Toon posts:

Te hoge resolutie=> scherm kapot? deel 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn resolutie te hoog gezet gedurende nog geen minuut in Soldiers of fortune. Toen ik terug in windows kwam bleven de vaagheden. Ik kon door enkele kleuren het afsluitscherm van windows nog herkennen.
Mijn scherm is een 15 inch Smile die nog komt van een 386, mijn videokaart een powercolor (ik weet het) Geforce II MX.
Nu start de pc gewoon op, alleen zonder beeld. De led van het scherm springt zo'n 3 keer aan en uit en vervolgens gaat het scherm in standby modus.

Is mijn scherm nu kapot?

Verwijderd

doet het scherm ook nix tijdens het opstarten....??

check kabels !

doet het scherm in het begin wel, druk dan tijdens opstarten f8 of f5 (damm all een tijdje niet meer gebruikt >:) ) en kiet voor shit wat was dat ook al weer, beveiligde mode opstarten....nee......nou ja, i.i.g. niet het standaard opstarten maar beveiligde mode geloof ik, dan kun je meestal je settings weer ongedaan maken!!!!.
Kan dit ook niet, sluit dan effe een ander monitor aan en hoop dat die het wel doet, verander dan de instellingen en sluit je oude monitor weer aan. Probeer je monitor ook even op een ander systeem, dan weet je zeker of de monitor kapot is (lijkt mij sterk) of niet.
Kan dit alles niet, format c: :7

zuig6

Verwijderd

Hmm, vaag.. want de resoluties in spellen zijn anders dan in windows. Ik heb hier ook een monitor die niet hoger dan 1024x768 wil, maar je kan wel gewoon gamen met een resolutie van 1280x1024. Behalve in windows zelf, dan pakt ie die reso niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 19:45 schreef [MYC]CBS het volgende:
doet het scherm ook nix tijdens het opstarten....??
Niks, absoluut niks
check kabels !
Dat was het eerste wat ik deed.

Verwijderd

Topicstarter
en nu geeft die led zelfs geen licht meer, enkel de standby-led werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Kapot:(:(:(:(:(:(:(
Op deze pc doet hij ook niets.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

-zet de pc uit, start je PC.
-Start je PC in de veilige modus.
-zet je beeldscherm ff wat gas terug
-restart je PC.

Moet dat niet willen, probeer ff je monitor te resetten *D ik bedoel de "recall" toets op je monitor, zodat je monitor terug sprinkt op de fabrieks instellingen.
raadpleeg bij twijfel even de gebruiksaanwijzing van je monitor, veel succes!

/dev/null

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hmm die is dus echt stuk, kun je vergeten :(. Wat gaat die zooi toch op lullige momenten stuk he?
M'n AcerView 7134T begaf 't ook toen ik spelletje startte, begon beetje te klieren met beeld en vage geluidjes te maken, toen maar ff uitgezet. Nooit meer aangegaan (tenminste, enge geluiden, heb 'm uitgezet en voorzichtig in de grijze bak geplaatst).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50

picobyte

MhIHIHI!

Op donderdag 08 maart 2001 19:45 schreef Xanandu het volgende:
Hmm, vaag.. want de resoluties in spellen zijn anders dan in windows. Ik heb hier ook een monitor die niet hoger dan 1024x768 wil, maar je kan wel gewoon gamen met een resolutie van 1280x1024. Behalve in windows zelf, dan pakt ie die reso niet.
Je kan onder windows ook gewoon 1280x1024 draaien, maar dan moet je zelf een monitor type opgeven onder windows (iets wat ook onder tweakers nog wel eens vergeten wordt)

Dat de monitor in deze draad kaduk is heeft te maken met het niet aanwezig zijn van een beveiliging op oudere monitoren die hogere resoluties dan toegestaan blokkeerd.

Maar als die monitor echt al zo oud is dan ben je gelukkig wel van je rontgenbuis af want die oude bakken gaven behoorlijk wat straling.

Powered bij meergranenbrood.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
het zou ook gewoon toeval kunnen zijn ik heb mijn oude monitor 14 inch samtron geval zonder win98 ondersteuning zo vaak op een hogere resolutie en refreshrate gehad, even veilige modus, videokaart weghalen op nieuw installeren en tada hij deed het weer maar als ie inderdaad geen beeld geeft tijdens het opstarten, (memtest en bios) dan is helaas jouw monitor kapot
Pagina: 1