DV-out camera op laptop zonder Firewire-poort aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Sony videocamera die gebruik maakt van DV-tapes en bijgevolg een DV-out aansluiting heeft. Op mijn PC had ik een FireWire-poort, waardoor ik de gegevens op de videocamera kon overzetten via een DV-out => FireWire kabel.

Deze PC is echter niet meer in bezit, en de laptop die ik nu heb, heeft geen FireWire-aansluiting. Nu zou ik echt niet weten hoe ik de gegevens op mijn videocamera op mijn laptop kan krijgen.

Is er bijvoorbeeld een FireWire-poort die ik aan een USB-poort kan koppelen? Of bestaat er misschien een DV-out => USB-kabel?

Ik zit echt met de handen in het haar, aangezien ik mijn videocamera binnenkort voor enkele projecten zal moeten gebruiken. |:(

Het zou me echt enorm hard verheugen, mocht er iemand een oplossing hebben voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,
M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Volgens mij zijn dat soort dingen niet heel erg standaard, DV-out is als ik het goed heb vrijwel hetzelfde als firewire. Wellicht dat de eenvoudigste oplossing een express card is. iets zoals dit dus

Afbeeldingslocatie: http://www.computervideogear.com/digital_video_capture_card/images/sonnet-expresscard-firewire-usb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 24-03-2010 20:51 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:49:
Volgens mij zijn dat soort dingen niet heel erg standaard, DV-out is als ik het goed heb vrijwel hetzelfde als firewire. Wellicht dat de eenvoudigste oplossing een express card is. iets zoals dit dus

[afbeelding]
Alvast enorm hard bedankt voor je antwoord! :)

Mijn laptop is een HP 550; kan ik eender welke express card hierop aansluiten - bestaan die zogeheten express cards in meerdere grootten? Zo nee: hoe kan ik te weten komen welk soort express card ik in mijn HP 550 kan steken?

Ik zou overigens ook niet weten waar ik die express card dan wel zou in moeten steken. Boven mijn 3 USB-poorten is er een soort van knopje. Als ik hierop duw komt er plaatje met enkele "raampjes" (het heeft 6 rechthoekige gaten en 1 vierkant gaatje) uit. Het "knopje" blijf dan volledig ingedrukt. Als ik het plaatje er terug in steek komt het knopje weer naar buiten. Is dit een slot voor een express card? Het plaatje dat eruit komt is immers maar zo'n 0.5 cm hoog, 5.5 cm breed en 7.5 cm lang. Het ziet er een beetje zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://209.167.114.38/support/TechSupport/productcontents/satellite/PSAG8C-05M013/Plastic%20ExpressCard%20slot%20spacer%20A300-05M.JPG.

Is het trouwens zeker dat er een passende express card met FireWire-aansluiting bestaat voor mijn HP 550? En waar zou ik zo'n express card ergens kunnen vinden? :?

Alvast zeer hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:17:
[...]

Is het trouwens zeker dat er een passende express card met FireWire-aansluiting bestaat voor mijn HP 550? En waar zou ik zo'n express card ergens kunnen vinden? :?
http://tweakers.net/price...ihv2Jf47V7dUbJUmndYqm1_gE bijvoorbeeld :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:17:
[...]
Als ik het plaatje er terug in steek komt het knopje weer naar buiten. Is dit een slot voor een express card?
Ja. Volgens mij is er maar 1 afmeting expresskaart te krijgen, dus dat zou gewoon moeten passen. Als je het zeker wilt weten kun je altijd even met je laptop de lokale computerboer binnenstappen lijkt mij!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
5.5 cm lijkt mij geen ExpressCard, die zijn nog smaller.

Ik heb hier even een PC Card gemeten, en die is ook 5.5cm

Ik denk dat je 1 van deze moet hebben: http://twk.rs/c4i.3J

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
ThinkPadd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:08:
5.5 cm lijkt mij geen ExpressCard, die zijn nog smaller.

Ik heb hier even een PC Card gemeten, en die is ook 5.5cm

Ik denk dat je 1 van deze moet hebben: http://twk.rs/c4i.3J
Een HP 550 heeft volgens mij een ExpressCard 54 slot. Die sloten zijn net zo breed als een PC Card slot aan de buitenkant maar de connector is smaller en even groot als een ExpressCard 34 slot.

Het kaartje waar Rupie een foto van laat zien is een ExpressCard 34 kaart. Die passen ook zonder problemen in een ExpressCard 54 slot.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Dan heb ik niks gezegd.

Wel lekker verwarrend allemaal met die afmetingen.
Pagina: 1