Aansluiting in oud kantoorpand, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42
Mijn zusje betrekt een dezer dagen een nieuwe woning op anti-kraak basis. Het gaat om een oud pand (14e eeuw) dat in de loop der jaren al een hoop verschillende functies heeft gehad. De laatste was die van kantoor. Nu wil ze natuurlijk graag internetten en televisie kijken maar hier ontstaat een probleem.

In het pand is namelijk volgens Ziggo wel een kabelaansluiting maar die heb ik nergens kunnen vinden. Niet in de meterkast, niet in een andere ruimte. Misschien is deze er dus niet, of ergens weggewerkt in een muur of onder de vloer.

Ook digitenne is helaas geen goede optie. Helaas is er in Bergen op Zoom geen ontvangst of heeft iemand andere ervaringen?

Dan komt dus een adslverbinding en tv over ip aan bod. Dit leek een goede optie omdat er bij de voordeur een recent isra met 20 aansluitpunten zit. Hierop zitten zes lijnen aangesloten. Volgens de kpn zijn er hiervan twee actief, namelijk lijn 2 en 3. Deze lijnen komen binnen in de isra en worden vervolgens gesplitst. Lijn 1 gaat naar een aansluitkastje waar een telefoonkabel in kan, met het opschrift isdn. De overige lijnen gaan naar de meterkast, enkele meters verderop en worden daar geschakeld met een ptt homevox centrale. In de meterkast zit ook nog een lijn naar een NT1 waarop een alarminstallatie zit aangesloten. Deze is echter niet actief.

Mijn idee was het interactieve televisie pakket van tele2 aan te vragen. Er zou toch immers wel een van de zes lijnen beschikbaar zijn? Deze kunnen dan als kaal koper door tele2 bezet worden. Helaas geeft de website van tele2 bij aanmelden de foutmelding dat hun product niet op een isdnlijn geleverd kan worden. Contact met KPN wijst uit dat omzetten van isdn naar analoog (remigratie) een kostbare en langdurige operatie is. Iets waar we niet op zitten te wachten.

Nu heb ik dus een aantal vragen:
-Hoe kan ik testen welke lijnen actief zijn en welk signaal er eventueel op staat?
-Hoe kom ik erachter of alle lijnen die in het pand liggen een isdn bestemming hebben?
-Heeft iemand een idee hoe de kabelaansluiting opgespoord kan worden? Ziggo komt niet verder dan de woonkamer of meterkast.
-Werkt digitenne echt niet? Als dat zo is dan is er wel een telfort adsl over isdn te krijgen.
-Heeft iemand nog een andere oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Ziggo aansluitingen willen nog wel is in een kelder binnenkomen bij een kantorenpand of ergens in een kast waar je het niet verwacht.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ebbie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:26:
Mijn zusje betrekt een dezer dagen een nieuwe woning op anti-kraak basis. Het gaat om een oud pand (14e eeuw) dat in de loop der jaren al een hoop verschillende functies heeft gehad. De laatste was die van kantoor. Nu wil ze natuurlijk graag internetten en televisie kijken maar hier ontstaat een probleem.
Veel contracten zijn voor minimaal een jaar; is ze daar wel van verzekerd? Anders mobiel internet? Al is dat voor TV onvoldoende.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
De buren lief aankijken en een kabeltje trekken? ;)
Zoals hierboven als vermeld is het nadeel aan anti-kraak is de onvoorspelbaarheid van de tijd die je er mag wonen, dus een (jaar)contract afsluiten lijkt me sowieso geen optie.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij het betrekken van antikraakwoningen is mijn ervaring dat 't het makkelijkst is om bij KPN een analoge lijn aan te vragen, te wachten tot die opgeleverd is en dan daar ADSL op aan te vragen. Dan heb je namelijk een telefoonnummer om mee te werken, iets wat het proces zeer sterk versimpelt.

Een analoge lijn aanvragen + monteur (hoewel als er maar zes lijnen zijn is dat mischien niet nodig-- mijn aanvragen zijn altijd op IS/RA's met een stuk of 100 lijnen) kost ongeveer €90 ofzo.
navlim schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:24:
De buren lief aankijken en een kabeltje trekken? ;)
Zoals hierboven als vermeld is het nadeel aan anti-kraak is de onvoorspelbaarheid van de tijd die je er mag wonen, dus een (jaar)contract afsluiten lijkt me sowieso geen optie.
Tuurlijk wel. Die lijn kun je gewoon mee laten verhuizen als je er weer uit moet. Geen pand in nederland zonder KPN-koper erin.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2010 00:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:28:
Tuurlijk wel. Die lijn kun je gewoon mee laten verhuizen als je er weer uit moet. Geen pand in nederland zonder KPN-koper erin.
Maar dat kan nog steeds een probleem zijn als je bijvoorbeeld weer bij paps en/of mams moet intrekken waar al een lijn ligt. Het is iets waar de bewoonster rekening mee moet houden.

Echter, antikraak betekent ook wat ongemakken op de koop toe nemen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:32:
[...]

Maar dat kan nog steeds een probleem zijn als je bijvoorbeeld weer bij paps en/of mams moet intrekken waar al een lijn ligt. Het is iets waar de bewoonster rekening mee moet houden.
True, d'r zullen best situaties zijn waarbij 't lastig of onmogelijk is. Maar dan ben je maximaal 110 euro kwijt aan een jaarcontract (als je na één maand al weer weg moet) en d'r is ook best te praten met KPN dus als je daar goed in bent, minder.
Echter, antikraak betekent ook wat ongemakken op de koop toe nemen ;)
Precies. Ik woon zelf niet antikraak maar een vriendin van mij wel, ik heb al meerdere gebouwen doorlopen met piepers om telefoonlijnen op te sporen :P In 't huidige gebouw leek 't er al bijna op dat 't via de in-house glasvezelbekabeling moest maar d'r zat ook nog wat koper verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek nog maar eens goed naar die Ziggo aansluiting, is meestal een groene kabel, die vind je wel.
Anders even onder de vloer kruipen en kijken.
Je kan toch per maand opzeggen, dus als je zus er vanaf wilt dan kan het zo.

Digitenne kan wel in die omgeving, de zender in Sliedrecht is 15KW en staat op de hoogspannings mast die aardig wat metertjes hoog is.
Oude hark die je op het dak had vroeger werkt hier perfect mee, anders moet je even opzoek naar een set, maar dat zou niet zo moeilijk moeten zijn ;)
Die buiten antennetjes werken ook niet en al zeker niet de standaard binnen versies al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:19:
[...]

Veel contracten zijn voor minimaal een jaar; is ze daar wel van verzekerd? Anders mobiel internet? Al is dat voor TV onvoldoende.
Die van de kabelaars zijn sowieso altijd opzegbaar als je verhuist naar ergens waar je geen signaal kunt afnemen, ofwel omdat het buiten hun gebied is danwel omdat er al iemand kabel heeft. Daar loop je dus geen risico.

Verder kan die aansluiting inderdaad overal zijn in een dermate oud huis. Ik zou na controle in meterkast en woonkamer (of anderszins kamer op begane grond aan voorzijde huis) beginnen met de kruipruimte te bekijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij het betrekken van antikraakwoningen is mijn ervaring dat 't het makkelijkst is om bij KPN een analoge lijn aan te vragen, te wachten tot die opgeleverd is en dan daar ADSL op aan te vragen. Dan heb je namelijk een telefoonnummer om mee te werken, iets wat het proces zeer sterk versimpelt.

Een analoge lijn aanvragen + monteur (hoewel als er maar zes lijnen zijn is dat misschien niet nodig-- mijn aanvragen zijn altijd op IS/RA's met een stuk of 100 lijnen) kost ongeveer €90 ofzo.
Mijn laatste ervaring was dat ik bij een kantoorpand gewoon heb aangevraagd op postcode (zaten 3 ISRA-punten met elk 20 lijnen) en aangegeven dat ik nog geen lijn daar heb. Vervolgens bij oplevering zelf alle lijnen afgegaan en geen ADSL gevonden, Online ADSL gebeld, die hebben een monteur gestuurd volgende dag en die had binnen 5 minuten de juiste lijn te pakken. En er waren al andere lijnen actief op die locatie (ook ISDN).

Dus mijn advies aan TS is gewoon ADSL aanvragen en zeggen dat je nog geen lijn hebt, Planet kon je dacht ik per maand opzetten. Ze prikken hem dan op een vrije lijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:33:
[...]
Mijn laatste ervaring was dat ik bij een kantoorpand gewoon heb aangevraagd op postcode (zaten 3 ISRA-punten met elk 20 lijnen) en aangegeven dat ik nog geen lijn daar heb. Vervolgens bij oplevering zelf alle lijnen afgegaan en geen ADSL gevonden, Online ADSL gebeld, die hebben een monteur gestuurd volgende dag en die had binnen 5 minuten de juiste lijn te pakken. En er waren al andere lijnen actief op die locatie (ook ISDN).
En wat win je daarmee behalve het moeten laten komen van een extra monteur? Die 10 euro per maand betaal je nu aan Online in plaats van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

De monteur was gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
Die monteur is op 2 manieren gratis.

A: installatiegarantie
B: zit je in een pand/woonboot/whatever waar geen of misschien wel een ISRA maar zoiezo geen aansluiting aanwezig is (lees ISRA is er wel, maar geen kabeltje uit de grond) dan is KPN verplicht (lees VERPLICHT) om te zorgen voor een werkende aansluiting, dat kost je geen drol :)

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:02

Foamy

Fulltime prutser

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 03:09:
B: zit je in een pand/woonboot/whatever waar geen of misschien wel een ISRA maar zoiezo geen aansluiting aanwezig is (lees ISRA is er wel, maar geen kabeltje uit de grond) dan is KPN verplicht (lees VERPLICHT) om te zorgen voor een werkende aansluiting, dat kost je geen drol :)
Mits je ook een telefoonlijn bij ze afneemt... Kaal ADSL van een andere provider hebben zij niets mee te maken, en geen verplichtingen voor. Dat mag de provider zelf regelen (en die rekenen daar wel gewoon kosten voor).

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
@Foamy,

Ja, dat was ik vergeten :P

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij mij was het heel simpel: Online zegt een verbinding bij mij te hebben opgeleverd en ik kan hem niet vinden. Het is dan hun probleem om die verbinding te laten zien. Dit heeft niets met installatiegarantie te maken nog.

[ Voor 13% gewijzigd door LauPro op 25-03-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 13:38
probeer Alice, dat gaat per maand, niks jaarkontract, 20Mb ADSL voor weinig 19 en bellen onbeperkt NL voor 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Een analoge lijn aanvragen + monteur (hoewel als er maar zes lijnen zijn is dat mischien niet nodig-- mijn aanvragen zijn altijd op IS/RA's met een stuk of 100 lijnen) kost ongeveer €90 ofzo.
naast de tips over het zoeken van de CAI kabel de beste tip tot nu toe. Niet moeilijk doen, maar gewoon zo doen. Daarna kun je ADSL van welke provider dan ook aanvragen. En met een IS/RA10 is een monteur ook niet echt noodzakelijk, een beetje geduld is alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
sukkel 24 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:00:
probeer Alice, dat gaat per maand, niks jaarkontract, 20Mb ADSL voor weinig 19 en bellen onbeperkt NL voor 10
Volgens mij is dat nu niet meer per maand, kan niks vinden op hun website. Was inderdaad vroeger wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29
Is surfen via een Dongel en 'tv kijken' dmv UitzendingGemist.nl geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Dat beperkt het zender- en programma-aanbod wel behoorlijk

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03
MediJack schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:31:
Dat beperkt het zender- en programma-aanbod wel behoorlijk
En daarnaast zit je dan al heel snel tegen datalimieten aan te haken. Als je uberhaupt al voldoende snelheid haalt om die streams te kijken. (Die ook nog eens lage kwaliteit zijn, en de betere streams vragen al snel meer bandbreedte)

Zoals genoemd is t makkelijkste om gewoon een analoge lijn aan te vragen. Als die opgeleverd is heb je een telefoonnr, en kun je makkelijk achterhalen waar ie zit. Lukt dat niet, dan kan kpn gewoon een monteur sturen zonder gedoe. Daarna op die lijn DSL aanvragen en klaar. Voor de non-linesharingkosten hoef je het niet te laten, dat is ongeveer even duur als belbudget. Aanvragen kost je wel eenmalig iets van 50 eur, maar het kan een hoop gezeur (kastje/muur tussen provider en kpn) schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De abonnementen die Ziggo aanbiedt hebben een opzegtermijn van 1 maand en kunnen iedere dag worden opgezegd, je zit er dus niet aan vast.

De kosten voor een monteur bedragen bij Ziggo momenteel € 49,95 (normaal € 99,95), kun je die monteur niet laten zoeken / de boel aan laten sluiten? Het lijkt me dat iedere klant welkom is bij Ziggo, en zo'n monteur weet wel waar hij moet zoeken, lijkt me.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:57

Nikeo

Jawelles

Tips uit mijn tumulte studentenhuis verhuizingen leven waarin een aantal malen geen internet was omdat er een betalingsachterstand was, of wat anders:

1. Scan draadloze netwerken. Probeer uit te vinden van wie het is (signaalsterkte en een rondje om het huis lopen of adres in de netwerknaam soms) en bel aan en stel voor de kosten te delen.
2. Trek een draad vanaf de buurvrouw en betaal de helft van haar kosten.
3. surf via je mobiele telefoon, aangesloten op je mobiel. Heb je geen sterke verbinding, maar je kunt prima mail checken en hyves kijken. Denk wel om je datalimiet als je die hebt, en ga er geen series mee downloaden :)

En als je echt een connectie nodig hebt kun je een WEP netwerk in de buurt misschien cracken, maar dat mag niet :)

Zo heb ik wel eens maanden overbrugd terwijl er nieuw internet werd aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42
Zo. Was dit topic al bijna weer vergeten maar een kleine update.

Er is geen kruipruimte met kabel te vinden maar Ziggo zegt dat als de klant de aansluiting niet kan vinden zij gratis een monteur sturen. Deze heeft tekeningen waarop moet staan waar de kabel ligt, de klantenservice kan dat alleen niet uitzoeken....Ziggo is dus altijd een optie maar wel een beetje duur.

Verder heb ik digitenne getest en bijna alle kanalen zijn daarop toch wel heel aardig te kijken afgezien van TMF en MTV. Eigenlijk is dit een prima oplossing dus tv wordt digitenne evt in combinatie met gratis buitenantenne.

Voor het internet is gekozen voor telfort omdat deze ook ADSL leveren op AnnexB als het goed is. Die aanvraag is nu in behandeling.
Pagina: 1