Binnenkort heb ik mijn mediacenter maar over 1 zaak ben ik nog wat aan het twijfelen: de opslag ervan. Mijn huidige gedacht is een drobo. Waarom? Omdat een drobo gewoon heel gebruiksvriendelijk is. Ik word zot van al die instellingen en RAID-configuraties. Bovendien wil ik gewoon het principe van een drobo, gewoon schijven in plaatsen wanneer de tijd rijp is. Zonder nog iets te moeten instellen of zo. Gewoon schijfje in, schijfje uit. Kopieersnelheid is eigenlijk niet zooo belangrijk omdat ik het momenteel ook draadloos doe naar mijn popcorn hour, wat nog trager is. Ik vind het ook handig dat de drobo geen power switch heeft en op basis van de mac, waar die aan hangt, weet of die in gang moet schieten of niet. Bij mijn huidige nas moet je die altijd aan- en afzetten. Je kan hem in standby zetten, maar toch maakt die te veel lawaai en de disks stoppen niet met spinnen.
Maar bestaan er soms geen alternatieven van een drobo? Eigenlijk een DAS dus ipv een NAS? Waarbij het systeem ook zo flexibel is?
De reden waarom ik ook wat twijfel over drobo is, dat ik graag icm eyetv de zaken op de drobo wil plaatsen. Ik lees hier en daar dat dat de opnames gewoon slecht zijn, het geluid schokt, beeld krijgt framesdrops e.d. Maar er zijn er ook die beweren er geen problemen mee te hebben...
Ik wil mij uiteindelijk wel de sprong wagen, maar indien er zeker waterdichte, betere oplossingen zijn voor de drobo, zou ik die willen overwegen. Alleen: ik vind er niet direct op internet...
Maar bestaan er soms geen alternatieven van een drobo? Eigenlijk een DAS dus ipv een NAS? Waarbij het systeem ook zo flexibel is?
De reden waarom ik ook wat twijfel over drobo is, dat ik graag icm eyetv de zaken op de drobo wil plaatsen. Ik lees hier en daar dat dat de opnames gewoon slecht zijn, het geluid schokt, beeld krijgt framesdrops e.d. Maar er zijn er ook die beweren er geen problemen mee te hebben...
Ik wil mij uiteindelijk wel de sprong wagen, maar indien er zeker waterdichte, betere oplossingen zijn voor de drobo, zou ik die willen overwegen. Alleen: ik vind er niet direct op internet...