Toon posts:

Laptop Adapter; Is deze adapter geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste; Mijn excuses aan de mods, geen idee waar ik dit topic moet posten! Het leek mij het beste om hem hier tijdelijk neer te zetten.

Vriend van mij heeft een Dell M6500 laptop, nu is deze adapter vrij fors (210watt) en wilt hij graag een kleine om "mee tenemen". De grotere laat hij dan achter op kantoor.

Dit is de adapter die standaard word meegeleverd:
http://cgi.ebay.nl/New-Ge...rgers?hash=item563a83f022

Input: 100-240V ~ 3.5A
Output: 19.5V 12.3A

Nu is mijn vraag, kan hij de volgende adapter ook gebruiken?
http://cgi.ebay.nl/New-OE...rgers?hash=item563a7c20a0

Input: 100-240V - 2.5A
Output: 19,5V - 6,7A

Helaas kon ik weinig tot zeer weinig vinden op google. Hoe kan ik controleren dat deze adapter er op werkt? Dat hij bijvoorbeeld langzamer oplaad is geen probleem.

Bedankt voor het kijken. :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

tja dat ligt er dus aan hoeveel watt de laptop nodig heeft om te kunnen werken. de originele kan 12,3a leveren en het alternatief maar 6,7. Dat is nogal een verschil. Goede kans dat het dus niet gaat werken.

Verwijderd

Jeroen,

Dat gaat niet werken! De laptop heeft een bepaald wattage nodig en dat haal je met deze adapter lang niet. Waarschijnlijk zal de laptop niet eens doen. Mocht die wel opstarten dan moet de adapter zo hard werken dat deze binnen no time het "loodje" legt en nog niet te spreken over interne schade.
Niet doen dus!
Succes!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het is zo dat bij docking stations een adapter wordt geleverd die niet alleen de laptop, maar ook het dock kan voeden.
Voor los gebruik kun je dan een lichtere adapter gebruiken, die bij de laptop zelf geleverd is.
Vaak kunnen laptops daarnaast ook gebruik maken van een nog lichter model, afhankelijk van o.a. bios support.

Ik zou zeggen kijk eens op de Dell site, of bel ze op. Dan weet je het zeker.
Draai voor de zekerheid ook een bios update. Kan sowieso geen kwaad.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Zou je de specs van jou configuratie kunnen geven? Want de laptop kan met nogal stevige hardware worden uitgerust zoals de Core i7 920XM en een Quadro FX3800. Het TDP van de beste processor en GPU komen tezamen al op 145W (45 voor een 920XM, 100W voor een Quadro FX3800).

Nu is dat het theoretisch maximum wat niet snel zal worden gehaald. De gekozen adapter is er dus 1 van 130W. Op zich verwacht ik wel dat die het wel kan trekken, maar lager zou ik zeker niet gaan (90W adapters gaan dit iig niet trekken). Daarbij is het ook van belang wat voor configuratie jij hebt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De Dell systemen beginnen al te mekkeren bij het opstarten als een voeding met te laag wattage aangesloten is en dat daardoor de batterij niet of nauwelijks opgeladen zal worden.

De M6500 heeft nu eenmaal helaas een baksteen als voeding nodig. We hebben er hier ook een paar liggen. De M6500 is een mooie laptop maar het is een echte desktop replacement en dus helaas ook met bijbehorende voeding.

Ik zou een trolly adviseren om zn laptop in te vervoeren als hij een rugzak te zwaar vind worden :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Die 210watt is enkel in het extreemste geval. Dus bv als je volop aan het gamen bent, dvd-rom draait, koeler draait volle toeren, geluid staat vol open, scherm volle lichtsterkte, batterij is aan het opladen,...

Ik denk als je op energiebesparend werkt, en de batterij ervoor oplaad, het geen problemen zal geven ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Staat er niet onderop de laptop wat voor spanning en hoeveel ampere hij nodig heeft?

• Marcelti
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:44
de laptop past zich aan de adaptor aan. Bij een 90w voeding schakelt de processor terug en zal de accu niet bijladen. Bij het opstarten verschijnt er een melding dat dit het geval is, in het Windows log kun je de resultaten lezen. Bij hibernate of uitschakelen zal de accu wel gaan laden.

Maarre....mooie laptop hé? ;)
Pagina: 1