topic doe je dat helaas in het geheel niet. Je zegt feitelijk: "Ik heb fors geld in m'n PC gestopt, maar ik wil me er niet zelf in verdiepen. Nu doet hij niet wat ik verwacht, lossen jullie het even voor me op...".

Zo werkt het hier niet, daarom gaat dit topic ook dicht. Ik kan je aanraden om in ieder geval te beginnen bij je software - alle onnodige troep uitschakelen en deinstalleren kan al flink wat schelen. En verder inderdaad je performance meten in echte gebruiksscenario's, niet (verouderde) benchmarks die verder niets doen. Wat wil je meer, een systeem dat voor een benchmark geoptimaliseerd is, of een systeem dat IRL het beste draait?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.