Zyxel P-2612HW-F1 voor of achter D-Link Dir-655

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb hier over een paar dagen glasvezel en dan krijg ik een Zyxel P-2612HW-F1 modem/router. Ik wil echter dat die modem zo min mogelijk doet. Dus ik kan hem in bridged mode zetten waardoor het router gedeelte bij mijn D-Link komt te liggen. Vraag me af of het ook andersom kan. Dus dat ik de D-Link koppen aan de WAN van de Genexis en dan de Zyxel er achter.

Feit is namelijk dat ik die Zyxel nodig heb voor mijn VOIP telefoon lijntjes. Maar liefst hang ik die Zyxel verder weg in mijn netwerk als ik ervoor kan zorgen dat mijn D-Link het bel-verkeer op de één of andere manier mijn Zyxel in gooit.

Ik zat druk in de handleidingen te kijken maar ik kom er nou niet achter wat in die situatie ideaal is. Hier en op de rest van internet las ik erg goeded verhalen over die D-Link router en omdat ik wat meer met mijn server wil en kan doen als ik éénmaal glas heb leek me dat een mooie oplossing ter vervanging van mijn huidige ADSL2 modem/router.

Iemand nog tips waar ik op moet letten of wat met deze constructie de slimste oplossing is?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn