Ik moet twee vestigingen samenvoegen tot één.
Tegelijk gaan we het complete Serverpark vervangen.
Nu zou je zeggen kies lekker voor een Windows SBS 2008 Servertje met lekker wat schijfruimte op de Server. Alleen moet ik de optie openhouden voor eventuele externe vestigingen waar ik een eigen DC kan neer zetten..
Dus zat ik in eerste instantie te denken aan een stevige Server met Windows 2008 Server die DC/DNS/DHCP wordt maar ook Exchange en File-/PrintServer.
Nu kom ik eigenlijk overal tegen dat het niet echt wordt geadviseerd Exchange op een DC te installeren..
Dus dan blijven naast alles installeren op één Server twee opties over:
Optie 1:
Een redelijke server met weinig opslag alleen DC/DHCP/DNS etc.
Een snelle server met behoorlijk interne opslag Exchange/FileServer
Optie 2:
Een DAS (bijv. Dell MD3000) met genoeg opslag
Een redelijke server met weinig opslag voor DC/DHCP/DNS etc. en FileServer
Een snelle server met weinig opslag voor Exchange
Het is een beetje peppie en kokkie hoe ik het heb neer gezet, maar welke optie zou je voor kiezen en wat is de afwegingen ? of Zou je toch gewoon alles op de DC Installeren?
Tegelijk gaan we het complete Serverpark vervangen.
Nu zou je zeggen kies lekker voor een Windows SBS 2008 Servertje met lekker wat schijfruimte op de Server. Alleen moet ik de optie openhouden voor eventuele externe vestigingen waar ik een eigen DC kan neer zetten..
Dus zat ik in eerste instantie te denken aan een stevige Server met Windows 2008 Server die DC/DNS/DHCP wordt maar ook Exchange en File-/PrintServer.
Nu kom ik eigenlijk overal tegen dat het niet echt wordt geadviseerd Exchange op een DC te installeren..
Dus dan blijven naast alles installeren op één Server twee opties over:
Optie 1:
Een redelijke server met weinig opslag alleen DC/DHCP/DNS etc.
Een snelle server met behoorlijk interne opslag Exchange/FileServer
Optie 2:
Een DAS (bijv. Dell MD3000) met genoeg opslag
Een redelijke server met weinig opslag voor DC/DHCP/DNS etc. en FileServer
Een snelle server met weinig opslag voor Exchange
Het is een beetje peppie en kokkie hoe ik het heb neer gezet, maar welke optie zou je voor kiezen en wat is de afwegingen ? of Zou je toch gewoon alles op de DC Installeren?