Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 20:42
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een applicatie en weet nu niet hoe het beste mijn data te synchroniseren. Kort uitgelegd, we hebben een client applicatie in Access, deze maakt gebruikers, artikelen, etc. aan en stuurd deze naar de webserver. Op de webserver kan een gebruiker inloggen, een bestelling plaatsen en dat dient dan weer terug te komen in de database van de Access applicatie.

Ik heb al gedacht aan:
- Rechstreekse communicatie tussen de database op de server en Access (gebruikers direct in de db op de server, bestellingen daar uitlezen)
- Rechstreekse communicatie tussen de database op de server en een SQL Express subsription (replica) en dan lokaal verbinding maken vanaf Access naar de SQL Express
- Communicatie tussen de Access applicatie en de server op basis van de webservices op de server
- Een Access database er tussen plaatsen met een .NET client welke d.m.v. directe database of webservice de gegevens uitwisseld
- Microsoft Sync Services (kort na gekeken maar weet niet of dat in deze opstelling gebruikt moet worden)

Heeft iemand een idee wat nu eigenlijk een goede manier is om goede continuiteit te kunnen bieden.
Ook moet de klant eigenlijk snel zijn gegevens in de applicatie kunnen inlezen, onbekend is wat de verbinding zal zijn, iederen klant heeft namelijk zijn eigen verbinding, NL is snel buitenland is traag.

De client zou dan gaan werken d.m.v. notifier service en haalt achter de applicatie door de bestellingen op van het web en verwerkt de gebruikers.

Men moet echter denken aan Vertragingen, Conflicten bij uitwisseling, Updates, Onderhoudbaarheid, Versiebeheer.

Hebben jullie hierover een mening, wat de goede manier zou zijn voor deze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je hier al eens gekeken?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 24-03-2010 15:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ja, deze had ik toevallig van te voren door gelezen. Echter ging het hierbij voornamelijk om een trage internet verbinding en alleen over de optie repliceren. De optie replicreren heb ik gevonden weet echter niet wat de bete toepassing is voor de situatie waarin mijn omgeving zich bevind. En of ik alle opties zie en niets vergeten ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Josvds op 24-03-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Volgens mij is het Microsoft Sync Framework hier precies voor bedoeld. Daar zou ik eens wat dieper induiken als ik jouw was.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
urk_forever schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:44:
Volgens mij is het Microsoft Sync Framework hier precies voor bedoeld. Daar zou ik eens wat dieper induiken als ik jouw was.
Ja, dat dacht ik ook toen ik het zag..

Ben nu wat rond aan het zoeken op internet over of het mogelijk is dat je SQL CE ook vervangt door een ander pakket als lokale database, want SQL CE kan maximaal tot 2 of 4 gb zeg ik dat goed?

Daarnaast of het ook mogelijk is de database vanaf een ander pakket te benaderen, want ik moet tenslostte de data uit kunnen lezen met Access en daarin kan het framework niet worden toegepast volgens mij.

En daarnaast ben ik nog aan het zoeken/bedenken hoe de synchronisatie uit te voeren, want je moet dit handmatig starten volgens mij of er moet een applicatie geopend worden buiten de bestaande Access applicatie om.. Wat minder practisch is.

Bedankt iig voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
SQL CE is voor mobiele devices met Windows Mobile, bedoel je niet SQL Express Edition? Ik denk dat het hele Sync Framework opgebouwd is rond MSSQL dus een ander pakket gebruiken zou wel eens lastig kunnen worden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
urk_forever schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:43:
SQL CE is voor mobiele devices met Windows Mobile, bedoel je niet SQL Express Edition? Ik denk dat het hele Sync Framework opgebouwd is rond MSSQL dus een ander pakket gebruiken zou wel eens lastig kunnen worden.
Ik zou wel in de omgeving van Microsoft blijven maar SYNC service gebruikt standaard toch SQL CE, maar weet niet of je deze ook kan verwijzen naar een andere database als bijvoorbeeld SQL 2008. Echter was ik nu wat aan het uitproberen en denk dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ik ben bezig met Sync Service van Microsoft te bekijken. Echter krijg ik niet gevonden hoe je daadwerkelijk zelf een formulier kunt opzetten waarbij je een keuze maakt tussen de twee conflict versies.

Ik heb een dialog open, heb gezegt dat hij bv de client versie moet laten vervallen, maar nog blijft dan mijn conflict keuze venster terug komen.

Heeft iemand hiervoor ergens een goed voorbeeld gevonden?

Edit: Extra vraag
Ik heb op de server 64-bit Windows 2008, hierop heb ik nu voor ontwikkeling ook Visual Studio 2010 op gezet.
Mijn dekstop heeft 32-bit Windows XP dus is aanzienlijk trager voor ontwikkeling etc.

Echter krijg ik nu problemen met de verschillende versies van de SDK van Sync Framework. Wanneer ik op de server iets ontwikkel, werkt het daar wel, enkel wanneer ik deze naar de desktop pc verplaats krijg ik een foutmelding dat hij Microsoft.Synchronization.Data niet kan vinden. Ik heb hierop al allerlei versie geinstalleerd maar geen een werkt. Nu dacht ik laat ik eens SDK x32 bit op de server gebruiken om de applicatie te builden. Maar dat pikt de server niet, want dan heb ik geen configuratie scherm etc meer.

Wat doe ik hier fout?

[ Voor 48% gewijzigd door Josvds op 26-03-2010 17:16 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Het eerder probleem met x64 heb ik opgelost door ook op de server gebruik te maken van de x32 Sync Service framework. Deze gedownload en geinstalleerd.

Daarnaast een goede handleiding vond ik op http://msdn.microsoft.com/nl-nl/sync/cc137124(en-us).aspx.
Dus mochten er mensen bij zijn die intresse hebben, kijk daar in het filmpje, halverwege een voorbeeld.

Echter vraag ik me nu af hoe dit precies toegepast kan worden in mijn situatie want elke klant heeft straks zijn eigen website met eigen klant, maar dit alles wel op een server.
Hoe kan ik dan met WCF gebruik maken van verschillende databases? Kan ik met WCF ook zeggen dat de client de conflicten moet oplossen, dmv een Dialog?
Pagina: 1