Beste tweakers,
Onze gebruikers verbinden via een L2TP VPN thuis aan het netwerk hier.
Met netwerk bedoel ik een W2K3 domein via een standaard vpn op W2K3.
Dit gaat prima alleen is het bij sommige gebruikers zo dat een bepaalde share waar ze normaal gesproken rechten op hebben niet meer toegankelijk is.
Bijvoorbeeld schijf F: G: zijn gewoon bereikbaar en staan ook dezelfde dfs server alleen is H: wel beschikbaar maar de mappen binnen die share niet meer en krijgen ze de melding netwerkpad is niet beschikbaar.
Wanneer ik met dezelfde gebruikersnaam aanmeld op het lokale netwerk zijn deze mappen wel beschikbaar.
Heb de volgende dingen al geprobeerd:
Gebruiker heeft een keer opnieuw opgestart.
Netwerkmapping opnieuw aangemaakt, maar nog steeds zijn mappen binnen deze share niet bereikbaar.
Wachtwoord laten wijzigen via vpn, dit gaat ook gewoon goed en wordt gewijzigd in AD maar nog steeds geen resultaat.
Rechten gecontroleerd, deze krijgt hij middels een group membership.
Opnieuw vpn verbinding gemaakt.
Maar allemaal geen effect.
Herkent iemand dit probleem?
Onze gebruikers verbinden via een L2TP VPN thuis aan het netwerk hier.
Met netwerk bedoel ik een W2K3 domein via een standaard vpn op W2K3.
Dit gaat prima alleen is het bij sommige gebruikers zo dat een bepaalde share waar ze normaal gesproken rechten op hebben niet meer toegankelijk is.
Bijvoorbeeld schijf F: G: zijn gewoon bereikbaar en staan ook dezelfde dfs server alleen is H: wel beschikbaar maar de mappen binnen die share niet meer en krijgen ze de melding netwerkpad is niet beschikbaar.
Wanneer ik met dezelfde gebruikersnaam aanmeld op het lokale netwerk zijn deze mappen wel beschikbaar.
Heb de volgende dingen al geprobeerd:
Gebruiker heeft een keer opnieuw opgestart.
Netwerkmapping opnieuw aangemaakt, maar nog steeds zijn mappen binnen deze share niet bereikbaar.
Wachtwoord laten wijzigen via vpn, dit gaat ook gewoon goed en wordt gewijzigd in AD maar nog steeds geen resultaat.
Rechten gecontroleerd, deze krijgt hij middels een group membership.
Opnieuw vpn verbinding gemaakt.
Maar allemaal geen effect.
Herkent iemand dit probleem?
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip