[PHP] Rekenen met PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
Hallo medeprogrammeurs ^^

Ben nu een paar uurtjes bezig al met het berekenen van een getal wat ik uiteindelijk nodig heb ik een for loopje.
Maar het getal wat ik moet krijgen krijg ik niet berekend via PHP aldus "ik" krijg het niet berekend.

Wat is nou eigelijk de bedoeling?
Ik heb 766 stickers uit de database die in een shop terecht komen met 4 op een rij. Wanneer er 3 stickers zijn op de laatste rij moet hij 1 leeg hok toevoegen. En wanneer er dus 2 op de laatste rij zijn moeten er 2 legen hokken toegevoegd worden en zo dan ook voor 3 geld hetzelfde. Voor 4 op de laatste rij moet hij niks doen aangezien het dan correct is gevuld.

Nu is het mijn probleem, hoe weet ik nou hoe ik aan het juiste getal kom.

Heb het limit van de MySQL op 25 gezet dus zou hij

25/4 krijgen en dus op het einde 1 item krijgen in een nieuwe rij van 4. Dus zou hij 3 legen hokken toe moeten voegen. Maar ik heb dan vervolgens het getal aldus 25 berekend als wortel en kreeg ik 5 terug wat logisch is. Maar nu heb ik er 3 nieuwe nodig en geen 5. Dus wortel trekken lukt hier niet op de manier zoals ik dacht.

Vervolgens ben ik gaan rekenen in de while maar kwam hier niet tot een goed einde aangezien ik controleerde of het getal > 3 was maar soms kan het getal ook 2 worden en dan kijkt het script niet verder dan zijn neus lang is :+

Weet iemand hier nog een oplossing voor. Ik schaam me dood dat ik er gewoonweg niet als programmeur uit kom. :/ Heb daarnaast ook op PHP.net gekeken voor eventueel misschien een oplossing maar mocht niet baten.

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wou dat ik hout kon snijden van je post, maar ik vermoed dat je op zoek bent naar modulus/modulo...

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 24-03-2010 22:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31
Kijk eens naar de modulo operator.

X - (25 % X) = Aantal lege vakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Kan je niet werken met ceil()?
Dat je dus uitrekent hoeveel rijen met ceil([aantal stickers)/4)
dan is het aantal lege blokken aan het eind ceil([aantal stickers)/4) - [aantal stickers].
toch?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
RobIII schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:13:
Ik wou dat ik hout kon snijden van je post, maar ik vermoed dat je op zoek bent naar modulo...
Ja ik kom er zelf ook niet goed uit.

Eigelijk op zijn snelst gezegd moet hij gewoon altijd eindigen met 4 hokken en moet weten hoeveel lege hij moet toevoegen om het tot 4 te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 20:31
Wat jij zoekt is de modulus.

http://php.net/manual/en/language.operators.arithmetic.php

PHP:
1
echo 25 % 5;//output 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DannyBevers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:14:
[...]

Eigelijk op zijn snelst gezegd moet hij gewoon altijd eindigen met 4 hokken en moet weten hoeveel lege hij moet toevoegen om het tot 4 te brengen.
Ja, dit dus: [google=php modulo] --> Arithmetic Operators --> "%" :+

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 24-03-2010 22:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn $totaal modulo $aantal_items_per_rij items op de laatste rij. Je wilt nog $aantal_items_per_rij minus het aantal items op de laatste rij toevoegen.

Of je voegt gewoon hokken toe totdat $hoknummer modulo $aantal_items_per_rij items gelijk is aan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DannyBevers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:14:
[...]

Het antwoord is inmiddels al 6(!) keer gegeven en zelfs 1 2 keer helemaal voorgekauwd neergelegd. Succes ermee. We zitten hier niet om handjes te houden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.