Leren programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

sinds kort ben ik mijn eigen wat meer gaan interesseren in programmeren, op mijn opleiding heb ik al wat basis dingen geleerd zoals de basis van gestructureerd programmeren, en OOP in de programmeertalen PHP en Pascal (delphi), verder ook wat SQL zover je dat programmeren noemt. Welke taal is een aanrader om hier op verder te borduren voor een beginner als ik? En welke boeken zijn hiervoor aan te raden? Ik heb een boek van PHP 5.0 thuis liggen, maar hier gaan ze niet echt diep in het OOP programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben 1001 topics (die allemaal op slot zitten) hierover. Zoek en gij zult vinden.

Kort: Het boeit niet (veel) welke taal je neemt. Je neemt een schroevendraaier als je een schroef ergens in wil draaien en je neemt een hamer als je een spijker ergens in wil timmeren. Wil je een website bouwen dan moet je dus gaan kijken naar PHP/ASP/RoR/etc. en ga je een windows applicatie bouwen dan ga je kijken naar Delphi/VB.Net/C#/Etc. en ga je iets anders doen dan ga je daar weer voor naar een geschikte taal kijken die je bevalt.

Hier heb je een leuk lijstje of 2:
Wikipedia: Comparison of web application frameworks
Wikipedia: Comparison of programming languages

[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 24-03-2010 15:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.