Toon posts:

EXT3 (linux) bestanden verplatsen naar NTFS (W7), hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste medeforummers,

Ik zit met een probleempje, ik heb nl. bijn Humax iHDR5050C (DVB-C decoder, draait op een speciale linux-software) gemodificeerd door er een 1 TB schijf in te plaatsen. Nu zit ik met het prolbeem: De originele bestanden die op de 320GB stonden wil ik graag op mijn HDD van de PC hebben staan. Deze draait op Windows 7 en dus NTFS. Hoe kan ik dit even fixen? Want heb van alles geprobeerd alleen het lukt mij gewoon niet! :(

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Eeuwe Boonstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
linux LiveCDtje (Ubuntu bijv.) opstarten en dan alles kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
EXT3 Driver voor windows 7 downloaden? Dat is denk ik de makkelijkste manier, want wat ik me kan herinneren is NTFS write support in Linux wat moeilijk.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:45:
EXT3 Driver voor windows 7 downloaden? Dat is denk ik de makkelijkste manier, want wat ik me kan herinneren is NTFS write support in Linux wat moeilijk.
Welnee, dat werkt al jaren probleemloos. Zoals boven aangegeven, gewoon een LiveCD branden en de boel overgooien. Kost nauwelijks moeite en laat geen overbodige dingen achter op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:00

mace

Sapere Aude

Dit is echt té simpel, waarom start je een topic? Er moeten talloze oplossingen gevonden zijn met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

offtopic:
Iemand opgevallen dat het hier een nieuwe gebruiker is?

Je kunt inderdaad de bestanden vrij simpel kopieeren met een livecd.

Ik zou de livecd van Ubuntu 9.10 aanraden, aangezien deze NTFS schijven automatisch met de juiste module laad (ntfs-3g). Zo kun je direct lezen / schrijven naar de schijf.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1