Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sinds lange tijd eindelijk weer een beetje aan het knutselen geslagen. Ik heb hier een MAXDATA PCMD/64015 staan met daarin een Asus P5VDC-TMV TE (VIA P4M900 chipset). Op die Asus zit een Intel Celeron 420 (@ 1,60 GHz) en je begrijpt dat ik dit graag wou upgraden voor een iets snellere processor.

In de stad heb ik een Intel Desktop E5300 gehaald, LGA775 omdat dit volgens de handleiding wel moest gaan werken.
LGA775 socket for Intel® Pentium® D/Pentium® 4/Celeron
CPU compatible with Intel® 06B/05A/04A processors
Supports Intel® EM64T/Hyper-Threading Technology
Ik ga er vanuit dat ze met die 06B/05A/04A de PCG bedoelen? Volgens de specs van Intel heb ik een PCG van 06, ik zie verder geen A of B staan...

Als ik de CPU echter geïnstalleerd heb en de computer opstart gebeurd er vrij weinig. De fan gaat draaien en de CDROM speler gaat zijn best doen maar ik krijg geen beeld of een subtiel piepje. Niks, noppes nada...

De bios is van 07/31/2007 en dat is volgens de FTP van MAXDATA de meest recente versie. Ik heb alle drie de ISO's gekopierd en gekeken naar de data waarop de bestanden gewijzigd zijn om erachter te komen dat bios0401.iso de laatste versie betreft.

Iemand enig idee? Zie ik iets over het hoofd? Wordt de aangeschafte CPU niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De door jou aangeschafte cpu bestond nog niet op het moment van uitbrengen van de cpu, en deze word dan ook vaak niet ondersteunt. Dit gaat (helaas) niet werken, je zou er dan ook nog een nieuw moederbordje bij moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
even een directe quote van intel:
The PCG marking on the processor and processor box is used by Intel and third party board and component vendors as a common method to describe processor power requirements. PCG does not promise compatibility, but is an indication of processor electrical requirements. In addition to PCG requirements, processors have board support requirements such as chipset, BIOS, and pin considerations that can determine processor-board compatibility. Intel recommends that you contact your motherboard manufacturer to obtain a supported processor list when selecting a processor for your motherboard.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
De Asus P5VDC-VM ondersteund maar tot pentium D, dus ik zou er niet al te zeker van zijn dat je core 2 duo gaat werken helaas.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:09:
De door jou aangeschafte cpu bestond nog niet op het moment van uitbrengen van de cpu, en deze word dan ook vaak niet ondersteunt. Dit gaat (helaas) niet werken, je zou er dan ook nog een nieuw moederbordje bij moeten nemen.
wattus, dat lijkt me knap.
Ik denk dat je bedoeld dat de cpu nog niet bestond toen het moederboord uitkwam. ik zou kijken of je een bios update kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 23:32
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:43:
De Asus P5VDC-VM ondersteund maar tot pentium D, dus ik zou er niet al te zeker van zijn dat je core 2 duo gaat werken helaas.
De P5VCD-MX V2.0 ondersteunt wel oudere Core 2 Duo's, daarnaast is zijn huidige Celeron een Core CPU, dus ik denk dat oudere Core 2 Duo's wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
Icey schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:07:
[...]

[...]

[...]

Als ik de CPU echter geïnstalleerd heb en de computer opstart gebeurd er vrij weinig. De fan gaat draaien en de CDROM speler gaat zijn best doen maar ik krijg geen beeld of een subtiel piepje. Niks, noppes nada...

[...]

Iemand enig idee? Zie ik iets over het hoofd? Wordt de aangeschafte CPU niet ondersteund?
Ik lees je post nu nog eens, maar zou het niet kunnen dat je voeding te slap is? die E5300 = TDP 65W en die celeron maar 35W. Misschien mis je een voedingstekker op je moederbord (4 pins CPU stekker?).

Het is volgens mij trouwens een P5VDC-TVM TE? klopt dat?

[ Voor 45% gewijzigd door R.E. op 24-03-2010 15:40 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Correct, mijn fout, TVM :). Ik heb het ondertussen anders opgelost; ik heb een nieuw moederbord gehaald en daardoor nu dus eigenlijk de complete computer vervangen :+. Wat een 'upgrade' zou moeten zijn is met behoud van de kast, voeding en DVD-speler dus een nieuwe pc geworden...

Desondanks iedereen bedankt voor de moeite!
Pagina: 1