Ik heb sinds ik mijn pc in elkaar gezet heb, met daarop windows 7 ultimate 64-bit problemen met het hervatten van windows uit hibernate. Sleep doet het wel, maar dat is niet echt handig omdat de pc dan nog veel stroom verbruikt (10 watt minder dan in idle
)
specs:
processor: Core i5 750 @stock
geheugen: OCZ platinum 1333 @ 1066 (anders is het niet stabiel)
hardeschijf: Samsung spinpoint F3 1TB
grafischekaart: Sapphire HD5850 1GB Toxic met driver 10.2 + hotfix sapphire
moederbord: MSI P55-GD65
Zodra ik windows wil hervatten vanuit hibernate. Laat hij wel de vliegende bolletjes van windows zien. Deze gaan alleen zeer traag, als het logo eenmaal gevormd is blijft hij daar hangen. Als ik vervolgens op spatie druk dan kan ik keizen om normaal te booten. Dit werkt en dan start het ook normaal op. Sleep werkt wel.
Ik heb al wat zitten prutsen in de bios, maar ik heb de goude setting nog niet gevonden.
- Ik heb S1 resume verandert in S3 resume, zonder resultaat
- Ik heb het voltage van het geheugen iets verhoogt, zonder resultaat
- Ik heb de wake on mode verandert van BIOS controled naar OS, ook zonder resultaat.
Het systeem draait wel helemaal stabiel en heb ook nergens crashes. Op internet had ik wel wat gevonden over problemen met sleep en hibernate in combinatie met een HD5xxx serie. Maar dat lijkt bij mij niet te spelen omdat ik wel sleep kan gebruiken.
specs:
processor: Core i5 750 @stock
geheugen: OCZ platinum 1333 @ 1066 (anders is het niet stabiel)
hardeschijf: Samsung spinpoint F3 1TB
grafischekaart: Sapphire HD5850 1GB Toxic met driver 10.2 + hotfix sapphire
moederbord: MSI P55-GD65
Zodra ik windows wil hervatten vanuit hibernate. Laat hij wel de vliegende bolletjes van windows zien. Deze gaan alleen zeer traag, als het logo eenmaal gevormd is blijft hij daar hangen. Als ik vervolgens op spatie druk dan kan ik keizen om normaal te booten. Dit werkt en dan start het ook normaal op. Sleep werkt wel.
Ik heb al wat zitten prutsen in de bios, maar ik heb de goude setting nog niet gevonden.
- Ik heb S1 resume verandert in S3 resume, zonder resultaat
- Ik heb het voltage van het geheugen iets verhoogt, zonder resultaat
- Ik heb de wake on mode verandert van BIOS controled naar OS, ook zonder resultaat.
Het systeem draait wel helemaal stabiel en heb ook nergens crashes. Op internet had ik wel wat gevonden over problemen met sleep en hibernate in combinatie met een HD5xxx serie. Maar dat lijkt bij mij niet te spelen omdat ik wel sleep kan gebruiken.