Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
ik heb een tweede beeldscherm aangesloten, maar deze werkt niet.

Beeldscherm 1 (die wel werkt) heb ik aangesloten op mijn videokaart ASUS EAH5750 Series
Beeldscherm 2 (die niet werkt) heb ik aangesloten op mijn moederbord ASUS M4A785TD-M EVO
Ik werk met Windows 7.

Als ik het tweede beeldscherm probeer in te stellen lijkt de computer alleen te zoeken op de videokaart en niet op de geïntegreerde videokaart op het moederbord. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Dit is logisch, je kan niet je moederbord on-board videomodule aan hebben en tegelijkertijd je videokaart aanhebben.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Afbeeldingslocatie: http://www.easycom.com.ua/data/news/0911131946/img/Asus_EAH5750_Formula_1.jpg

Sluit 1 beeldscherm aan op de VGA uitgang, en 1 op de DVI uitgang. Je kan niet 2 videokaarten onafhankelijk van elkaar een beeldscherm laten aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

NiteSpeed schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:27:
Je kan niet 2 videokaarten onafhankelijk van elkaar een beeldscherm laten aansturen.
2 losse videokaarten kan prima, een geïntegreerde en een dedicated videokaart twee schermen aan laten sturen weer niet, zoals DM.Aram correct opmerkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In het BIOS kun je vast wel instellen dat het moederbord de onboard videokaart niet moet uitschakelen wanneer hij een extra videokaart detecteert. Volgens mij kan dat prima naast elkaar draaien.

Daarnaast heeft je moederbord D-SUB-, DVI- en HDMI-connectors. Genoeg mogelijkheden dus.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Wiethoofd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:31:
[...]

2 losse videokaarten kan prima, een geïntegreerde en een dedicated videokaart twee schermen aan laten sturen weer niet, zoals DM.Aram correct opmerkt.
Dat ging namelijk wel goed bij mijn Dell Demension 2400 toen ik er een oude videokaart bij gooide, maar ik begrijp dat ik dus even een verloopstuk moet kopen.

Bedankt voor het snelle antwoord, dan weet ik dat ik in elk geval mijn eerste idee niet meer hoef door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel één beeldscherm op videokaart gooien, en andere op onboard gooien.
Heb ik gedaan en ze doen het allebei prima.

Ik heb in mijn bios de onboard videochip aangezet, en gekozen hoeveel geheugen hij krijgt.

Daarna gewoon op mijn vga uitgang aangesloten. En toen windows opgestart was, ging het beeldscherm aan.

Heb trouwens een Sapphire 4650 1G ddr2 & een MSI 785GM-E51 mobo.

http://i40.tinypic.com/mrwu9t.jpg

nee, is niet gefotoshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:07
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:47:
Je kan wel één beeldscherm op videokaart gooien, en andere op onboard gooien.
Heb ik gedaan en ze doen het allebei prima.

Ik heb in mijn bios de onboard videochip aangezet, en gekozen hoeveel geheugen hij krijgt.

Daarna gewoon op mijn vga uitgang aangesloten. En toen windows opgestart was, ging het beeldscherm aan.

Heb trouwens een Sapphire 4650 1G ddr2 & een MSI 785GM-E51 mobo.

http://i40.tinypic.com/mrwu9t.jpg

nee, is niet gefotoshopt.
Dit kan alleen als de graka's uit dezelfde serie zijn (jij hebt 2x ATI 4xxx, maar bv 2x NVIDIA 8xxx zou ook samen kunnen werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Gezien de bak met misinformatie in dit topic dacht ik, laat ik de boel even samen vatten en ook meteen de (vaak ontbrekende) achtergrond toe lichten.

In principe is het al tientallen jaren mogelijk om meerdere videokaarten in één enkel systeem tegelijk te gebruiken en tegelijk verschillende beeldschermen aan te laten sturen. Er is hier namelijk alleen BIOS en OS support voor nodig, en dat zit op Vista na, eigenlijk al jaren goed.

Ook is het mogelijk om een IGP en een losse GPU tegelijk te laten werken.

Hier ligt echter wel een addertje onder het gras. Beide worden via PCIe aangesloten en chipsets hebben maar beperkte hoeveelheden PCIe lanes ter beschikking. Ook kan de PCIe switch (is geïntegreerd in de chipset) maar een beperkt aantal individuele apparaten bedienen. Dit betekent dat als er bij het ontwerp van de chipset rekening mee gehouden moet zijn dat aansluiten van een losse GPU niet alle PCIe lanes richting de IGP kost. Immers, als er geen PCIe lanes overblijven kan de IGP ook niet meer functioneren.

Voor zover ik weet voldoet een AMD 785G chipset aan al die bovengenoemde eisen en rest de vraag of het BIOS dat ondersteunt. Windows 7 is in ieder geval geen probleem. Dus aan jou, (de topicstarter), om de juiste BIOS optie te vinden en deze om te zetten zodat beide tegelijk actief kunnen zijn.

Echter...

Wat verder ook terecht wordt genoemd. Je kunt veel beter die twee schermen allebei aan je HD5750 aansluiten en dus zul je even op zoek moeten gaan naar een verloopje.

edit:
PS. AMD // ATI noemt dit (IGP+GPU sturen meerdere schermen aan) SurroundView en dit is al sinds de 690G chipset mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door kalizec op 19-04-2010 19:08 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1