[Windows 7]blijft hangen bij het ontwaken uit hibernate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn pc in elkaar gezet heb, met daarop windows 7 ultimate 64-bit problemen met het hervatten van windows uit hibernate. Sleep doet het wel, maar dat is niet echt handig omdat de pc dan nog veel stroom verbruikt (10 watt minder dan in idle :P)
specs:
processor: Core i5 750 @stock
geheugen: OCZ platinum 1333 @ 1066 (anders is het niet stabiel)
hardeschijf: Samsung spinpoint F3 1TB
grafischekaart: Sapphire HD5850 1GB Toxic met driver 10.2 + hotfix sapphire
moederbord: MSI P55-GD65

Zodra ik windows wil hervatten vanuit hibernate. Laat hij wel de vliegende bolletjes van windows zien. Deze gaan alleen zeer traag, als het logo eenmaal gevormd is blijft hij daar hangen. Als ik vervolgens op spatie druk dan kan ik keizen om normaal te booten. Dit werkt en dan start het ook normaal op. Sleep werkt wel.

Ik heb al wat zitten prutsen in de bios, maar ik heb de goude setting nog niet gevonden.
- Ik heb S1 resume verandert in S3 resume, zonder resultaat
- Ik heb het voltage van het geheugen iets verhoogt, zonder resultaat
- Ik heb de wake on mode verandert van BIOS controled naar OS, ook zonder resultaat.

Het systeem draait wel helemaal stabiel en heb ook nergens crashes. Op internet had ik wel wat gevonden over problemen met sleep en hibernate in combinatie met een HD5xxx serie. Maar dat lijkt bij mij niet te spelen omdat ik wel sleep kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er bij Control Panel\All Control Panel Items\Performance Information and Tools\Advanced Tools iets over drivers die problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je de meest recente bios geinstalleerd en zijn alle laatste versies van mobo drivers et cetera correct geinstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
@wilhelmstroker: Nee nergens staan errors. Het systeem crashed ook nooit. In het logboek staan wel veel vermeldingen over mijn hibernate pogingen :P

@Rupie: Ik heb overal de laatste drivers van, net nog even gechecked.
Ik zag op de AMD site al 10.3 staan, kan ik die gebruiken samen met mijn Sapphire Toxic ? Sapphire heeft nog steeds 10.2 op hun site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdj
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04-2022
'k Heb exact hetzelfde probleem. Ook met een Core i5 met een MSI P55-GD65 en Samsung Spinpoint F3 1TB.
Dus met die combi is blijkbaar wat mis.
Verder een Sapphire HD4850 met Catalyst 10.3 en een Intel SSD 80GB.
Als je een oplossing hebt, ik zou dit net als jou heel graag willen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdj
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04-2022
Na veel proberen toch de oplossing gevonden, althans in mijn geval met een Intel SSD.
Vanalles geprobeerd:
In BIOS standby van S1 naar S3 gezet (slaapstand neemt dan in mijn geval nog maar 8 watt in totaal).

Onderstaande hielp een beetje, maar dan nog steeds 180 seconden nodig om te ontwaken uit sluimerstand:
xbootmgr -trace boot -prepSystem -verboseReadyBoot
zie instructies hoe xbootmgr te installeren en te gebruiken is.

Maar de uiteindelijke oplossing was om AHCI-mode ipv IDE-mode te gebruiken. Dat had wel nogal wat voeten in de aarde om dat goed ingesteld te krijgen, maar met de instructies hier en daar op internet en de laatste MB-drivers is het gelukt: Nu duurt het 70 seconden om m'n pc in sluimerstand en er weer uit te krijgen, maar dat is inclusief booten.

Kortom ik ben tevreden en ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door jwdj op 29-05-2010 22:45 . Reden: oplossing gevonden ]

Pagina: 1