Stofzuiger??

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Ik heb een Celeron 300@504 op 2.1V met peltier en alpha cooler. De alpha koeler is echt een heel groot koelblok (of vin), maar hangt vlak boven mijn mobo. De ventilators (=2) moesten volgens de instructie op het koelblok, zodat de luchtstroom haaks op het mobo staat. De koellucht wordt dus vanaf het mobo door het koelblok heen gezogen. Maar er is errug weinig ruimte, dus de luchtstroom is niet echt groot...

Heeft iemand eens geprobeert de luchtstroom door een koelblok te vergroten mbv een stofzuiger. Dus luchtstroom vanaf mobo door koelvin de stofzuiger in?? Lijkt namelijk een veel beter plan dan 2 van die klein ventilatortjes...

Temp is namelijk tussen -5 en +30C, maar op 2.1V crasht ie boven de 20C. Dan moet het voltage omhoog naar 2.3V om te zorgen dat ie op 30C nog steeds werkt.

Dus: heeft iemand wel eens een stofzuiger gebruikt om koelventilators te ondersteuen. Of weet iemand wat de risico's zijn (behalve veel herrie??)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Een stofzuiger lijkt me wel heel extreem, bovendien vreet een stofzuiger zo'n 1400 watt!!
Msschien is zo'n radiaal-ventialtor van de Gamma wat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh